آیا در مورد نازک شدن و رشد کم مژه هایتان نگران هستید؟ باید بگوییم که شما تنها نیستید و افراد بسیاری در جهان با این نگرانی دست به گریبان هستند. مژه، زیبایی چشم ها را دو برابر می کند. بنابراین طبیعی است که به دنبال راهی برای ضخیم و بلند شدن مژه ها باشید. اگر به دنبال روش طبیعی برای ضخیم و بلند شدن مژه ها هستید پیشنهاد می کنید تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند ما را همراهی کنید.

عوامل زیادی مانند موارد زیر می توانند مژه ها را نازک کنند:

از طرفی اگر در پایان روز و هنگام خواب آرایش چشم ها را پاک نکنید ممکن است مژه های شما تحت تاثیر قرار بگیرند.

مراقبت منظم و مناسب، مژه ها را سالم تر می کند. این کار باید اولین گام برای ضخیم و بلند کردن مژه ها باشد. ضمن مراقبت بیشتر از مژه ها می توانید برای ضخیم و بلند شدن مژه ها از روش های طبیعی ذکر شده در ادامه این مطلب نیز استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که هر یک از روش ها بر روی افراد مختلف تاثیر متفاوتی خواهد گذاشت. از طرفی ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا به نتیجه دلخواه برسید و ممکن است مجبور شوید بیش از یک روش را برای پیدا کردن چیزی که برای شما مناسب است امتحان کنید.

روش های ضخیم و بلند شدن مژه ها

روغن کرچک

روغن کرچک روغنی است که فولیکول های مو را قوی و تغذیه می کند. بنابراین می توانید از آن برای ضخیم و بلند شدن مژه ها استفاده کنید. این روغن همچنین به مبارزه با میکروارگانیسم ها که مانع رشد مو می شوند کمک می کند.

روش دوم:

روغن زیتون

روغن زیتون یک درمان طبیعی شناخته شده برای رشد مو و ضخیم تر شدن مژه ها است. این روغن غنی از ویتامین E و اسید اولئیک است که تغذیه کننده و حجم دهنده مژه است. همچنین کمک می کند تا مژه ها تیرگی خود را حفظ کنند.

برس کشیدن مژه ها

مسواک زدن روی مژه ها می تواند به رشد آن ها کمک کند. این کار کمک خواهد کرد که مژه ها از گرد و غبار و ذرات خاک خلاص شده و منافذ مسدودش باز شود. علاوه بر این، برس کشیدن روی مژه ها گردش خون را تشویق می کند و مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مو می رساند.

ماساژ پلک

ماساژ پلک ها موجب رشد مژه می شود. این کار جریان خون را به فولیکول های مو تقویت می کند. افزایش جریان خون به این معنی است که مواد مغذی بیشتری به فولیکول ها می رسند. مواد مغذی بیشتر معادل ضخیم و بلند شدن مژه ها است. ضمن این که ماساژ پلک مانع از نازک شدن و شکستگی مژه ها می شود.

توجه: قبل از ماساژ پلک ها، دست ها را کاملا شستشو دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان خانگی شگفت انگیز است که می تواند به شما کمک کند که مژه های بلند و ضخیمی را به دست بیاورید. این ماده شامل چندین ویتامین و مواد مغذی مختلف است که باعث رشد موها می شود. علاوه بر این، آلوئه ورا به شما کمک می کند مژه ها را مرطوب نگه دارید.

روش دوم:

توجه: قبل از استفاده از ژل، برگ آلوئه ورا را کاملا بشویید.

پوست لیمو

شما می توانید از پوست لیمو نیز برای اضافه کردن حجم مژه ها استفاده کنید. پوست این میوه حاوی ویتامین های C و B، اسید فولیک و دیگر مواد مغذی است که رشد مژه ها را افزایش می دهد. هنگامی که این ماده با روغن زیتون و یا روغن کرچک ترکیب می شود، خواص پاک کنندگی و تحریک کنندگی روغن ها را بیشتر می کند.

تخم مرغ

پروتئین بالا در تخم مرغ می تواند به ضخیم و بلند شدن مژه ها کمک کند. علاوه بر این، این ماده حاوی بیوتین و ویتامین B است که نقش کلیدی در بهبود بافت کلی موها ایفا می کند.

چای سبز

چای سبز یکی دیگر از داروهای موثر برای ضخیم و بلند شدن مژه ها است. این ماده غنی از فلاونوئیدها است که باعث رشد موها می شود.

توجه: هنگام استفاده از چای سبز، مراقب باشید چای وارد چشم هایتان نشود.

شیر نارگیل

شیر نارگیل غنی از پروتئین و چربی های ضروری است که می تواند به شما کمک کند که مژه هایتان را ضخیم و بلند کنید. این ماده همچنین موجب درخشش مژه ها نیز می شود.

رژیم غذایی مناسب

رعایت رژیم سالم و متعادل یک گام مهم برای ضخیم و بلند شدن مژه ها است. درست مانند موی سرتان، موهای مژه نیز نیاز به منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی دارند تا به آن ها کمک کنند که بلندتر، ضخیم تر و قوی تر شوند. پروتئین و ویتامین های A، B، C و E و همچنین آهن، روی، مس، منیزیم و سلنیوم برای رشد مو مهم هستند.

کمبود ویتامین های ضروری و مواد مغذی می تواند تاثیر زیادی بر رشد مژه داشته باشد. بنابراین پس از مشورت با پزشک برای ضخیم و بلند شدن مژه ها می توانید از یک مکمل مولتی ویتامین نیز استفاده کنید.

سایر نکات مهم برای ضخیم و بلند شدن مژه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *