حتما می دانید که کرم ضد آفتاب پوست شما را از اشعه های UV خورشید محافظت می کند. اگر چه حفاظت از پوست در برابر این اشعه اهمیت زیادی دارد. اما چیزی که در این تیوپ ها به عنوان کرم ضد آفتاب به شما فروخته می شود خواص دیگری نیز برای پوستتان دارد. با ما تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند همراه شوید تا از 3 مزیت استفاده از کرم ضد آفتاب اطلاع کسب کنید.

قبل از شروع بحث در مورد مزیت استفاده از کرم ضد آفتاب باید یادآور شویم که برای محافظت از پوست، کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی (SPF) حداقل 30 را انتخاب کنید و هر روز برای جلوگیری از سرطان آن را روی تمام قسمت های پوست که در معرض خورشید قرار دارد بمالید.

مزیت استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست چیست؟

جوان نگه داشتن پوست

اگر به صورت یک کودک و یک بزرگسال نگاه کنید، اثرات آسیب دیدگی خورشید را روی پوست خواهید دید. همان اشعه های مضر UV که موجب سرطان می شوند، باعث کاهش خاصیت کشسانی پوست، آسیب به لایه بالای پوست و ایجاد رنگدانه تیره می شود. به مرور زمان، چروک و لکه های قهوه ای نیز روی پوست ایجاد می شود.

کرم ضد آفتاب، این روند را به تاخیر می اندازد. در واقع، متخصصین پوست متذکر می شوند که کرم های ضد آفتاب که حاوی مرطوب کننده است به عنوان یکی از مهم ترین محصولات ضد پیری محسوب می شود.

مطالعه ای که اخیرا در Annals of Internal Medicine منتشر شده نشان می دهد که استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب پس از چهار سال و نیم نتوانسته است تغییرات مربوط به سن را کمتر کند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که افراد می توانند با استفاده از کرم ضد آفتاب حدود 2 ساعت و 7 دقیقه در مقابل نور خورشید بمانند و پوست خود را تا 80 سالگی جوان نگه دارند به شرطی که از کرم ضد آفتاب با  SPF حداقل 50 استفاده کنند. این در حالی است که افرادی که از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند تنها می توانند 2.5 دقیقه بدون ایجاد آسیب زیر نور خورشید بمانند.

مرطوب کردن پوست خشک

افرادی که در آب و هوای بیابانی زندگی می کنند یا شغلی مانند غریق نجات دارند که مدام با آب در تماس هستند، بیشتر در معرض خشکی پوست قرار دارند. خشکی پوست در نهایت و بسته به نوع آن می تواند زبری و ترک خوردگی ایجاد کند. انتخاب یک کرم ضد آفتاب مرطوب کننده می تواند به ترمیم آسیب کمک کند. ترکیبات آبرسان شامل لانولین، روغن و دی متیکون که یک نوع سیلیکون است، می باشد.

صاف کردن بافت پوست

اکثر افراد تصور می کنند که داشتن پوست قهوه ای مایل به زرد می تواند آن ها را جذاب کند. به همین دلیل است که در پی برنزه کردن پوست هستند. این افراد احتمالا بی خبر از این موضوع هستند که با این کارشان چه آسیبی به پوست می رسانند. اشعه ماوراء بنفش موجب ایجاد قرمزی، پوسته پوسته و برآمدگی هایی به نام کراتوز اکتینیک می شود. این عوارض نه تنها بر ظاهر شما تأثیر می گذارد، بلکه می تواند به نوعی از سرطان تبدیل شوند که کارسینوم سلول سنگفرشی نام دارد.

حفاظت از خود با کرم ضدآفتاب مانع از ایجاد این رشد و همچنین سرطان می شود. آسیب کمتر ناشی از خورشید به معنی توزیع کمتر رنگدانه است. این یعنی با مصرف روزانه کرم ضد آفتاب پوست صاف تری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *