تقریبا همه ما معتقدیم که راز زیبایی وجود دارد. اما این راز چیست؟ بسیاری از متخصصان طب سنتی معتقدند که راز زیبایی در سبد میوه شما پنهان شده است. در ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند می خواهیم یکی از این رازها را با عنوان روش تهیه ماسک روشن کننده صورت با کیوی برملا کنیم.

خواص ماسک روشن کننده صورت با کیوی

طیف گسترده ای از میوه هایی که در سبد غذایی ما جا دارند، برای درخشش و جوان سازی پوست مفیدند. پرتقال، موز، سیب، خربزه و تقریبا هر میوه دیگری که می توانید نام ببرید، به نوعی راز زیبایی شما هستند. در این لیست بهتر است که کیوی را فراموش نکنید. کیوی میوه ای خارق العاده برای پوست است که پر از مواد مغذی می باشد. کیوی یکی از منابع اصلی تامین ویتامین C است که مزایای زیر را برای پوستتان دارد:

پوست را از طریق بازسازی سلولی جوان می کند: کیوی حاوی مواد مغذی مختلفی، به خصوص ویتامین C و E و همچنین آنتی اکسیدان های فراوانی که برای تقویت و جوان سازی پوست ضروری هستند، می باشد. این میوه کمک می کند تا پوستتان مرطوب و هیدارته بماند و تولید و بازسازی سلول های پوست را تحریک می کند. بنابراین با استفاده از آن پوست انعطاف پذیر و جوان می شود.

به پوستتان درخشش را می افزاید: محتوای آنتی اکسیدانی این میوه به ویژه ویتامین C، به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای روشن شدن پوست مفید است.

باعث سفتی پوست می شود: کیوی با داشتن ویتامین C، پوست شما را پایدار نگه می دارد. زیرا باعث تولید کلاژن می شود.

با رادیکال های آزاد مبارزه می کند: همان طور که گفتیم کیوی حاوی آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد در پوست کمک می کند. در نتیجه به روند بازسازی سرعت بخشیده و  علائم پیری را کاهش می دهد.

با آکنه مبارزه می کند: کیوی حاوی خواص ضد التهابی طبیعی است که در مبارزه با آکنه و لکه موثر است و همچنین منافذ را پاکسازی کرده و از جوش جلوگیری می کند.

یک لایه برداری عالی است: دانه های سیاه موجود در کیوی کمک می کنند تا سلول های مرده پوست دفع شده در نتیجه پوست بدون عارضه و صاف به نظر برسد.

در این ماسک تنها کیوی وجود ندارد بلکه مواد تشکیل دهنده دیگر آن یعنی موز و ماست نیز تغییرات شگفتی در پوست شما ایجاد می کنند.

موز: موز غنی از پتاسیم، ویتامین ها و آب است که به تغذیه، مرطوب سازی و هیدراته کردن پوست کمک کرده و باعث می شود صورت نرم و لطیف شود.

ماست: ماست غنی از اسید لاکتیک است که به عنوان یک لایه بردار برای حذف سلول های مرده از روی پوست، از بین بردن ضایعات و تسریع رشد سلول های جدید پوست مفید است.

ماسک روشن کننده صورت با کیوی به طرز معجزه آسایی برای پوست ها خشک و نرمال مفید است.

روش تهیه ماسک روشن کننده صورت با کیوی

مواد لازم

روش تهیه

روش استفاده:

برای افزایش خواص این ماسک می توانید از میوه های دیگری مانند توت فرنگی یا پاپایا نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *