هنگامی که اصطلاح “سال نو” را می شنویم، بسیاری از ما به طور ناخودآگاه شروع به تأمل در بخش هایی از زندگی خود می‌کنیم، این ممکن است به دلیل طراوت و زیبایی هایی باشد که از این اتفاق نو و جدید انتظار داریم. آیا ممکن است روال مراقبت از پوست ما همیشه یکسان باشد؟ امروز در مجله لیلی لند برخی از علائم بالقوه وجود دارد که ممکن است زمان تغییر و تنظیم رژیم جدید شما باشد.

در این موارد باید درباره مراقبت از پوست خود تجدید نظر کنید

هنگامی که پوستتان خشک می‌شود.

شاید گاهی احساس کنید که چهره شما شبیه یک استخوان خشک است. مهم نیست که چقدر آب بنوشید، به دلیل دمای خنک در بیرون، بخاری‌های گرم داخل منزل و محیط و رطوبت نسبتاً کم، پوست در طول زمستان بیشتر آب خود را از دست می‌دهد و حالت شکنندگی را نشان می‌دهد. در این میان صابون های خشن یا معطر می‌توانند خشکی و بثورات را به وجود آورند، به همین دلیل با انتخاب یک ماده پاک کننده ملایم مانند ژل ها و فوم های مخصوص پوست به پوستتان کمک کنید. به طور خلاصه، حمام ولرم و دوش سبک خیلی کمتر از حمام های طولانی و داغ پوست را خشک می‌کند.
و متخصصین پوست برای بهبود و محافظت از خشکی بیشتر، مرطوب کردن را توصیه می‌کنند؛ آنها می‌گویند پوست را بعد از حمام خشک کنید و بلافاصله روی آن را با یک کرم مرطوب کننده غنی آغشته کنید. همچنین ممکن است بخواهید از دستگاه بخور استفاده کنید، برخی افراد متوجه می‌شوند که این ماده خشکی آنها را بهبود می‌بخشد.
اگر با وجود مرطوب کردن و نگه داری پوست از خشکی، هنوز هم منطقه خاصی از بدن شما وجود دارد که به طور مداوم پوسته پوسته می‌شود؛ مانند بینی، پیشانی، گوش، پوست سر، زانوها یا آرنج بهتر است با پزشک متخصص پوست مشورت کنید، که می تواند شرایط پوستی شما را مانند خشکی ها و پوسته پوسته شدن ها و یا خارشی که در آن ظاهر می‌شود، را بررسی کند. به عنوان مثال: اگزما، پسوریازیس، درماتیت سبورئیک (آنچه بسیاری از افراد آن را شوره سر می نامند) یا حتی کراتوزهای اکتینیک (پیش سازهای پوستی که می توانند مانند لکه های خشک و پوسته پوسته احساس شوند) وجود دارند.

هنگامی که پوست شما کسل کننده به نظر می‌رسد.

تجمع طبیعی سلولهای قدیمی و مرده در سطح پوست باعث زبری بافت پوست می شود و بازتاب نور را از سطح پوست کاهش می‌دهد؛ در نتیجه به از بین رفتن درخشندگی منجر می شود. یک یا دو بار لایه برداری در هفته می‌تواند تغییر چشمگیری ایجاد کند (اما خیلی سخت یا بیش از حد سعی نکیند از آنها استفاده کنید زیرا می توانید پوست خود را قرمز، تحریک شده یا حتی خراشیده یا آسیب دیده کنید). یک شستشوی ملایم با سرم یا سایر محلول های سبک پوست که حاوی اسید آلفا هیدروکسی اسید (مانند اسید گلیکولیک) یا بتا هیدروکسی اسید (مانند اسید سالیسیلیک اسید) را در نظر بگیرید، اما اگر پوست شما از نوع حساس است، احتیاط کنید؛ زیرا این عوامل می تواند باعث تحریک یا قرمزی شوند و این همه تغییر و ناملایمتی را تحمل نکند. گزینه های دیگری نیز ممکن است در این میان به شما کمک کند که شامل؛ اسکراب یا برس های ملایم صورت، بدن، لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و … است. یا از مادربزرگ دانای خود کمک بگیرید و دستور عمل های خانگی مانند ساخت انواع اسکراپ ها، ماسک ها و یا حتی کیسه کشیدن با سفید آب را امتحان کنید، شاید در این میان متوجه شوید که محصولات جدید همیشه ضروری نیستند! گاهی فقط با یکی از این روش ها ممکن است بهترین نتیجه را بگیرید و با استفاده از یک پاک کننده ملایم پوستتان را شسته و سپس آن را با یکی از روغن های گیاهی چرب کنید.

آرنج ، بازوها ، پاها یا زانوهای شما زبر و خشک شده است.

این مناطق با مرطوب کننده های ضد خشکی پوست که گاهی مناسب برای پوست های خشک و خشن ، یا کرم روزانه است، درمان کنید. اگر این خشکی و زبری که گاها منجر به قاچ خوردگی و خونریزی هم می شود با استفاده از محصولات معمولی درمان نشد، به سراغ یک متخصص پوست بروید، تا تعیین کنید که علت زبری پوست شما ممکن است پسوریازیس، اگزما یا کراتوز پیلاریس باشد.

مراقبت از پوست
مراقبت از پوست

اخیرا چروک ها جوش و آکنه را در سطح پوست مشاهده کرده‌اید.

استرس، کار زیاد و یک رژیم غذایی نادرست می‌‌تواند پوست شما را از حالت ایده آل به ظاهر شدن لکه های پوستی، جوش و چروک برساند. در این زمان بهتر است، برچسب های محصولات مورد استفاده خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها غیر comedogenic (این بدان معنی است که آنها نباید حاوی موادی باشند که می توانند منافذ را مسدود کنند). چروک موضعی را می‌توانید با بسیاری از محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید (در بسیاری از محصولات داروخانه ها) موجود است درمان کنید. درمان آکنه هم در مراحل اولیه با بسیاری از مراقبت‌های روزانه و یا پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک (در محصولات مخصوص شستشوی صورت های آکنه دار موجود است ) می توانید بهبود ببخشید. گاهی افراد به استفاده از محصولات طبیعی مانند: روغن درخت چای روی می‌آورند، که ممکن است کمی به آکنه کمک کند، اگرچه این ماده می تواند باعث آلرژی پوستی شود ولی در مواردی هم کارکرد و نتیجه بسیار مطلوبی داشته است. در مقابله با چوش های زیر پوستی هم می توانید با محلول ها، لوسین ها و یا ژل هایی که حاوی یک رتینوئید است که می تواند به درمان و جلوگیری از جوش های زیر پوستی کمک کند، از پوستتان مراقبت بیشتری کنید.

هنگامی که داروهای داروخانه ای برای بهبود شما کافی نیستند، متخصص پوست می توانند رژیم زیبایی خاصی را برای مراقبت از پوست شما تنظیم کنند.

خارش شما را دیوانه کرده است.

ده ها دلیل احتمالی خارش پوست وجود دارد ولی اگر این موضوع حتی خواب شما را مختل می‌کند، وقت آن است که یک مشاوره پوستی انجام دهید. اما در حال حاضر، پوست خود را به آرامی تمیز کنید، و آن را مرطوب کنید و در لحظه ای از تمام شدن خارش ناامید شده‌اید، یک بسته یخ یا یک مرطوب کننده حاوی منتول را به کمک بگیرید. احساس خنک کننده گی اعصاب خارش را تسکین داده و آن را منحرف می‌کند.

شما علائم گذر سن را مشاهده می‌کنید.

این یک اتفاق زیبا است، چرا ما نباید با غرور هیچ خط ریزی را خوب تصور کنیم، تصویری که منعکس کننده یک عمر لبخند و تجربه باشد! امروزه بسیاری از روشهای درمانی مؤثر برای رفع نگرانی‌های زیبایی وجود دارد، از جمله لیزر، تزریق ژل و فیلر ها، لایه برداری، لیفت، هایفو، پی آرپی و در سطح سبک تر درمان، کرم های ترمیم کننده. اما بهترین هدیهای که در سال نو می‌توانید به پوست خود هدیه دهید، صرف نظر از تاریخ تولد شما و استفاده روزمره از ضدآفتاب یا مرطوب کننده دارای SPF 30+ است. ما نمی‌توانیم شمارش معکوس سال نو را متوقف کنیم، اما حفاظت از آفتاب واقعاً می‌تواند ساعت پوست را به عقب برگرداند و آن را سالم تر، جوان تر و درخشان تر کند.

منابع:

https://blogs.webmd.com/healthy-skin/20190104/6-signs-you-need-a-new-skincare-routine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *