چه بیمار باشید یا نه، بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که میوه‌هایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. میوه‌ها بخشی بسیار اساسی از رژیم غذایی فرد را تشکیل می‌دهند؛ زیرا منبع عالی مواد معدنی، ویتامین‌ها و نمک‌های اساسی هستند. به طور کلی، اکثر مردم میوه‌ها را تنها به هنگام تازه بودن آنها را مصرف می‌کنند، اما میوه‌های زیادی وجود دارند که به صورت خشک و حتی به صورت یخ زده نیز موجود هستند. و این در حالی است؛ که بسیاری از مردم از این واقعیت که میوه خشک شده، سالم تر از میوه‌های تازه هستند، سردرگم می‌شوند. بنابراین، برای کمک به شما ، ما امروز در مجله لیلی لند در مورد واقعیت بهتر میوه خشک، تازه یا تازه بحث خواهیم کرد.

میوه خشک ، درست مانند میوه‌های تازه؛ مواد مغذی را برای شما فراهم می‌کند، به همین خاطر آنها یک میان وعده عالی هستند. بنابراین، برای کمک به شما در زمینه اطلاعات مناسب تغذی‌ای، ما در مورد میوه‌های خشک در مقابل میوه تازه از نظر تغذیه ای صحبت خواهیم کرد.

میوه خشک شده سالم تر از میوه تازه است چرا و چگونه؟

اما قبل از شروع بحث، بیایید بدانیم که چرا خوردن روزانه میوه‌ها مهم است؟

مواد و ویتامین‌های موجود در میوه‌های خشک را بهتر بشناسیم

1. ویتامین‌ها

میوه‌های تازه برای بدن بسیار مهم هستند، زیرا به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می‌کند و همچنین حاوی ویتامین‌های حیاتیB ،C و ویتامین A هستند، این در حالی است که میوه‌های خشک حاوی آب نیستند و بعضی اوقات با محتوای ویتامین آنها که به طور کلی حساس به گرما هستند سازگار است. ولی به دلیل کم آبی، میزان ویتامین C آنها نیز کاهش می‌یابد.

2. تراکم مواد مغذی

از آنجایی که میوه‌ها پر از مواد مغذی هستند و محتوای کالری آنها بسیار کم است، پیشنهاد می‌شود که میوه‌های تازه را مصرف کنید که بدن شما را به دلیل داشتن آب زیادی که در آن وجود دارد، هیدراته کند. در حالی که در مورد میوه‌های خشک، مقدار آب استخراج می‌شود و فقط کالری در مواد مغذی باقی مانده است. بنابراین، توصیه می‌شود افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، از مصرف میوه‌های خشک حذر کنند، زیرا این میوه ها فقط کالری اضافه می‌کنند؛ در حالی که میوه‌های تازه انرژی بدن شما را تأمین می‌کنند.

3. از دست دادن آب برابر با از دست رفتن حجم است

می‌توانید میوه‌ها را در زیر آفتاب قرار دهید تا به طور طبیعی آنها را کم آب کند. و از بین رفتن آب از آنها به معنی افزایش میزان کالری است. اگر میوه‌های تازه و خشک را از نظر حجم مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که میوه‌های خشک حاوی مقادیر زیادی کالری و شکر هستند.

4- محتوای قند

وقتی در مورد چگالی گلوکز صحبت می‌کنیم، میوه‌های خشک و تازه برابر هستند.قند میوه‌های تازه میزان به دلیل زیاد بودن آب آنها کم است، در حالی که میوه‌های خشک کم آب تر و مقدار قند بیشتر است. بنابراین، به همه رژیم‌های غذایی پیشنهاد می‌شود که میوه‌های تازه بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانند، زیرا به مدت طولانی تر به فیبر و آب بیشتری احتیاج دارند.

میوه خشک شده سالم تر از میوه تازه است
میوه خشک شده سالم تر از میوه تازه است

آیا مواد مغذی در طی فرآیند کم آبی از بین می‌روند؟

گفته می‌شود مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیتوشیمیایی‌ها برای عملکرد صحیح بدن شما ضروری هستند؛ اما ممکن است به انرژی بدن کمک نکند. بسیاری از کارشناسان بهداشت گفته اند که بسیاری از مواد مغذی در طی فرآیند کم آبی بدن از بین می‌رود؛ و این سوالی را ایجاد می‌کند که میوه خشک برای شما مفید است؟

اگرچه پیشنهاد می‌شود که میوه‌های تازه را به طور مرتب مصرف کنید، اما این بدان معنی نیست که شما باید کاملاً از میوه‌های خشک خودداری کنید. با این حال، درست است که افرادی که سعی در کاهش وزن خود دارند، باید میزان کالری مصرفی خود را بررسی کنند. اما، میوه‌های خشک شده مانند چیپس سیب، کشمش، زغال اخته و چیپس موز همه کاره هستند و دارای 3.5 برابر بیشتر مواد معدنی، فیبر و ویتامین هستند.

روزانه چه مقدار میوه خشک باید بخورید؟

• می‌توانید میوه‌های خشک شده را به یک کاسه سریال اضافه کنید تا صبحانه شما سالم تر شود.
• می‌توانید آنها را در سالادها بگنجانید تا کمی‌عطر و طعم شیرین و تند به آن اضافه شود.

بهترین زمان برای خوردن میوه‌های خشک

میوه خشک چیزی است که می‌توانید در هر زمان از آن استفاده کنید. اما، بهترین زمان برای مصرف میوه‌های خشک صبح زود برای به دست آوردن حداکثر مزایا است.

بنابراین، با این بحث، من مطمئن هستم که شما متوجه این واقعیت هستید که میوه خشک سرشار از مواد مغذی زیادی است، و این یکی از مهمترین مزایای مورد انتظار برای هر رژیم غذایی است.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *