روش‌هایی برای صاف کردن پوست ناهموار

روش‌هایی برای صاف کردن پوست ناهموار

در مطلب (روش‌هایی برای صاف کردن پوست‌ ناهموار) از مجله لیلی لند به موضوع مراقبت از پوست پرداخته‌ایم با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. مشکلات مربوط به پوست بسیار شایع است و به اشکال مختلف ظاهر می‌شود. در حالی که همه این موارد برای همیشه روی پوست شما قادر به ماندن هستند‌، اما می‌توان پوستتان را معالجه کنید به طوری که با استفاده از داروهای طبیعی‌ و بدون مراجعه به متخصص پوست و با ایجاد چند تغییر در شیوه زندگی‌، هر گونه مشکل پوستی اعم از ناهمواری را درمان کنید.

چه عواملی باعث ایجاد پوست ناهموار می‌شوند؟

برخی از متداول ترین دلایل ناهمواری پوستی را می‌توان در نکات زیر دانست:

1. تغییرات هورمونی
کسانی که داروهای ضد بارداری مصرف می‌کنند و یا باردار هستند‌، تغییر در هورمون‌هایی را تجربه می‌کنند که می‌تواند منجر به افزایش سطح ملانین شود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد‌، منجر به ایجاد تنش در پوست و ناهمواری پوستی ‌شود که معمولاً ملیسما نامیده می‌شود.

2. قرار گرفتن در معرض آفتاب
قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب همچنین می‌تواند باعث ایجاد ملانین بیش از حد در پوست شود و منجر به تغییر رنگ پوست شود. این امر منجر به صدمات طولانی مدت خواهد شد زیرا رنگدانه‌ها تمایل به جذب اشعه ماوراء بنفش دارند‌، علت اصلی آسیب پوست از خورشید است. و نباید در مقابل نور خورشید به مدت طولانی قرار گرفت.

3. التهاب بیش از حد
هنگامی‌که پوست بر اثر چیزی مانند برش زخمی‌می‌شود‌، پوست اطراف آن با بهبودی شروع به تیره شدن می‌کند. این تغییر رنگ می‌تواند ظرف چند هفته محو شود‌، یا ممکن است ماه‌ها تا سالها محو شود‌، و پوست به نظر می‌رسد که ضخیم‌تر شده است.

4. پیری
این چیزی است که هیچ کس نمی‌تواند از آن فرار کند و با افزایش سن لکه‌های پوستی وابسته به سن ایجاد می‌شوند.

چگونه به پوست خود برسیم
موارد بسیاری که می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست شود‌، اگر هدف رهایی از مشکلات پوستی را دارید‌، عدم موفقیت در این کار می‌تواند برای فرد نگران کننده باشد. خوشبختانه روش‌های بسیاری برای مقابله با این مسئله و ایجاد بهبودی در پوست وجود دارد.

درمان‌های خانگی پوست ناهموار چیست؟

روش‌هایی برای صاف کردن پوست ناهموار

در اینجا چند روش درمانی خانگی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند:

1. روغن نارگیل‌، لیمو و شکر
لیمو خاصیت سفیدکننده دارد و در صورت لزوم به لکه‌های تیره بمالید و بسیار مفید است. این دستور العمل را می‌توان برای یکنواختی رنگ پوست بدن هم استفاده کرد.
مواد لازم:
روغن نارگیل‌، 1 قاشق چایخوری
آب لیمو‌، ½ قاشق چایخوری
شکر گرانول‌، 1 قاشق غذاخوری

نحوه استفاده:
مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کرده و صورت خود را به آرامی‌ با آن ماساژ دهید. با این اسکراب دور چشم‌های خود را هم می‌توانید لایه برداری کنید پس از استفاده به مدت ده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید

2. ماسک آب گوجه فرنگی‌، عسل و آب لیمو
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین A‌، است. گوجه فرنگی در کاهش لکه‌های تیره بسیار عالی است.

مواد لازم:
عسل‌، 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو‌، 2-3 قطره
آب گوجه فرنگی‌، 1 قاشق غذاخوری

نحوه استفاده:
همه مواد را خوب مخلوط کنید
ماسک گوجه فرنگی-عسل-لیمو را روی صورت خود بمالید و حدود پانزده دقیقه بگذارید بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید، سپس با مقداری آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ باز شده آن بسته شود.

3. ماسک میوه سبز پاپایا و شیر
از آنجایی که پاپایای سبز سرشار از آنزیم‌هایی مانند پاپین و آلفا هیدروکسی اسیدها است‌، قادر به از بین بردن هر سلول مرده پوست و حتی سلول‌های پوست قدیمی است.

مواد لازم:
پاپایای خام‌، یک پیمانه ( فنجان)
شیر حرارت ندیده‌، 2 قاشق غذاخوری

نحوه استفاده:
پاپایا را له کنید
در شیر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی بدست بیاید
صورت خود را تمیز کرده و سپس این ترکیب را روی پوست خود پخش کنید
پس از خشک شدن ماسک‌، با آب سرد صورتتان را بشویید

4- دارچین‌، عسل‌، لیمو و مغز گردو
مغز گردو سرشار از خواص ضد باکتریایی‌، قابض و ضد التهابی است.

مواد لازم:
پودر دارچین‌، ½ قاشق چایخوری
گردو‌، ½ قاشق چایخوری
عسل‌، 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو‌، ½ قاشق چایخوری

نحوه استفاده:
همه چیز را به خوبی مخلوط کرده و روی صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید نیم ساعت روی صورتتان بماند. در حین برداشتن ماسک‌، انگشتان خود را با حرکات دایره ای حرکت دهید

روش‌هایی برای صاف کردن پوست ناهموار
روش‌هایی برای صاف کردن پوست ناهموار

5- آب پرتقال و زردچوبه
آب پرتقال برای سفید کردن و کاهش لکه‌های تیره و افزایش گردش خون زیر پوست مفید است‌، در حالی که از زردچوبه برای کاهش تغییر رنگ می‌توان استفاده کرد.

مواد لازم:
آب پرتقال‌، 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه‌، 1 قاشق چایخوری

نحوه استفاده:
زردچوبه و آب پرتقال را به خوبی مخلوط کرده و سپس آن را روی پوست خود بمالید. ده دقیقه این ماسک را بگذارید روی صورتتان بماند و سپس صورت را با آب سرد بشویید.

6. ماسک پودر چوب صندل و شیر به همراه زردچوبه
از آنجا که پودر چوب صندل قرمز می‌تواند چین و چروک و لکه‌های تیره را کاهش دهد‌، ساختن ماسک آن با شیر و زردچوبه بسیار عالی است.

مواد لازم:
پودر چوب صندل قرمز‌، 1 قاشق غذاخوری
شیر‌، 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه‌، ½ قاشق چایخوری

نحوه استفاده:
مواد را با هم مخلوط کرده و یک خمیر غلیظ از آن تهیه کنید، روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود و سپس ماسک را با آب گرم بشویید.

7. آب خیار و آب لیمو
این ترکیب با کاهش لکه‌های تیره و کاهش هاله‌های تیره می‌تواند با عوامل بیماری زا نبرد کند.

مواد لازم:

خیار‌، 1/2‌، رنده شده
آب لیمو‌، ½ پیمانه لیمو

نحوه استفاده:
خیار و آب لیمو را مخلوط کرده و آن را روی پوست بمالید، بعد از پانزده دقیقه‌، ماسک را با استفاده ازگلوله‌های پنبه‌ای که در آب سرد خیس شده اند‌، از روی صورتتان پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که از آب لیمو بیش از حد استفاده نکنید زیرا این امر می‌تواند باعث تحریک در پوست‌های حساس شود.

8. ماسک گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های A‌، C و K‌، گوجه فرنگی برای درمان تقریباً هرگونه بیماری پوستی فوق العاده است.

مواد لازم:
گوجه فرنگی‌، 1‌عدد بصورت خمیر شده

نحوه استفاده:
خمیر گوجه فرنگی را در تمام پوست بسیار خوب مالیده و بگذارید تا خشک شود. و سپس با آب سرد آن را بشویید.

9. ماسک عسل و جو دوسر

ساپونین‌های موجود در جو دوسر برای تمیز کردن پوست بسیار عالی هستند. آنها ظاهری روشن تر به پوست می‌دهند.

مواد لازم:
جو‌، 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو‌، ½ قاشق غذاخوری
عسل‌، 2 قاشق غذاخوری
روغن هسته چای‌، 4 قطره

نحوه استفاده:
جو دوسر را رنده کرده و سپس با بقیه مواد مخلوط کنید، آن را روی پوست بمالید و پانزده دقیقه بگذارید بماند وسپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

گزینه‌های پزشکی و سایر مواردی که می‌تواند شما را در خلاص شدن از پوست ناهموار یاری دهد.
در اینجا گزینه‌های دیگری وجود دارد که شامل برخی روش‌های پزشکی است:

روش‌هایی برای صاف کردن پوست ناهموار

1. لایه برداری شیمیایی بالینی

به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده در این شیوه‌، این روش می‌توانند به داخل پوست نفوذ کرده و روی لایه‌های عمیق‌تر پوست تاثیر می‌گذارد. این روش درمانی در سه سطح عمیق‌، متوسط ​​و سبک انجام می‌شود. هنگامی‌که لایه برداری‌های شیمیایی پوست مرده را لایه برداری کردند‌، زیر پوست جدید لکه ‌ها مشاهده خواهد شد. بسته به شدت بیماری‌، بهبودی ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد.

2. کرم‌های هیدروکینون

کرم‌هایی که حاوی هیدروکینون هستند می‌توانند پوست را سفید کنند و هرگونه لکه‌های تیره را از بین ببرند. این کرم‌ها باید فقط مطابق دستورالعمل‌های متخصص پوست و مو استفاده شود.

3. میکرودرم ابریشن حرفه‌ای

این روش با ضخیم کردن کلاژن موجود در پوست عمل می‌کند و در عین حال لایه بیرونی مرده و آسیب دیده را نیز از بین می‌برد. این روش باعث می‌شود پوست شما خشک و قرمز شود و طی چند روز بعد از آن مقدار مشخصی از لایه برداری را تجربه خواهید کرد. این روش برای پوست‌های تغییر رنگ داده شده‌، یا لکه‌های ایجاد شده که توسط زخم ایجاد شده‌اند بسیار خوب عمل می‌کند.

4- درمان با لیزر

لکه‌های ایجاد شده توسط خورشید‌، لکه‌های سنی یا زخم‌ها با درمان لیزری می‌توانند کم رنگ شوند. اگرچه این روش درمانی در کاهش ظاهر زخم‌ها و قرمزی موثر عمل می‌کند‌، اما احتمال اینکه باعث تغییر رنگ بیشتر شود‌، وجود دارد‌، به همین دلیل باید به عنوان گزینه آخر به آن نگاه کرد.

5- آرایش کردن

اگر به دنبال رفع سریع مشکلات خود هستید‌، استفاده از یک آرایش مناسب پایه می‌تواند باعث شگفتی شما شود. اگر می‌خواهید قرمزی پوست را اصلاح کنید از یک اصلاح کننده رنگ صورت استفاده کنید.

نکاتی در مورد سبک زندگی

در اینجا چند نکته در مورد شیوه سبک زندگی آورده شده است که می‌تواند برای کمک به روند بهبود پوست ناهموار به شما کمک کند.

1. آبرسانی

نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در هر روز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا آب به تجدید پوست پوست جدید بسیار کمک می‌کند، نوشیدن آب ساده بهترین روش برای مرطوب ماندن پوست است. توجه کنید نوشیدنی‌هایی که گازدار هستند یا قند اضافه در آنها وجود دارد، باعث ایجاد جوش‌ها و ایجاد چربی پوستی می‌شوند در حالی که استفاده از مواد الکلی می‌تواند پوست را خشک کند.

2. از ضد آفتاب استفاده کنید

ماندن بیش از حد طولانی در آفتاب می‌تواند باعث آسیب به سلول‌های پوستی و در نتیجه تیرگی پوست و همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان شود. برای جلوگیری از اثرات مضر خورشید‌، همیشه حتماً در طول روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

3. حفظ یک رژیم غذایی متعادل

اجتناب از انواع غذاها و آشامیدنی‌های ناسالم برای بهبود کیفیت پوست امری ضروری است. مصرف میوه و سبزیجات تازه یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از بهبود پوست شما است.

4- ورزش منظم

هر فردی باید برای داشتن یک سبک زندگی سالم و متناسب ورزش کند حداقل برای پنج دقیقه‌ در روز و پنج روز در هفته این کار را باید انجام دهید. ورزش کردن با حفظ تناسب اندام به تولید سلول‌های جدید پوستی کمک خواهد کرد.

سؤالات متداول

در اینجا چند سوال متداول مطرح می‌شود:

1- آیا كوجیك‌، ​​گلیكولیك و سالیسیلیك اسیدها می‌توانند برای رسیدن به یک رنگ پوست یکنواخت كمك كنند؟

اسید کوجیک می‌تواند تیروزین‌، یک ترکیب مهم را هنگام تولید ملانین مختل کند. اسید سالیسیلیک برای کمک به درمان آکنه به خوبی شناخته شده است‌، اما همچنین می‌تواند به بهبود پوست کمک کند. گلیکولیک اسید مشتق از نیشکر‌، مدتی است که وجود دارد و می‌تواند باعث بهبود رنگ پوست‌، درمان خطوط ریز و بسیاری از مشکلات پوستی شود. این مواد با استفاده صحیح از آنها می‌توانند در دستیابی به پوست بی نقص و درخشان و شاداب به شما کمک کنند.

2. آیا برای رسیدن به یکنواختی پوست باید از روغن گل سرخ استفاده کنم؟

روغن گل سرخ دارای ویتامین A زیادی است‌، که برای کاهش خطوط ریز و علائم پیری مفید است‌، به درمان هاله‌های تیره اطراف چشم کمک کند و همچنین به محو شدن زخم‌های باقی مانده از آکنه کمک می‌کند. برای ایجاد یکنواختی رنگ پوست‌، کافی است چند قطره روغن گلاب را به روغن گل سرخ یا ژل آلوئه ورا اضافه کنید.

پس از بررسی گزینه‌های مختلف برای بدست آوردن یکنواختی رنگ پوستی به طور طبیعی‌، از طریق روش‌های پزشکی و چگونگی کمک به نتایج ثمر بخش در شیوه زندگی‌، امیدواریم شما بتوانید بهترین گزینه را برای پوست و نیازهای خود انتخاب کنید.

منابع:
https://parenting.firstcry.com/articles/magazine-uneven-skin-tone-easy-ways-to-even-out-it/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *