اطلاعات شگفت انگیز درباره کرم ضد آفتاب

اطلاعات شگفت انگیز درباره کرم ضد آفتاب

حتما شما هم اطلاعات زیادی را درباره کرم ضد آفتاب شنیده اید. اما پیشنهاد می کنیم که ما را تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند همراهی کنید تا چند حقیقت بسیار شگفت انگیز و جالب را درباره کرم ضد آفتاب بدانید.

اگر مصرف کننده منظم این کرم هستید احتمالا می دانید که SPF بالاتر در این کرم به معنی محافظت بیشتر است. اما احتمالا پاسخ چند سوال را نمی دانید. به عنوان مثال آیا می دانید این سه حرف کوچک مخفف چه لغاتی هستند و چه مفهومی می دهند؟ در کنار این، آیا می دانید که اشعه خورشید چقدر برای پوست خطرناک است؟

نزدیک به 90٪ از سرطان های پوستی غیر ملانوم ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید هستند. اما، فقط 32 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده، بیش از یک ساعت در طول شبانه روز از پوست خود محافظت می کنند. شاید خواندن ادامه این مطلب و ارائه مطالبی جالب درباره کرم ضد آفتاب شما را مجاب کند که بیشتر از این محافظ استفاده کنید.

چند حقیقت جالب و مهم درباره کرم ضد آفتاب

برای استفاده از کرم ضد آفتاب نیاز به انجام محاسبات ریاضی دارید

SPF مخفف اصطلاحی است که به معنای “عامل حفاظت از خورشید” می باشد. این عدد، معمولا از 2 تا 50 است. این عدد به شما می گوید تا چه زمانی می توانید بدون آسیب و سوختن پوست در معرض نور خورشید بمانید. به عنوان مثال، SPF 10 بدین معنی است که شما می توانید بدون سوختن پوست در حدود 10 برابر بیشتر از زمانی که کرم استفاده نمی کنید، در معرض نور خورشید باشید. بنابراین، اگر پوست شما معمولا در عرض 10 دقیقه بدون کرم قرمز می شود، با استفاده کرم حاوی SPF 10 این زمان به حدود 100 دقیقه افزایش می یابد. SPF بالاتر به معنای حفاظت بیشتر است. اما هیچ کرم ضد آفتابی نمی تواند 100٪ اشعه های خورشیدی را مسدود کند.

تمام کرم های ضد آفتاب یکسان نیستند

بیشترین محافظت از پوست شما نسبت به قرار گرفتن در معرض نور خورشید تنها به زمانی باز نمی گردد که عدد نوشته شده مقابل SPF روی کرم بیشتر باشد. این به این دلیل است که تمام کرم های ضد آفتاب از پوست در برابر هر دو نوع اشعه UV خورشید (UVA و UVB) محافظت نمی کنند. UVA موجب آسیب عمیق در زیر پوست می شود. این آسیب زودتر پوست را پیر می کند. اشعه UVB نیز موجب آفتاب سوختگی روی سطح پوست می شود. راه حل این است که به دنبال کرم ضد آفتابی باشید که پوست را در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت کند.

حتی روزهای ابری نیز برای محافظت باید از کرم های ضد آفتاب استفاده شود

اگر گرمای خورشید را احساس نمی کنید، به این معنی نیست که اشعه ها خورشید حضور ندارند. در هوای ابری نیز ممکن است پوست از خورشید آسیب ببیند. حدود 80٪ از اشعه های UV در روز های ابری نیز وجود دارند. پس هر زمان که قصد خارج شدن از منزل را دارید، کرم ضد آفتاب روی پوست بمالید. این کار را در تمام طول سال انجام دهید. ضمن این که باید بدانید که برف، آب یا شن و ماسه نیز می توانند اشعه را روی پوست بازتاب دهند.

همه به کرم ضد آفتاب نیاز دارند

افرادی که دارای پوست حساسی هستند به احتمال زیاد بعد از قرار گرفتن در معرض خورشید سوزش خواهند داشت. اما این به این معنی نیست که فقط افرادی که پوستشان سفید و حساس است باید کرم ضد آفتاب بزنند. حتی کسانی که پوست های تیره دارند نیز از آسیب های اشعه ماوراء بنفش در امان نیستند. سرطان پوست در افرادی که پوست تیره دارند ممکن است تا زمانی که سرطان پیشرفت کند خود را نشان ندهد. این موضوع برای نوزادان کمی متفاوت است. برای نوزادانی که کمتر از شش ماه سن دارند بهتر است به جای استفاده از کرم، آنها را از اشعه های خورشید دور نگه دارید.

کرم ضد آفتاب ممکن است منقضی شود

برخی از کرم های ضد آفتاب تاریخ انقضا دارند. اگر تاریخ کرم ضد آفتابتان گذشته است بهتر است آن را دور بیاندازید. در این شرایط ممکن است کرم دیگر کار نکند و محافظتی را به پوستتان ارائه نکند. اگر روی کرمتان تاریخ انقضا ندارد، به عنوان یک قاعده کلی باید کرم هایی که بیش از 3 سال از تاریخ خریدشان گذشته است را دو بیاندازید.

قبل از خروج از منزل کرم ضد آفتاب بزنید

برخی از افراد تصور می کنند که باید کرم را بعد از خارج شدن از منزل بزنند. این در حالی است که استفاده از کرم بعد از خارج از منزل خیلی دیر است. بنابراین، در حدود 15 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این باعث می شود که پوست با کرم های ضد آفتاب خیس شود و محافظت بیشتری اعمال شود. در طول دوره ای که خارج از منزل هستید نیز هر دو ساعت یک بار کرم را تجدید کنید. همچنین پس از شنا یا عرق کردن نیز دوباره کرم بزنید. در مورد این قانون مهم نیست که از کرم با چه SPF استفاده می کنید. تمام ضد آفتاب ها باید تحت این شرایط تجدید شوند.

هر بار از 30 گرم ضد آفتاب استفاده کنید

اغلب افراد از میزان کافی کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند. برای پوشش مناسب سطح پوست صورت و گردن به 30 گرم کرم نیاز دارید. البته در این قاعده استثنا نیز وجود دارد. مثلا کودکان به دلیل این که صورت کوچکتری دارند، کرم کمتری نیز می خواهند. به خاطر داشته باشید که کرم های ضد آفتاب را باید به تمام قسمت های صورت و بدن که در معرض نور خورشید هستند بمالید. این قسمت ها شامل نقاطی مانند گوش، گردن و دست ها می شود که اغلب نادیده گرفته می شوند. برای محافظت از لب نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. لب نیز در معرض خطر سوختگی و سرطان قرار دارد.

کرم ضد آفتاب به تنهایی کافی نیست

نکته آخر درباره کرم ضد آفتاب این است که استفاده از کرم های ضد آفتاب تنها چیزی نیست که برای محافظت از بدن در برابر اشعه خورشید به آن نیاز دارید. سعی کنید بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در خانه بمانید و در صورتی که قصد خروج از منزل را دارید از کلاه، عینک آفتابی و پیراهن آستین بلند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *