رابطه رضایت زنان از ظاهر اندام و عزت نفس در خانم ها

رابطه رضایت زنان از ظاهر اندام و عزت نفس در خانم ها

اگر شما یک خانم هستید، پس حتما در مقابل پیشنهاد نگاه کردن به خود و اندامتان در مقابل یک آیینه تمام قد، به ندرت تجربه ای است که شما می‌خواهید در آن باشد. برخلاف اکثر آقایان، متخصصان می‌گویند، زنان به ندرت از ظاهر خود راضی هستند و همیشه در جستجوی ظاهر اندامی ‌بهتر هستند. امروز در مجله لیلی لند در این باره به بحث و گفتگو می‌نشینیم.

رابطه رضایت زنان از ظاهر اندام و عزت نفس در خانم ها

“تحقیقات نشان می‌دهد كه به طور كلی، زنان در مقایسه با مردان از عزت نفس كمی‌پایین تر هستند. اما وقتی صحبت از ظاهر اندام می‌شود، اختلاف جنسیتی بسیار زیاد وجود دارد. دنیس مارتز، دکتر و روانشناس بهداشت بالینی و استاد دانشگاه ایالتی آپالاچیان در کارولینای شمالی می‌گوید، که به تازگی یک نظرسنجی از ظاهر اندام 2،000 زن را برای Slim-Fast طراحی و نظارت کرده است، می‌گوید در این گروه زنان را از هر شکل و اندازه ای مورد انتخاب قرار می‌گیرند. مارتز می‌گوید: “هفتاد و هشت درصد از زنان در نظرسنجی ما گفتند که آرزو می‌کنند که بتوانند سایز کوچکتر را بپوشند حتی آنهایی که قبلاً همین اندازه بودند”. بسیاری بر این باورند که این نارضایتی از اندازه و شکل با یک مشکل جدی تر مرتبط است: عدم اعتماد به نفس.

دکتر میشل می، می‌گوید: “متأسفانه، در فرهنگ ما، تصویر ذهنی و ظاهر اندام به طور غیرقابل تفکیکی در هم آمیخته می‌شوند، بنابراین احساس خوب در مورد خود بسیار دشوار می‌شود؛ وقتی که، هر بار که به یک آینه نگاه می‌کنید، فقط منفی ها را می‌بینید.”، یک پزشک خانوادگی در آریزونا و بنیانگذار و مدیر شرکت Am I Hungry.com می‌گوید: بسیاری از زنان خود را قادر به شکستن این چرخه نمی‌دانند، حتی اگر بدانند که این اشتباه است.

“درصد زیادی از خانم های مورد بررسی گفتند که این امکان وجود دارد که زنان سایز بالایی وجود دارند که عزت نفس داشته باشند، اما وقتی شخصاً برای آنها این افزایش وزن و تغییر سایز پیش آمد، گفتند که وقتی اندازه سایزشان بزرگتر باشد، احساس خوب بودن در مورد خودشان سخت است.” این محققان آنچه که به آنها می‌گویند این است که، در تئوری، ما نباید ارزش خود را با اندازه برابر کنید، اما وقتی شخصاً به حضور ما می‌آید و یا در تنهایی خود، زنان
هنوز این کار را می‌کنند.”

رابطه رضایت زنان از ظاهر اندام و عزت نفس در خانم ها
رابطه رضایت زنان از ظاهر اندام و عزت نفس در خانم ها

بنابراین چرا زنان از ظاهر اندام خود اینگونه احساس می‌کنند و ما در مورد آن چه می‌توانیم انجام دهیم؟

وقتی صحبت از بین رفتن عزت نفس زنان می‌شود، اولین انگشت سرزنش تقریباً به طور جهانی به رسانه ها نشان می‌دهد. از مدل های سکسی و ساق بلند در مجله‌ها، گرفته تا موارد فوق العاده لاغر در بیبلوردهای بزرگ و کوچک و یا حتی تبلیغات برای غذاهای سالم و کم چرب؛ به نظر می‌رسد که تصاویر رسانه ای در نیاز ما به فریبنده و لاغر بودن بسیار اساسی است.

دکتر می‌ گفت: “همه اینها فقط یک پیام را به زنان می‌فرستد: اینکه فقط اگر به روشی معین نگاه کنید، قابل قبول هستید.”

روانشناس بالینی کارولین کافمن خاطرنشان می‌کند که این پیام دارای تأثیرات گسترده ای است – حتی در مکان هایی که هرگز آرزو نمی‌کنید این موضوع مهم باشد.

کافمن در این باره می‌گوید: “در سال 2003، 2 نفر از محققان دانشگاه هاروارد خاطرنشان کردند که وقتی جزیره فیجی در اقیانوس آرام، در سال 1995 تلویزیون کابلی گرفت، میزان بی اشتهایی و بولیمیا در زنان و دختران این جزیره به سرعت افزایش یافت.”

او می‌گوید، پیش از این، بیشتر فیجی ها چهره ای پر تر را ترجیح می‌دادند و از اختلالات خوردن در جزیره تقریباً بی خبر بودند. اما تا سال 1998، دخترانی که حداقل سه بار در هفته این نمایش ها را تماشا می‌کردند، 50٪ بیشتر از قبل احتمال دارد که ظاهر اندام خود را تغییر داده باشند.

مارتز اظهار داشت: بسیاری از تصاویری که زنان برای قضاوت خوش اندام بودن خود از آنها استفاده می‌کنند، جالب نیست، از بدن های مدل های لباس زیر زنانه گرفته تا عکس های تبلیغاتی دیجیتالی زنان اسکله و ساحل.

ابی آرونوویتز روانشناس و کارشناس مدیریت وزن، می‌گوید که رسانه ها تاثیری در چگونگی دیدن زنان خود دارند، وعده های محصول در پشت برخی از این کمپین های پر زرق و برق بسیار خطرناک تر است.

“شرکت ها از بدن مدل های خاص و کاملی استفاده می‌کنند تا محصولات خود را به ما بفروشند تا این نارضایتی را در زنان افزایش دهند. تا شما را متقاعد کنند وقتی رژیم غذایی مؤثر واقع نشود، نیاز به کرم و یا ژل و یا قرص ایجاد می شود، تا شما هم بتوانید لباس یا لباس زیری زیبا به تن کنید. آرزوویتز، نویسنده کتاب رژیم غذایی نهایی می‌گوید، رویاهای خود را احساس می‌کنید که در به دست آوردن آنها شکست خورده اید و این زمانی است که عزت نفس شما
به شدت کاهش می‌یابد . “

تصویر زنان و بدن و پدیده‌ای به نام فرهنگ

با توجه به اینکه پیام های رسانه‌ای به آقایان و همچنین زنان اختصاص دارد، چرا زنان به نظر می‌رسد برای زود باوری بسیار مستعدتر هستند؟ برای بسیاری از افراد، این پاسخ به تکامل و بلوغ فکری و یا حداقل به عقل وابسته نیست.

“بعضی ها می‌گویند كه برای خانمها سخت نست كه بیشتر به ظاهر خود توجه كنند، كه از نظر تحول و بلوغ ، ارزش جذابیت در DNA زنان برنامه ریزی شده است، برای كمك به آنها به عنوان یك همسر و یا نقش حمایتی مردان در این زمینه ضروری است.”

هر چند هزار سال هم به جلو پیش برویم؛ باز هم خاطرنشان می‌کنیم که حتی دوران کودکی، پسران کوچک به خاطر قدرت و شعورشان ارزش قائل هستند، در حالی که دختران از نظر ظاهری به آنها گرایش دارند.

“گفتن این حرفها” او خیلی قوی، و یا خیلی باهوش است “برای افراد غیر معمول نیست، که از پسران کودک با قوی بودن تعریف کنند، در حالی که آنها با گفتن” او خیلی ناز، خیلی شایان ستایش است ” از یک دختر بچه تعریف می‌کنند. این نوع تفکر در ذهن ما ریخته می‌شود. “

بر این اساس، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هیچ چیز در فرهنگ یا تاریخ ما به اندازه کاری که بسیاری از ما هر روز در مقابل آینه انجام می‌دهیم نمی‌تواند صدمه زننده باشد و این به معنای همان گفتگوی منفی ذهن با ماست.

آرونوویتس می‌گوید: “خودمحرومیت، مضرترین کاری است که می‌توانیم برای عزت نفس خود انجام دهیم زیرا این موضوع بسیار شخصی است.”با رد بدن، به یک هویت و ارزش درونی حمله شدید می‌شود.”

او می‌گوید، زنان نه تنها خود را به صورت خصوصی نکوهش می‌کنند. همچنین یک رفتار گروهی است.

“آنچه فکر می‌کنم زنان متوجه نیستند این است که وقتی به بهترین دوست خود روی می‌آورند و می‌گویند” سلولیت من واقعاً زشت و زننده است “آنها همچنین می‌گویند” بله سلولیت شما واقعاً زشت است. ” بنابراین کنار گذاشتن خود را نه تنها شخصا انجام داده اید، بلکه از توهین کردن زنان دیگر نیز به عنوان نظر منطقی استقبال میکنیم. “

منابع:

https://www.medicinenet.com/beauty_and_body_image/article.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *