درمان چین و چروک دست و دلایل آنها و دانستن روش‌های سفید کردن دست‌ها

درمان چین و چروک دست و دلایل آنها

دستان شما آینه شماست، آنها را با استفاده از مخلوط‌های طبیعی سالم و جوان نگه دارید و توصیه های مهم امروز ما را برای اجتناب از پیری این نقطه و پوست چروکیده در آنها دنبال کنید.
دستها یکی از مهم‌ترین عضوهای بدن افراد در تماس با اشیاء و اجسام است، به همین دلیل یکی از آسیب نقاط در بدن به حساب می‌آید؛ و این حجم تماس در طول روز سبب ایجاد مشکلات پوستی همانند، چروک، لک، تیرگی، خشکی و … می‌شود. در برخی از موارد، ممکن است برخی از افراد دارای سن عددی زیادی نباشند اما، ظاهر دست های آنها به دلیل چین و چروک زیاد، بسیار پیرتر و شکسته تر باشد. به همین دلیل امروز در مجله لیلی لند تصمیم گرفتیم راهکارهای درمان چین و چروک دست و دلایل آنها و دانستن روش‌های سفید کردن دست‌ها را با مواد طبیعی، به اشتراک بگذاریم و برای جلوگیری یا کاهش این علائم تا حد امکان، راهنمایی‌هایی را گفته باشیم.

درمان چین و چروک دست با دستور العمل های طبیعی

در اینجا 4 دستور العمل طبیعی آسان، ساده و مؤثر برای رفع چین و چروک دست ها به دور از کرم‌های گران قیمت آورده شده است.

دستورالعمل خلاص شدن از شر دستهای چروکیده

یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی دست‌ها پخش کرده و به مدت 20 دقیقه روی دستان خود بگذارید بماند، سپس دست ها را با آب ولرم بشویید و این کار را هفته ای یک مرتبه تکرار کنید تا روند بهبود پوست را هر هفته مشاهده کنید.

درمان چین و چروک دست با سرکه سیب و لیمو

دو قاشق غذاخوری وازلین و یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک چهارم فنجان روغن زیتون را با هم مخلوط کنید، مواد را به خوبی مخلوط کرده و در یک بطری قرار دهید و قبل از خواب آن را روی دستان خود بمالید و دستکش بپوشید و صبح ها دستان خود را با آب ولرم بشویید.

درمان چین و چروک دست با حمام مریم گلی

دو قاشق غذاخوری مریم گلی یا بابونه را در یک پارچ آب بجوشانید و سپس مخلوط را بگذارید تا خنک شود، سپس دستان خود را به مدت 15 دقیقه درکاسه محتوی این مخلوط قرار دهید، سپس دستان خود را به خوبی خشک کنید و با کرم مناسب آنها را مرطوب کنید.

برای خلاص شدن از شر دستهای چروکیده سیب زمینی و شیر را مخلوط کنید

تنها چیزی که برای استفاده از این دستور العمل نیاز دارید این است که یک دانه سیب زمینی را با یک چهارم فنجان شیر پوره کنید و به مدت 20 دقیقه آن را روی دست ها بگذارید ، سپس دستان خود را با آب سرد بشویید.

درمان چین و چروک دست با روغن کرچک

تنها چیزی که برای استفاده از این دستور العمل نیاز دارید این است که ​​قبل از خواب دستان خود را با روغن کرچک کاملا ماساژ دهید و دستکش بپوشید و بخوابید؛ صبح روز بعد دستان خود را با آب و صابون بشویید و آنها را با کرم روز مرطوب کنید.

علل بروز دست های چروکیده

  • عدم هیدراتاسیون پوست و ماهیت پوست: اگر پوست شما خشک است، احتمال چین و چروک زودرس افزایش می‌یابد.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مداوم و برای مدت طولانی.
  • استفاده مکرر از آب، مواد شیمیایی و مواد شوینده.
  • قرار گرفتن در معرض هوای خشک و وزش باد شدید.
  • پیری
درمان چین و چروک دست و دلایل آنها
درمان چین و چروک دست و دلایل آنها

نکات مهم برای جلوگیری از چین و چروک دست

  • دستها بیش از یک بار به هیدراتاسیون روزانه احتیاج دارند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در طول روز حدالقل یکبار آنها را مرطوب نگه می‌دارید.
  • در هنگام استفاده از مواد شوینده یا تمیز کردن باغچه باید دستکش لاستیکی پوشید و همچنین در روزهای خشک و سرد زمستان دستکش پوشید.
  • مراقب باشید که دستان خود را بعد از استفاده مستقیم از آب به روش مناسب خشک کنید.
  • از استفاده از ضد آفتاب بر روی دستها به طور روزانه غافل نشوید.

دستان شما آینه شماست، زیرا آنها بیان می‌کنند که چقدر به خود و زیبایی خود اهمیت می‌دهید، حال که می‌دانید علل بروز چین و چروک دست‌ها چیست؛ به دنبال مخلوط های طبیعی برای درمان چین و چروک و نکات مهم برای جلوگیری از آنها باشید، وظیفه سالم و جوان نگه داشتن دستان شما با این راهکارهای ساده به کار راحت تری تبدیل شده و نتیجه آن تضمین شده است.

لکه های تیره روی دست ها نحوه کاهش آنها

بعضی اوقات ممکن است لکه های تیره و رنگدانه سیاه و قهوه‌ای را روی دست هایتان تجربه کنید و بخواهید از شر آنها خلاص شوید، اما نمی‌دانید چگونه! نگران نباشید، زیرا گروهی از ترکیب‌ها وجود دارند که دست را سفید می‌کنند و هرگونه علائم پیری و لکه‌های را که نمی‌خواهید، برطرف می‌کنند. با این مراحل ساده، متوجه تفاوت پوستتان قبل از مصرف این دستورها و دستی زنانه تر و سفیدتر خواهید شد. علل زیادی برای آسیب پوست دست وجود دارد، مانند: قرار گرفتن در معرض مکرر نور خورشید، یا حساسیت به برخی محصولات آرایشی، عطرها و حتی حاملگی و… در این مقابل نکاتی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کاهش لکه‌ها و جلوگیری از تکثیر آنها، بخصوص در دست ها استفاده کنید.

درمان چین و چروک دست و دلایل آنها
درمان چین و چروک دست و دلایل آنها

اسکراب شکر: می توانید شکر قهوه ای را با کمی عسل یا لیمو امتحان کنید. هفته دو بار عمل لایه برداری را انجام دهید و به نتایج مؤثر و فوری خواهید رسید، زیرا این روند لایه‌های قدیمی پوست را از بین می‌برد و به دستها رنگ روشن‌تر و سالم‌تری می‌بخشد.

ماسک توت فرنگی: توت فرنگی به لطف آلفا-هیدروکسی که دارد، پوست را تغذیه می‌کند و به روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند. به این منظور؛ دو قاشق غذاخوری عسل را با مقداری توت فرنگی پوره شده و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید، ماسک را به مدت ده دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس تمیز کنید. بعد از این ماسک می‌توانید کرم دست ایده آلی را با SPF 15 بمالید تا رطوبت و محافظت لازم را به دستان خود بدهید.

کمپرس شیر: شیر حاوی عناصر روشن کننده پوست است. برای چند دقیقه، یک قطعه پنبه آغشته به شیر را روی ناحیه لکه‌های تیره روی دست‌ها قرار دهید، سپس دست ها را تمیز کرده و بعد از مدتی نتایج را کشف کنید.

روغن بادام و آب لیمو را برای سفید کردن دست ها مخلوط کنید: این دو جزء را با هم مخلوط کرده و مخلوط را به مدت نیم ساعت روی دست ها قرار دهید، سپس دست ها را بشویید و روزانه یا روز در میان این روند را تکرار کنید.

لایه برداری دست: برای خلاص شدن از سلول های مرده پوست از مخلوط و لوسیون های لایه بردار استفاده کنید و ما به شما توصیه می کنیم عسل را با شکر و لیمو مخلوط کنید. حداقل یک بار در هفته این مرحله را دنبال کنید.

شیر و گوجه فرنگی سفید کننده دست است: به این منظور مقدار مساوی از شیر و گوجه فرنگی را با استفاده از مخلوط کن، مخلوط نمایید و این کار را تا زمانی که مخلوط منسجم شود ادامه دهید. مخلوط را روی دست ها بگذارید و یک ربع ساعت آن را بگذارید و هفته ای دو بار این روال را دنبال کنید.

سیب و گلیسیرین را برای سفید کردن دست ها مخلوط کنید: قبل از خواب مقداری سیب و گلیسیرین را روی دستان خود قرار دهید، زیرا این مواد به لطف فرمول غنی آن به مرطوب شدن و درخشندگی پوست کمک می‌کند.

حمام شیر و روغن بادام: 1 قاشق غذاخوری روغن بادام و مقداری ​​گلاب را، به یک نصف فنجان شیر اضافه کنید. حتما مواد را درون یک کاسه بزرگ ریخته و مخلوط را به مدت یک دقیقه در مایکروویو گرم کنید. پس از آن یک قاشق غذاخوری گلیسیرین مایع اضافه کرده و دستان خود را به مدت 10-15 دقیقه در این مایع قرار دهید، سپس ابتدا آن را با آب سرد بشویید و سپس با آب گرم و به آرامی خشگ کرده و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *