چند نکته مهم در مورد مراقبت از پوست خالکوبی شده

چند نکته مهم در مورد مراقبت از پوست خالکوبی شده

خالکوبی شیوه ای است که به کمک آن، مواد حاوی رنگ را برای ایجاد نقوش مختلف زیر پوست تزریق می کنند. این نقوش معمولا در روز ها و هفته های اولیه تزریق بسیار درخشان هستند و ظاهرشان خوش رنگ و لعاب است. هر چقدر از تاریخ تتو یا خالکوبی می گذرد، این رنگ و لعاب کمتر می شود. بنابراین افرادی که روی پوست خود خالکوبی می کنند به دنبال راه هایی هستند که بتوانند خالکوبی خود را برای مدت طولانی تری بدون نقص نگه دارند. در ادامه این مطلب مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند به چند نکته ارائه شده توسط متخصصان انجمن درماتولوژی آمریکا برای مراقبت از پوست خالکوبی شده اشاره خواهیم کرد.

با رعایت این چند نکته ساده می توانید ظاهر خالکوبی خود را به مدت طولانی تری شاداب و مثل روز اول نگه دارید.

مراقبت از پوست خالکوبی شده به کمک چند نکته ساده

اگر احساس کردید که پوست دارای خالکوبی خشک شده است کافی است از لوسیون یا کرم تهیه شده بر پایه آب استفاده کنید. استفاده از لوسیون و محصولات تهیه شده بر پایه روغن می تواند جوهر تتو یا خالکوبی را از بین ببرد.

از خالکوبی خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. نور ماوراء بنفش خورشید یا همان UV می تواند مقداری از جوهر خالکوبی را از بین ببرد. بنابراین زمانی که قصد خروج از منزل را دارید علاوه بر صورت بر روی نقاطی از بدن که خالکوبی وجود دارد از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی 30 استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب را 15 دقیقه قبل از اینکه بیرون بروید استعمال کنید و حداقل هر دو ساعت یک بار مجدد آن را تمدید کنید.

برای مراقبت از پوست خالکوبی شده از لامپ های خورشیدی و سولاریوم استفاده نکنید. این دستگاه ها ممکن است جوهر موجود در خالکوبی را از بین ببرند و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند. در برخی از افراد، نور UV همچنین ممکن است با جوهر خال کوبی واکنش نشان دهد، و باعث واکنش پوستی دردناکی شود.

اگر قبلا مبتلا به واکنش پوستی شده اید، در صورتی که در خالکوبی خود تغییراتی را مشاهده کردید، بهتر است بدون فوت وقت این تغییرات را به متخصص پوست نشان دهید. پوست شما ممکن است واکنش بدی نسبت به جوهر موجود در خال کوبی نشان دهد. این اتفاق می تواند بلافاصله پس از پایان خالکوبی یا چند سال بعد از استفاده از آن رخ دهد. تغییر در این نقوش نیز می تواند نشانه ای از بیماری پوستی باشد. تنها متخصص پوست است که می تواند آن چه را که در حال اتفاق افتادن است تشخیص داده و شیوه صحیح درمان را توصیه کند.

سعی کنید هرگز از خالکوبی روی نقاطی از بدن که خال طبیعی وجود دارد استفاده نکنید. زیرا اولین نشانه سرطان پوست تغییر خال های موجود روی پوست است. بنابراین خالکوبی می تواند دیدن این نشانه را مختل کند. انواع سرطان پوست، از جمله ملانوم که مرگبار ترین شکل سرطان پوست است، با پیگیری زودرس بسیار قابل درمان می باشد.

اگر قصد دارید که خالکوبی خود را بردارید، حتما این کار را تحت نظر پزشک انجام دهید. برخی از کیت هایی که برای برداشتن خالکوبی در دسترس هستند حاوی اسید می باشند و ممکن است آسیب دائمی بر روی پوست ایجاد کنند. با صحبت کردن با متخصص پوست، می توانید خالکوبی هایی که دیگر دلتان را زده است را بدون عوارض جانبی از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *