10 راه برتر برای مقابله با ‌استرس را بیاموزید

10 راه برتر برای مقابله با ‌استرس را بیاموزید

در مطلب (10 راه برتر برای مقابله با ‌استرس را بیاموزید) از مجله لیلی لند به موضوع راهکار‌های مقابله با استرس پرداخته‌ایم تا از این رهگذر برای مخاطبان مجله زیبایی لیلی لند نکاتی را برای دوری از استرس‌های گوناگون روزمره به اشتراک بگذاریم با ما همراه باشید.

مدیریت ‌استرس

امروزه که‌ اکثر مردم ‌از مشکلات روحی و روانی به خصوص‌، استرس رنج می‌برند. با‌ افزایش سطح رقابت و برای‌اثبات بدست آوردن بالا ترین کیفیت زندگی، بیشتر مردم آرامش خود را به صورت کامل فراموش می‌کنند. ‌افراد زیادی هستند که نسبت به چیزهای بی‌اساس ‌استرس دارند‌، که معمولا بر کار و زندگی شخصی آنها نیز تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل‌، مدیریت‌ استرس بسیار مهم می‌شود زیرا‌ اگر به موقع سلامت روان خود را درمان نکنید‌، می‌تواند باعث بیماری‌های جسمی‌ مختلفی نیز شود. بنابراین‌، برای کمک به شما، ما چند روش ساده برای مقابله با‌ استرس را در این مقاله ذکر کرده‌ایم.

 10 راه برتر برای مقابله با ‌استرس را بیاموزید
10 راه برتر برای مقابله با ‌استرس را بیاموزید

ورزش

گفته می‌شود که ورزش‌ یکی‌ از بهترین راه های مقابله با‌ استرس‌است. ورزش مورد علاقه خود را‌انجام دهید با یک تمرین روزمره شروع کنید.‌ این بیشتر به شما کمک می‌کند‌ احساس سلامتی کنید و‌استرس را به طور مؤثر مدیریت کنید.

غذای سالم بخورید

به طور کلی‌، هنگامی‌که فرد دچار‌ استرس ‌است‌، بدون چک کردن کالری هر چیزی را می‌خورد. ‌اما‌ توصیه می‌شود فرد‌ از داشتن یک رژیم غذایی سالم مانند سالاد یا میوه برخوردار شود زیرا ‌این ‌امر به مدیریت ‌استرس کمک می‌کند.

خواب مناسب

خواب کافی بهترین راه حل برای درمان‌استرس در نظر گرفته می‌شود. برای مدیریت‌استرس‌،بسیار مهم‌است که مغز شما خواب مناسب داشته باشد. بنابراین‌،خوب بخوابید و‌استرس را کنار بگذارید.

گوش کردن به موسیقی

گوش دادن به موسیقی تأثیر تسکین دهنده در ذهن ما دارد و به ما کمک می‌کند تا‌ احساس آرامش کنیم. و به همین دلیل‌، گوش دادن به موسیقی به عنوان بهترین روش برای مدیریت ‌استرس در نظر گرفته می‌شود.

تمرینات هوازی

هر وقت‌ احساس‌ استرس کردید‌، فقط تمرینات تنفسی کنید. گفته می‌شود با ‌این کار گردش‌ اکسیژن در بدن تقویت می‌شود که به شما کمک می‌کند ‌انرژی را ‌احساس کنید.

پیاده روی کنید

قدم زدن در محیط طبیعی به کاهش موثر‌ استرس کمک کند. بنابراین‌، هر زمان که‌ استرس دارید‌، فقط به یک پارک بروید و پیاده روی کنید.

استفاده از جکوزی

هیچ چیز آرامش یک جکوزی آب گرم را بعد‌از یک هفته طولانی خسته کننده ندارد. حمام آب گرم و ماساژ پس از آن یکی ‌از راه‌های رهایی‌ از ‌استرس ‌است.

رقصیدن را ‌امتحان کنید

رقص فقط یک فعالیت سرگرم کننده نیست بلکه کمک می‌کند ‌استرس را به روشی سالم ‌اداره کنید. بنابراین‌، هر زمان که ‌احساس کمبود و فشار شدید کردید‌، فقط اندکی برقصید. زیرا علاوه بر مدیریت‌ استرس‌، رقص همچنین به شما کمک می‌کند ‌احساس تازگی و پر ‌انرژی بودن کنید.

کتاب بخوانید

کتاب‌ها یکی‌ از آن مواردی هستند که می‌توانند ما را به دنیای خیالی سوق دهند و باعث شوند ما‌ از‌ استرس خود غافل شویم و به همین دلیل‌، آنها به عنوان بهترین راه مقابله با ‌استرس در نظر گرفته می‌شوند.

مراقبه

گفته می‌شود تمرین مراقبه در ساعات ‌اولیه صبح فواید درمانی زیادی دارد.‌ این نه تنها به شما در مدیریت‌ استرس کمک می‌کند بلکه به شما را در حل بسیاری ‌از مشکلات کمک می‌کند. بنابراین‌، ذهن شما را پاک کرده و سطح ‌استرس را کاهش می‌دهد.

بنابراین‌، این چند روش برای مقابله با ‌استرس به روشی سالم و ساده بود. آنها را‌ امتحان کنید و سالم و متناسب باشید.

منابع:
https://khoobsurati.com/stress-management-top-10-ways-to-handle-stress.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *