مبارزه با سرطان پوست با غذاها و ویتامین های مختلف

مبارزه با سرطان پوست با غذاها و ویتامین های مختلف

تابستان زمان فوق العاده ای برای صرف زمان در فضای باز و آفتاب گرفتن است. اما اگر قصد این کار را دارید باید به یک نکته اهمیت زیادی بدهید و آن هم استفاده از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی بالا است. اما اکثر کرم های ضد آفتاب شامل برخی از مواد شیمیایی سمی هستند و جذب بدن را از ویتامین D که عامل مبارزه با سرطان است، متوقف می کنند. بنابراین اگر کرم ضد آفتاب نتواند 100% از ما در برابر سرطان پوست محافظت نکند، چه خواهد شد؟ در این شرایط باید به دنبال راه دیگری برای محافظت از پوست خود باشید. ما به شما مبارزه با سرطان پوست به کمک مواد غذایی و ویتامین ها را پیشنهاد می کنیم.

با ما تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند همراه شوید تا روش های مبارزه با سرطان پوست با مواد غذایی را فرا گیرید.

مبارزه با سرطان پوست با تغذیه پوست

پروفسور Georgiana Donadio، مدیر موسسه National Institute of Whole Health در بوستون، می گوید که تغذیه پوست از داخل، جهت مبارزه با سرطان پوست به شما بهترین نتایج را می دهد. او می گوید: “پوست شما اثری از آنچه که در درون بدن شما می گذرد را نشان می دهد و تمام بیماری های پوستی، از پسوریازیس گرفته تا آکنه و پیری، نشان دهنده نیازهای داخلی بدن شما، از جمله نیازهای تغذیه ای است.”

او اضافه می کند: “این مسئله به معنی صرف هزینه برای تهیه ویتامین ها نیست. ایده مناسب این است که به روش بسیار هوشمندانه ای که برای شما مفید نیز می باشد از پوستتان محافظت کنید.” بنابراین می توان گفت که یکی از بهترین روش ها برای بهبود ظاهر و مبارزه با بیماری های مختلف پوستی، تغذیه است.

همین امر برای مبارزه با سرطان پوست نیز صادق است.

متخصصان انجمن سرطان آمریکا توصیه می کنند که از مواد مغذی دریافتی از مواد غذایی طبیعی به جای مصرف مکمل ها، جهت مبارزه با سرطان استفاده کنید. زیرا مطالعات توانسته اند ترکیبات و منابع غذایی متشکل از طیف گسترده ای از مواد مغذی که دارای اثرات بسیار متفاوتی در ابتلا به سرطان پوست هستند، را کشف کنند.

برای مبارزه با سرطان پوست از چه مواد غذایی استفاده کنیم؟

آنتی اکسیدان ها

متخصصان انجمن سرطان آمریکا (ACS) می گویند که آسیب اکسیداتیو به افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است و مطالعات نشان می دهد که رژیم های غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئید، ویتامین C و E و سایر مواد مغذی به نظر می رسد می توانند این خطر را کاهش دهند.

غذاهای نارنجی مانند هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل و غیره حاوی کارنویوئیدهایی هستند که می توانند آفتاب سوختگی و چین و چروک را کاهش دهند. همه انواع مرکبات حاوی کوئرستین می باشند. اسفناج و کلم نیز لووتین بالایی دارند و گوجه فرنگی و فلفل قرمز حاوی لیکوپن می باشند.

توت ها میوه هایی هستند که بیشتر میزان آنتی اکسیدان ها را در بین میوه ها دارا می باشند. یک مطالعه که در مجله Agricultural & amp منتشر شده نشان می دهد که انواع توت در رقابت بر سر میزان آنتی اکسیدان برنده میدان است و میزان آنتی اکسیدانش از سایر میوه های بیشتر است. این در حالی است که در این تحقیق مشخص شده است که توت ها، از سایر میوه ها قند کمتری نیز دارند.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی ها توانسته اند که در مطالعات حیوانی رشد سرطان را کاهش دهند. این مواد مفید با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز ارتباط دارند.

تعادل سالم بین اسید چرب امگا 3 و امگا 6 ضروری است. در صورتی که از چربی های غیر اشباع امگا 6 که در تخمه آفتابگردان، روغن گلرنگ و سایر روغن های گیاهی وجود دارد زیاد استفاده شود، این مواد راه خود را به سطح پوست باز کرده و در آن جا با نور خورشید اکسیداسیون می کنند. این فرایند باعث ایجاد رادیکال های خطرناک آزاد می شود که به DNA آسیب می رساند و منجر به پیری و سرطان پوست می شود.

سلنیوم

مطالعات منتشر شده در مجله American Medical Association در سال 1996 نشان می دهد که مکمل های سلنیوم خطر ابتلا به سرطان پوست را به میزان 50 درصد کاهش می دهند و موجب کاهش 37 درصد موارد بدخیمی این نوع سرطان می شوند. هرچند مکمل سلنیوم باید در حد متوسط مصرف شود. بهترین منبع مصرف آن از منابع غذایی مثل آجیل برزیلی، گردو، مرغ یا گوشت گاوی است که از علف تغذیه می کند.

چای

چای حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های قوی می باشد. محققان دانشگاه کینگستون اخیرا 21 عصاره گیاهی و گیاه را برای کشف مزایای بالقوه شان در سال 2009 آزمایش کرده اند. آن ها از این که در بین این همه ماده گیاهی چای سفید توانست خواص بیشتری را از خود نشان دهد شگفت زده شدند.

چای سفید از تخریب کلاژن و الاستین در پوست جلوگیری می کند و آنزیم های مرتبط با التهاب و برخی از سرطان ها را سرکوب می کند.

ویتامین A

آنچه که بیشتر در مورد این ویتامین شنیده ایم این است که ویتامین A در مکمل ها معمولا سمی هستند. اما مصرف بتا کاروتن از مواد غذایی مانند هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین، به بدن این اجازه را می دهد که ویتامین A را به بهترین شکل استفاده کند.

ویتامین B

بیوتین که یکی از ویتامین های گروه B است، پایه سلول های پوست می باشد. کمبود این ویتامین نادر است زیرا در بسیاری از غذاها مانند موز، تخم مرغ و برنج وجود دارد و بدن ما می تواند از مصرف این غذا بیوتین مورد نیاز خود را تامین کند.

در سال 2008 محققان دانشگاه سیدنی دریافتند که نیکوتین آمید (ویتامین B3) می تواند از سیستم ایمنی بدن محافظت کند و از ایجاد آسیب های UV بر روی پوست جلوگیری کند. B3 در انواع گوشت مانند گوشت گاو، گوشت مرغ، ماهی قزل آلا و آجیل یافت می شود.

ویتامین C

متخصصان انجمن سرطان آمریکا (ACS) می گویند که بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ویتامین C در میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. اما متاسفانه هیچ مطالعات نتوانسته است ثابت کند که مصرف مکمل های ویتامین C باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود.

با این حال، مطالعه ای که اخیری توسط دانشمندان دانشگاه لستر و موسسه Institute for Molecular and Cellular Biology در پرتغال انجام شده است نشان می دهد که مکمل های ویتامین C ممکن است از سلول های پوست محافظت کنند. در این مطالعه سلول های پوستی در معرض نور خورشید و ویتامین C قرار گرفتند و دانشمندان شواهدی را دریافت کردند که بر طبق آن ها به نظر می رسد این مکمل به پاک کردن آسیب DNA که توسط خورشید ایجاد شده است کمک می کند.

مرکبات و سبزیجاتی مانند فلفل، بروکلی، گل کلم و سبزیجات برگ دار حاوی ویتامین C زیادی هستند.

ویتامین D

ویتامین D به طور جدی با سلامت کلی بدن شما ارتباط دارد. بهترین منبع تامین ویتامین D نور خورشید است. اما این موضوع ممکن است شما را شگفت زده کند که خورشید خودش لزوما باعث ایجاد سرطان پوست نمی شود. بلکه می تواند به جلوگیری از آن کمک کند. سایر منابع مفید تامین ویتامین D عبارتند از ماهی قزل آلا و تخم مرغ.

ویتامین E

ویتامین E نیز به عنوان یک روش برای مبارزه با سرطان پوست شناخته شده است. اما مصرف مکمل ویتامین E در دوزهای زیاد می تواند مضر باشد. این ویتامین به طور طبیعی در مارچوبه، زیتون، آجیل، دانه ها و اسفناج بافت می شود.

محققان معتقدند که:

“به استثنای مواردی که منجر به قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می شود، خورشید برای افراد سالم که مقادیر کافی مواد مغذی مثل کاروتن، لیکوپن، اسید چرب ضروری و ویتامین A، C، E و روی و سلنیوم مصرف می کنند، باعث بیماری نخواهد شد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *