فواید بوسیدن چیست؟

فواید بوسیدن چیست؟

خوردن غذاهای مناسب و مغذی، ورزش کافی، مراقبه کردن و جدا شدن از گوشی های هوشمند، همه آن چیزی نیست که شما برای شاد بودن به آن ها نیاز دارید. یکی از مهمترین عواملی که بر روی روحیات شما تاثیر می گذرد، بوسیدن است.  آیا می دانید که بوسیدن همسرتان می تواند تاثیر مثبتی بر روی سلامت شما داشته باشد؟ برای آشنایی با فواید بوسیدن پیشنهاد می کنیم که ما را تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند همراهی کنید.

بوسیدن حتی می تواند تا حدود زیادی شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز کند. این در حالی است که این عمل در بسیاری از فرهنگ ها حتی سرزنش می شود. با خواندن این مقاله می توانید بیاموزید که چگونه یک کار سرگرم کننده مانند بوسیدن می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

فواید بوسیدن

بوسیدن موجب آزاد شدن اندورفین در بدن می شود

مطمئنا، متوجه شده اید که وقتی کسی را برای اولین بار می بوسید، احساس ترس و اضطراب در بدنتان ایجاد می شود. این احساس از این یک واکنش شیمیایی در بدن ناشی می شود. بوسیدن آندورفین ها را آزاد می کند. آندروفین مواد شیمیایی طبیعی هستند که احساسات ما را کنترل می کنند. مغز این ماده را معمولا بعد از ورزش آزاد می کند. آندروفین موجب می شود شما بتوانید با استرس و افسردگی مبارزه کنید.

بنابراین یکی از فواید بوسیدن اثر تسکین دهنده آن بر روی کاهش استرس است. بنابراین دفعه بعدی که احساس کردید خلق و خویتان بعد است یا روز سختی را پشت سر گذاشتید، برای بهبود شرایط روحی خود همسرتان را ببوسید. این کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

بوسیدن برای مبارزه با پوسیدگی دندان مفید است

شاید فکر کنید که فواید بوسیدن تنها مربوط به مسائل جنسی می شود. اما این عمل می تواند دندان های شما را سالم تر نگه دارد. هنگامی که شما دهان خود را برای بوسیدن غنچه می کنید، بزاق بیشتری در دهان تولید می شود. به این ترتیب با افزایش بزاق، دهان بیشتر تمیز شده و ذرات باقی مانده روی دندان ها بهتر پاک می شوند.

اما این موضوع به این معنی نیست که شما تنها با بوسیدن از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بی نیاز می شوید. یادتان نرود که برای بوسیدن دیگران باید دهانتان خوشبو باشد.

بوسیدن به شما کمک می کند که احساس کنید با همسرتان ارتباط برقرار کرده اید

نه تنها بوسیدن به شما کمک می کند که احساس خوشحالی کنید، بلکه می تواند به آرامش و شادکامی شما هم کمک کند. هنگامی که برای بوسه آماده می شوید، مغز شما سطح اکسی توسین را افزایش می دهد.

این هورمون دارای اثر آرام بخش است و حس اعتماد و ارتباط بین انسان ها را افزایش می دهد. سطح این هورمون همچنین در طی تغذیه کودک با شیر مادر و رابطه جنسی افزایش می یابد. به همین دلیل هم در این گونه فعالیت ها بین همسران و مادر و نوزاد صمیمیت بیشتری ایجاد می شود. مطالعات متعددی نیز نشان داده اند که سطح بالای اکسی توسین در زوج ها با طول عمر رابطه آن ها، احساس همدلی و حمایت همراه است.

در حالی که تاکید زیادی بر روی فواید بوسیدن در بین زوج ها وجود دارد، اما فراموش نکنید که بوسیدن دیگران از جمله فرزندانتان نیز می تواند چنین احساسی را در شما ایجاد کند.

بوسیدن باعث تقویت سیستم ایمنی می شود

بوسه ای که بیش از 10 ثانیه طول می کشد حدود 80 میلیون باکتری را به بدن طرف مقابل انتقال می دهد. پس چرا با هر بار بوسیدن دیگران ما مریض نمی شویم؟ خوشبختانه، این تبادل باکتری واقعا سودمند است. هنگامی که شما کسی را می بوسید، بدنتان در معرض باکتری های جدید قرار می گیرد. این موضوع باعث می شود که سیستم ایمنی بدن شما آنتی بادی هایی را ایجاد کند که از بدنتان محافظت بیشتری به عمل می آورند.

زوج هایی که زیاد همدیگر ار می بوسند، میکروب های مشابه ای در بزاق دارند. این به این معنی است که بوسیدن واقعا می تواند انواع باکتری هایی که در دهان ما زندگی می کنند را تغییر دهد.

بوسیدن کالری می سوزاند و باعث کاهش کلسترول می شود

هر بوسه در هر دقیقه در حدود 5 الی 8 کالری می سوزاند. درست است که این مقدار کالری سوزی در مقابل کالری سوزی ورزش عدد قابل توجهی نیست، اما برای کسانی که می خواهند لاغر شوند راه ساده ای است.

جالب است بدانید که، بوسیدن ممکن است سطح کلسترول را نیز کاهش دهد. جدیدا یک مطالعه بر روی زوج هایی که بیش از شش هفته با هم زندگی می کردند انجام شد. در این مطالعه از نیمی از زوج ها خواسته شده بود که بیشتر از حالت عادی همدیگر را ببوسند. حتی بازه زمانی خاصی را در طول روز به این کار اختصاص دهند. پس از گذشت شش هفته، زوج هایی که همدیگر ا بوسیده بودند، سطح پایین تری از تنش و کلسترول و همچنین سطح بالاتری از رضایت در رابطه زناشویی خود داشتند.

بنابراین در حالی که رژیم غذایی و ورزش معمولا برای کاهش کلسترول توصیه می شود، ممکن است اضافه کردن زمانی برای بوسیدن به لیست کارهایی که برای کاهش وزن و کلسترول باید انجام شوید، کار عاقلانه ای باشد. سعی کنید همسرتان را بیشتر ببوسید تا از فواید بوسیدن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *