رابطه جنسی خوب ومنظم و رسیدن به ارگاسم می تواند باعث تقویت پوست شما شود

رابطه جنسی خوب ومنظم

هرکسی که رابطه جنسی خوب و دوست داشتنی خود را با شریک زندگی خود گذرانده است، می‌تواند این واقعیت را تأیید کند که یک ارگاسم خوب، می تواند به پوست شما یک درخشش خاص بدهد. به گفته پزشکان ” گرگرفتگی جنسی و تغییر عروق [در هنگام ارگاسم] می‌تواند منجر به بالا رفتن جریان خون در صورت شود.” اما آیا رسیدن به ارگاسم به طور منظم می‌تواند به طور کلی باعث بهتر شدن پوست شود؟ این مطلبی است که در مجله لیلی لند امروز به آن خواهیم پرداخت.

از نظر پزشکان آیا رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم بر روی پوست و مو تاثیر گذار است؟

پاسخ این پرسش متأسفانه دقیقاً واضح نیست، زیرا تحقیقات در مورد این موضوع بسیار قوی نیست. اما هنوز اطلاعات مهمی برای آموختن وجود دارد. برخی از متخصص پوست و مو معتقدند “یک مطالعه جدید نشان داده که وقتی یک زن ارگاسم می‌شود، بدن او هورمون هایی را که می‌توانند برای پوست مفید باشند، آزاد می‌کند.” استروژن هورمون اصلی است، که در طی آن فرآیند آزاد می‌شود؛ این هورمون دارای مزایای باورنکردنی برای پوست است. طبق نظر پزشکان “استروژن می تواند به حفظ سطح کلاژن کمک کند و از سویی برانگیختگی جنسی می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد.”

کورتیزول هورمون استرس است؛ که در واقع می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشکلات التهابی پوستی را از جمله پسوریازیس، روزاسه تا یک آکنه تمام عیار را ایجاد کند. به همین دلیل است که پزشکان کاهش استرس را، به بیمارانی که به دنبال کاهش علائم التهابی پوستی خود هستند توصیه می کنند؛ استرس کم می تواند منجر به شادابی بیشتر پوست شود. همانطور که دیده اید افراد خوش بین و کسانی که سخت گیر نستند، دارای پوست بهتری نسبت به بقیه اطرافیان خود هستند.

یک رابطه جنسی خوب و منظم می تواند یک ارگاسم موفق را به همراه داشته باشد؛ و رسیدن به مرحله ارگاسم، با کاهش سطح استرس رابطه مستقیم دارد. به گفته پزشکان حوزه ازدواج و خانواده درمانی “ارگاسم نه تنها استرس را کاهش می دهد، بلکه ذهنیت به داشتن ارگاسم نیز، مستلزم نداشتن استرس است.” به عبارت دیگر، اگر مضطرب و عصبی باشید، احتمالاً ارگاسم غیرممکن است؛ اما اگر ذهنی آرام و روحیه‌ای شاد دارید، راحت وارد یک رابطه جنسی خوب می شود و به ارگاسم خواهید رسید، و بعد از آن حتی استرس کمتری نیز پیدا می‌کنید.

گذشته از افت مقدار کورتیزول و بالاتر رفتن مقدار استروژن، که هر دو می توانند برای پوست مفید باشند، روند ارگاسم منجر به گرگرفتگی عمده پوست می شود. طبق نظر پزشکان “وقتی ارگاسم م‌شوید، فشار خون افزایش می یابد و این افزایش فشار گردش خون شما را تقویت می کند.” گردش خون بهبود یافته همیشه ایده آل است، زیرا در حالی که سموم را از بین می‌برد، اکسیژن و مواد مغذی را در سراسر بدن حمل می کند.

افزایش گردش خون، به این دلیل رخ می دهد که رابطه جنسی به نوعی شبیه ورزش است؛ که طبق نظریه پزشکی “شواهد روشنی وجود دارد که افزایش جریان خون حاصل از ورزش منظم، می‌تواند به سلامت پوست ما کمک کند.”

رسیدن به ارگاسم
رسیدن به ارگاسم

چه مقدار رابطه جنسی خوب لازم است تا به نتیجه دلخواه برسیم؟

هرچه در طول عمر خود بیشتر رابطه جنسی خوب و منظم داشته باشید ، این نتایج برای پوست شما بهتر می‌شود. به عنوان مثال، یک فرد نظامی که در رده بالا قرار دارد، تمرین سختگیرانه تری نبست به رده های پایین تر خود دارد، پس انتظار می رود بدن ورزیده ترو سلامت بیشتری داشته باشد.
به گفته محققان، تمام این فواید لزوما یکباره دیده نمی‌شوند، یعنی دلیلی وجود ندارد که فردی که تنها به تعداد دفعات مکرر رابطه جنسی دارد، پس باید پوست بهتری هم داشته باشد. رابطه جنسی خوب و ارگاسم؛ یک روند سالم برای افزایش جریان خون در بدن است، اما این افزایش، پدیده پایدار نیست، پس پوست هم نمی تواند دائما در وضعیت مناسب باشد. اما تمام متخصصین ما قبول دارند که ارگاسم بخشی از یک سبک زندگی سالم است.

پزشکان می گویند: ما نمی توانیم به زنان بگویم اگر خواستار پوست خوب و بهتر هستید، روزانه باید اوج لذت جنسی را داشته باشند، زیرا این ممکن است واقع بینانه و درست نباشد. ارگاسم نمی تواند آکنه شما را یک شبه پاک کند؛ اما کاهش استرس از زندگی شما، به طور کلی بخشی مهمی در داشتن پوست سالم است. پزشکان معتقدند که مزایای روانشناختی ارگاسم مانند: احساس سعادتمندی که بعد از آن به دست می آورید، تقریباً برابر با ارگاسم که برای پوست شما مفید است، برای احساس خوب و کیفیت بهتر در زندگی لازم است.

(فقط مطمئن باشید که شما در حال انجام رابطه جنسی درست و مناسب هستید!)

پزشکان ومحققان، معتقدند رسیدن به ارگاسم امری درست و سالم است، و هنگامی که شما کاری را برای بدن خود انجام می دهید، می‌خواهید یک پاسخ بدنی سالم داشته باشید. بنابراین بهترین روش انجام این کار با شریک زندگی خود، با شرایط درست و رابطه‌‌ جنسی خوب و منظم است.

منابع:

https://thespotlyte.com/1122273/skin-benefits-of-sex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *