در مورد لیزر بدن بدانید

در مورد لیزر بدن بدانید

در مطلب (تمام آنچه باید در مورد لیزر بدن بدانید) از مجله لیلی لند به موضوع لیزر بدن و دانستنی‌های مربوط به آن خواهیم پرداخت. در این مقاله با ما همراه باشید.

کلیاتی در مورد لیزر بدن بدانید

لیزر بدن چگونه کار می‌کند؟ نکات مربوط به مراقبت از پوست بعد از انجام عمل لیزر بدن چیست؟ لیزر تنها چیزی است که یک زن در آرزوی خلاص شدن از شر موهای زائد، بدون هیچ گونه تلاش، بتواند از پوستی صاف و نرم برخوردار شود، اما مکانیسم لیزر بدن چیست؟ آیا شما هم به همان نتیجه خواهر یا همسایه‌تان که از لیزر استفاده کرده‌اند خواهید رسید؟ به چند جلسه لیزر نیاز دارید؟ و سؤالات دیگر از این دست؛ پاسخ شما در ادامه مطالب گنجانده شده است با ما همراه باشید.

لیزر بدن چگونه کار می‌کند؟

اصل مکانیسم اثر لیزر موهای زائد آن است که وارد فولیکول‌های مو شود و آنها را هدف قرار دهد و در برخی موارد برای سفید کردن پوست می‌توان رنگدانه ملانین در پوست را هدف قرار داد و تخریب کرد. از بین بردن فولیکول مو منجر به از بین بردن رشد مو می‌شود حتی در برخی موارد آسیب دیدن آن به اندازه کافی باعث تخریب روند رشد مو می‌شود.

در مورد لیزر بدن بدانید
در مورد لیزر بدن بدانید

نکات مربوط به مراقبت از پوست بعد از انجام عمل لیزر

افرادی که لیزر را انجام می‌دهند باید به این نکات توجه کنند:

لیزر می‌تواند هدف کلیه افراد با درجات مختلف موهای زائد را برآورده سازد، البته نتیجه بهتری برای زنان سفید پوست با موهای تیره خواهد داشت، اما برای پوست تیره اثر بخشی کمتری دارد، زیرا ملانین موجود در لایه های فوقانی پوست، کمی لیزر را جذب کرده و گرم می‌شوند. که ممکن است باعث سوختگی پوست شود. اما اگر مو بسیار باریک است، ممکن است نتیجه خوبی گرفته نشود. درست همانطور که نوع دستگاه لیزر در نتیجه بخشی متفاوت است، برای انواع پوست تیره، لیزر پالس طولانی مناسب تر و ایمن تر می‌باشد، اما همه این مطالب به نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

نکات مربوط به مراقبت از پوست بعد از انجام عمل لیزر بدن

قبل از لیزر، متخصص از شما می‌خواهد که یک روز قبل از جلسه لیزر موها را اصلاح کنید. از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید زیرا باعث افزایش سوختگی پوست و تحریک رنگدانه‌ها می‌شود پس از انجام لیزر و پیش از بیرون آمدن از مطب حتما تا 24 ساعت از ضد آفتاب تجویز شده توسط پزشک استفاده شود. مواد توصیه شده مانند شامپو بدن یا حتی پماد مخصوص را روی بدن خود بمالید و از آنچه متخصص برای شما تجویز می‌کند بطور صحیح استفاده کنید. در صورت بروز تورم، می‌توانید از ماساژ یخ در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

در نتیجه، برای خلاص شدن از شر موهای زائد به طور کامل لیزر را انجام دهید، ممکن است بین 5 تا 10 جلسه زمان نیاز داشته باشید، و این در افراد مختلف متفاوت است. اما برای رسیدن به بهترین نتایج و وداع با موهای زائد باید به این تلاش پای بند باشید.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *