خواص روغن آووکادو برای پوست چیست و چگونه می توان از این روغن استفاده کرد؟

خواص روغن آووکادو برای پوست

روغن آووکادو یک ماده عالی برای پخت و پز غذاهای سالم است. این روغنگیاهی یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین ها است. اما آیا تا به حال از این میوه خوشمزه برای تقویت پوست و حل مشکلات مختلف پوستی استفاده کرده اید؟ به نظر می رسد جذب این روغن برای پوست بسیار مفید است. این یک روغن مرطوب کننده و یک کرم ضد آفتاب طبیعی و عالی است. در ادامه این مطلب مجله لیلی لند به شما خواهیم گفت که خواص روغن آووکادو برای پوست چیست و چطور می توانید از این ماده مفید برای حل مشکلات مختلف پوستی استفاده کنید.

خواص روغن آووکادو برای پوست

آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی که در روغن آووکادو وجود دارند به پوست شما کمک می کنند تا صاف، قوی و الاستیکی شود. شما می توانید با اهداف زیر از این روغن طبیعی استفاده کنید:

  • تسکین خارش پوست
  • بهبود چربی پوست
  • بهبود خشکی پوست
  • هیدراته و مرطوب کردن پوست
  • محافظت از پوست در برابر از اشعه ماوراء بنفش
  • محافظت از پوست در برابر آسیب دیدگی

خاصیت اصلی روغن آووکادو، رفع خشکی و افزایش رطوبت پوست است. بنابراین اگر پوست چربی دارید، توصیه می شود که از این درمان استفاده نکنید.

تحقیقات انجام شده در مورد خواص روغن آووکادو برای پوست

محققان دریافته اند که روغن های طبیعی مانند روغن آووکادو برای پوست بسیار مفید هستند. بتاکاروتن، پروتئین، لسیتین، اسید های چرب و ویتامین های A، D و E موجود در روغن آووکادو، این ماده را به یک مرطوب کننده عالی تبدیل کرده و از پوست در برابر آسیب اشعه UV محافظت می کند. علاوه بر این روغن آووکادو باعث افزایش متابولیسم کلاژن می شود. یک مطالعه که در سال 2015 انجام شد نشان داد که استفاده موضعی از کرم حاوی روغن آووکادو، عصاره درخت چای، روغن شترمرغ و روغن جوجوبا دارای اثرات ضد میکروبی مثبتی بر روی پوست است. (1)

روغن آووکادو همچنین ممکن است به بهبود سریع تر زخم ها کمک کند. تحقیقات انجام شده در سال 2013 نشان می دهند که اسید لینولئیک، اسید اولئیک و سایر اسید های چرب غیر اشباع در روغن آوکادو می توانند باعث بهبود زخم شوند. (2)

نتایج فوق حاصل مطالعات حیوانی است. بنابراین برای این که اثرات روغن آوکادو بر روی پوست انسان سنجیده شود، باید تحقیقات انسانی بیشتری انجام شود.

بعضی از شواهد نشان می دهند که روغن آووکادو می تواند به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس پلاک که یک بیماری خودایمنی مزمن است و موجب ضخیم شدن، پوسته پوسته شدن و ایجاد تکه های قرمز روی پوست می شود، کمک کند. تحقیقات انجام شده در سال 2001 نیز نشان دادند که روغن آووکادو مخلوط شده با کرم ویتامین B-12 می تواند علائم پسوریازیس را نسبت به درمان با ویتامین D-3 سنتی، به مدت طولانی تری کاهش دهد. محققان معتقدند که استفاده از کرم ویتامین B-12 حاوی روغن آووکادو می تواندیک درمان طولانی مدت برای پسوریازیس باشد. (3)

خواص روغن آووکادو برای پوست
خواص روغن آووکادو برای پوست

نحوه استفاده از روغن آووکادو

با وجود این همه خواص شما می توانید از روغن آووکادو برای مراقبت از پوست، به روش های مختلفی استفاده کنید. شما می توانید این روغن را روی پوست خود ماساژ دهید، با دیگر مواد ترکیب کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید و یا آن را به لوسیون خود اضافه کنید. شما می توانید هر روز یا چند بار در ماه، بدون هیچ گونه عوارض جانبی از این روغن به روش های زیر استفاده کنید.

به عنوان لوسیون برای چرب کردن پوست: ماساژ مقداری روغن آووکادو روی پوست پس از حمام کردن می تواند پوست را چرب و مرطوب کند. شما می توانید از روغن آووکادو به تنهایی استفاده کنید یا چند قطره از آن را به لوسیون بدنی که روزانه مصرف می کنید، اضافه کنید.

به عنوان کرم مرطوب کننده: 2/3 از یک بطری 1 اونسی را با روغن آووکادو پر کنید. مقداری از یکی از روغن های تغذیه کننده مانند تامانو یا روغن شترمرغ را به آن اضافه کنید. سه تا چهار قطره اسانس اسطوخودوس یا گل رز داخل بطری بریزید. سپس مواد را با تکان دادن بطری مخلوط کنید. کمی از این ترکیب روغنی را روی کف دست ریخته و با انگشتان دست آن را روی صورت خود بمالید. شما می توانید از این ترکیب به عنوان یک مرطوب کننده دست نیز استفاده کنید. اگر بطری دور از نور خورشید باشد می توانید تا یک سال آن را نگهداری کنید.

به عنوان ماسک خانگی: نصف یک آوکادو رسیده را خرد کرده و مقدار کمی روغن آووکادو به آن اضافه کنید. با کمک چنگال یا قاشق آووکادو را له کنید. این ماسک را روی صورت بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. با توجه به نوع پوستتان می توانید ماسک آووکادو را با آب گرم یا تمیز کننده صورت تمیز کنید.

به عنوان کرم طبیعی ضد پیری پوست: 1/4 فنجان روغن آووکادو را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2 قاشق غذا خوری روغن موم، 1/2 قاشق چای خوری روغن ویتامین E و 1 قاشق غذاخوری کره شیا در یک شیشه مخلوط کنید. شیشه را بدون درب در قابله پر از آب در حال جوش قرار دهید. بگذارید حرارت تمام روغن را آب کرده و ترکیب کند. هنگامی که روغن ها ذوب شدند، کرم را درون یک ظرف کوچکتر بریزید و بگذارید در جای خنک تا سفت شود. این کرم را باید در جای خنک نگه دارید.

عوارض جانبی احتمالی

مطالعات انجام شده در مورد عوارض جانبی روغن آووکادو بسیار محدود است. اما مانند هر محصول دیگری، بهتر است قبل از مصرف این روغن، تست حساسیت انجام دهید. برای انجام این کار، مقدار کمی از این روغن را روی پوست ساعد بمالید. اگر در عرض 24 ساعت التهاب ایجاد نشد، می توانید از خواص روغن آووکادو برای پوست با خیال راحت استفاده کنید.

اگر به آوکادو آلرژی دارید، قبل از استفاده از روغن آووکادو با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *