از لیفت صورت با نخ بیشر بدانید

از لیفت صورت با نخ بیشر بدانید

آیا به دنبال لیفت صورت بدون جراحی هستید؟ این مقاله در مجله لیلی لند را با ما بخوانید تا از روند سفت شدن صورت با نخ بیشتر آشنا شوید؛ همچنین در این مطلب؛ انواع نخ های به کار رفته در زمینه لیفتینگ و مکانیسم کار این نخ ها را، علاوه بر عوارض پیش بینی شده، پس از استفاده آنها برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست به طور کامل شرح دادیم؛ پس در ادامه با ما باشید.

روش لیفت کردن صورت با نخ چیست؟

این روش به قرار دادن نخ های بسیار ریز در بافت چربی به طور مستقیم زیر پوست با سوزن های بسیار نازک متکی است، پس از آن این نخ‌ها در نواحی خاصی از صورت کشیده شوند سفت می‌شوند تا بلافاصله بعد از عمل، صورت استحکام و لیفت پیدا کند. اثربخشی نخ بسته به خاصیت ارتجاعی و نشاط پوست و همچنین سن زیباجویان متفاوت است.

ویژگی های لیفت صورت با نخ

  • استفاده از این روش باعث افزایش تولید کلاژن مفید برای پوست می‌شود، که به آن درخشندگی و طراوت می‌بخشد و همچنین در مناطقی که تحت درمان هستند، پوست کاملا سفت می‌شود.
  • در این روش مداخله جراحی حداقل است.
  • این عمل زیبایی در مقایسه با سایر روش‌هایی که ممکن است نیاز به جراحی یا سایر روش ها داشته باشد، بدون درد محسوب می‌شود.
  • این عمل در مقایسه با سایر روشها مانند لیزر و جراحی، از یک طرف انسجام طبیعی بافت صورت و گردن و از طرف دیگر هزینه متوسط روشی خوب ​​محسوب می‌شود.

انواع نخ های بکار رفته در فرآیند لیفت صورت

انواع مختلفی از نخ‌های لیفت صورت وجود دارد، و تقریبا تمام این نخ‌ها از جنس “اسید پلی لیتیک لاکتیک” می‌باشند، باعث می‌شود آنها در بدن تجزیه ئ سپس جذب شوند و در عین حال استحکام بالایی دارند.

نخ طلا برای لیفت صورت:

این یک رشته پلی دیوکسانون است که از طلای 24 عیار کارات پوشیده شده است و به نوبه خود باعث تولید کلاژن و همچنین درخشندگی پوست می‌شود و به همین دلیل برای درمان لیفت نواحی نازک در اطراف چشم و حلقه‌های تیره، به طور همزمان مناسب است.

نخ‌های گره دار برای لیفت صورت:

آنها بخیه های جراحی هستند و قدری قدیمی در نظر گرفته می‌شوند، و این بخیه ها به صورت یک پارچه صاف به وجود می آیند تا پوست در آن ها آویزان شود، و گره ها در راستای کشش عضله صورت استفاده می‌شود؛ از این نوع نخ در موارد ساده می‌توان برای بالا بردن ابرو و سفت کردن ناحیه گردن و گونه استفاده کرد. معمولا گره ها در این نخ ها در فاصله بین 5 تا 8 میلی متر از گره بعدی است؛ و بیشتر برای بیماران دارای پوست حساس استفاده می‌شود. به همین سبب می‌توان از آن برای بالا بردن ابرو و گونه، شل شدگی فک پایین و سفت شدن گردن استفاده کرد.

نخ گره ای مخروطی برای بالابردن صورت:

این نخ‌ها گره دار مدرنتر هستند، قطعات مخروطی ساخته شده از سیلیکون بین گره ها پخش می‌شوند، که بدن با آنها در ارتباط است و الیاف میکروسکوپی را در آن مخروط ها ایجاد می‌کند، که باعث افزایش دوره پایداری برای ده ها سال می‌شود. قبل ترها ماده طبیعی دیگری به جای سیلیکون قرار داده شده بود که طی چند ماه ذوب می‌شد، تا اینکه این شکل از لیفت هر 5 سال یک بار نیاز به تکرار داشت، تا اینکه استفاده از سیلیکون سبب شده تا لیفت با نخ به نتایج طولانی برسد.

مکانیسم لیفت کردن

پزشک متخصص با استفاده از یک قلم مخصوص، محل و مسیر بخیه های داخل پوست را تعیین می‌کند، سپس نخ را استریل می‌کند و با استفاده از یک سوزن بلند که سر آن بسیار نرم و دقیق است، نخ را زیر پوست قرار می‌دهد، این عمل با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و روند لیفت برای مناطق کوچک پنج تا ده دقیقه طول می‌کشد و عمل لیفت کردن صورت حداکثر یک ساعت طول می‌کشد.
تأثیرات سوزن بکار رفته در کشت نخ ها در صورت پس از حداکثر یک هفته از بین می‌رود و صورت ظاهر محکم خود را برای مدت زمانی بین 3 تا 5 سال حفظ می‌کند و آنچه این فرایند را متمایز می‌کند، این است که به بیش از یک هفته استراحت دوره بهبودی در خانه نیازی نیست.

خطرات و عوارض برآمدگی صورت

  • برای جلوگیری از رقیق شدن خون، داروهای زیر نباید قبل از عمل لیفت انجام شود: نخ دندان آسپرین، ریفو، مولتی ویتامین ها و کورتیزون مصرف شود.
  • از زمان بعد عمل باید از لبخند زدن و خندیدن اجتناب شود، تا زمانی که پوست به طور دقیق روی نخ‌ها رشد کرده و با بافت ها مخلوط شود.
  • در بعضی موارد نخ بیش از حد سفت می‌شود و با یک ماساژ می‌توان آن را برطرف کرد.
  • احتمال عدم تقارن در نواحی متقارن وجود دارد، از جمله اینکه تنش گونه راست با گونه چپ متفاوت است.
  • احتمال آسیب عصبی وجود دارد زیرا جراح نمی تواند آناتومی دقیق بافت ها را بدون جراحی بداند.
  • تاخیر در بهبودی و علائم، ممکن است بیش از یک ماه از تورم و کبودی ناپدید شود.
  • اگر عمل جراحی نزدیک بینی باشد، احتمال ورود به سینوسها وجود دارد.
  • در صورت داشتن چین و چروک های بزرگ، پوست های حساس و همچنین خشکی پوست، امکان استفاده از لیفت صورت با نخ وجود ندارد.
  • ممکن است پوست به بخیه های استفاده شده پاسخ ندهد و در اثر این اتفاق، کبودی یا التهاب روی پوست ظاهر شود.

Facelift با نخ یکی از مدرن ترین انواع لوازم آرایشی است که اخیراً به طور گسترده‌ای گسترش یافته است، زیرا در صورت صورت نور کم خواهیم کرد: انواع آن و نتایج ارسال به آن از طریق این گزارش.

از لیفت صورت با نخ بیشر بدانید
از لیفت صورت با نخ بیشر بدانید

روند لیفت با نخ چیست؟

کشیدن صورت توسط نخ، بعضی از مناطق مانند گردن، گونه ها، پایین دهان و ابروها را هدف قرار می‌دهد و بر این اساس لیفت نواحی مورد نیاز بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. این کار برای زیباجویان با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌پذیرد، و حدود یک ساعت زمان می‌برد.

نخ‌ها با توجه به کیفیت و شکل آنها دوام می‌یابند، برخی از آنها دائمی هستند، و بیشتر از 5 سال به طول می‌انجامند و برخی از آنها موقت هستند که یک یا دو سال طول می‌کشد.

انواع نخ‌های لیفت صورت

لیفت صورت با نخ‌های طلایی

این نوع یکی از محبوب ترین انواع نخ برای لیفت صورت است، زیرا در دوره اخیر بسیار گسترش یافته است، زیرا این نخ ها برای تولید کلاژن کار می‌کنند، که امکان ساخت بافت‌های جدید و افزایش ضخامت اپیدرم را فراهم می‌کند و از این طریق چین و چروک ها را از بین می‌برد. نخ های طلایی درمان‌های موقتی هستند که حدود یک سال و نیم ادامه دارند.

لیفت صورت با نخ‌های آپتوس

این یکی از بی‌خطرترین نوع نخ ها محسوب می‌شود، زیرا هنگام قرار دادن در داخل پوست، فرم پر ایجاد می‌کند.

لیفت با نخ‌های cog

یکی از انواع کاملاً مشخص نخ محسوب می‌شود، زیرا باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود، بنابراین پوست جوان تر می‌شود و نتایج آن به سرعت دیده می‌شود و ماندگاری آن حدودا دو سال به طول می انجامد و حتی بعد از دو سال پوست به حالت قبل از استفاده از نخ بر نمی‌گردد، بلکه بهبود می‌یابد.

لیفت با نخ‌های تک

این نوع نخ برای اهداف دارویی استفاده می‌شود، اما برای لیفت صورت و چانه قابل استفاده است.

لیفت صورت با گره های پیچیده

این نخ‌ها حاوی گره های کوچک هستند و یکی از بهترین انواع نخ‌ها برای پوست های حساس به حساب می‌آیند.

لیفت صورت با نخ‌های پلی پروپیلن شفاف

این نخ‌ها از پلی پروپیلن شفاف ساخته شده اند که قابل جذب نیستند و در بدن کاملاً ایمن هستند و روی خطوط چین و چروک قرار داده می‌شود و از این طریق روی ترک های کوچک روی صورت قرار داده می‌شوند تا قابل مشاهده نباشند.

چه موقع باید صورت خود را انجام دهم؟

بهترین سن برای انجام لیفت صورت با نخ بین 30 تا 50 سال است، زیرا بعد از سن 50 سالگی نتایج به طور موثری روی پوست ظاهر نمی‌شوند، زیرا پوست بسیار لکه دار است. فن آوری نخ برای چروک های سبک و متوسط ​​استفاده می‌شود، زیرا مطلوب است که در مراحل اولیه ظهور چین و چروک تا زمانی که نتایج مؤثر ظاهر شود، استفاده شود.

در صورت اگزما، سرطان پوست و لوپوس (لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) یک بیماری مزمن خودایمنی است و زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن قادر به ایجاد تمایز بین سلول‌های سالم بدن و مهاجمان خارجی نباشد که در این حالت بدن به سلول‌های خودی حمله می‌کند)، نباید از این روش استفاده شود، همچنین برای افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند و از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند، قابل استفاده نیست.

مزایای لیفتینگ با نخ

  • این یک روش غیر جراحی است که از بی حسی موضعی استفاده می‌شود.
  • نتایج آن برای چندین سال دوام می‌آورد.
  • این روش خطری برای پوست ایجاد نمی‌کند و به مرور زمان جذب می‌شود.
  • به مرور زمان اثرات مثبتی روی پوست می‌گذارد.
  • این روش نه تنها پوست را محکم می‌کند بلکه به افزایش ضخامت پوست نیز کمک می‌کند.
  • تمام قسمت های صورت و گردن را می‌کشد.
  • هزینه آن کم است.

آسیب دیدن نخ‌ها

  • این می تواند به آسیب عصبی منجر شود که باعث عدم توانایی در جابجایی قسمت خاصی از صورت می‌شود.
  • این امر باعث ایجاد زخم روی پوست می‌شود.
  • در صورت عدم تجربه پزشک، صورت نامنظم و نامتقارن به نظر می‌رسد به طوری که یک طرف از طرف دیگر سفت تر باشد.
  • مکان سوراخ جراحی ممکن است باعث عفونت میکروبی شود.
  • از آنجایی که انتهای نخ بیرون می آید، نخ روی سطح پوست ظاهر می‌شود.

منابع:
https://www.bashartek.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *