جوش های صورت را با ماسک‌ها و کرم های ارزان درمان کنید

جوش های صورت را با ماسک‌ها و کرم های ارزان درمان کنید

مشکلات پوستی در هر سنی و زمانی برخی از ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما در مجله لیلی لند تلاش می‌کنیم راه حل هایی را برای آنها پیدا کنیم، از جمله درمان جوش های صورت و بهترین کار برای این مورد درمان موثر و آسان است که فاقد اثرات منفی باشد، به همین دلیل امروز مهمترین ماسک‌های صورت را برای درمان جوش های صورت جمع آوری کرده ایم. بهترین ها را امتحان کنید و تجربه خود را با نظراتتان به اشتراک بگذارید، بنابراین مقاله جوش های صورت را با ماسک‌ها و کرم های ارزان درمان کنید مورد توجه هر خانمی صرف نظر از سن اوست، بنابراین با خواندن سطرهای زیر خود از بهره مندی این اطلاعات محروم نکنید.

چگونه جوش های صورت را با ماسک‌ ها و کرم های ارزان و طبیعی درمان کنید

امروز به مهمترین راههای طبیعی برای درمان جوش های صورت خواهیم پرداخت و این روش ها آسان، موثر و ایمن هستند و قدرت آنها در عناصر موجود در اجزای این ماسک‌های طبیعی است؛ که شما را قادر به رهایی از جوش‌های صورت می‌کند و مهمترین چیز این است که شما را از علل اصلی بروز این جوش‌ها رها می‌کند، بهتر است از بین این مخلوط ها مناسب‌ترین آنها را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید و قبل از استفاده بر روی قسمتی از پوستتان تست کنید.

جوش های صورت را با گوجه فرنگی درمان کنید

گوجه فرنگی یکی از قدرتمندترین راه حل های طبیعی برای آکنه های صورت است ( اما برای افرادی که پوست حساس دارند مناسب نیست) و تمام آنچه شما نیاز دارید این است که یک دانه گوجه فرنگی تازه را به صورت برش خرد کنید و سپس بخش‌هایی که دارای جوش هستند را با آنها به مدت 7 دقیقه مالش دهید، سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. شما می‌توانید هر روز از این فرآیند برای بدست آوردن پوست شفاف استفاده کنید.

زردچوبه جوش صورت را درمان می‌کند

زردچوبه به دلیل اینکه لکه های پوستی را از بین می‌برد، و پوست را درخشان می‌کند؛ خاصیت شگفت انگیزی برای پوست دارد و تنها چیزی که برای استفاده از این دستور غذا نیاز دارید ماساژ محل آسیب دیده صورت به مدت 5 دقیقه با مخلوط یکدست و مساوی زردچوبه و گلاب است و بعد 10 دقیقه آن را شستشو دهید، بهتر است هنگام شستشو آن را با آب ماساژ دهید. می‌توانید هفته ای 3 بار این روند را تکرار کنید تا پوستی تازه و بدون ناهمواری به دست آورید.

جوش های صورت را با عسل و لیمو درمان کنید

در حالی که عسل صورت شما را از باکتری ها و میکروب های ایجاد کننده جوش تمیز می‌کند، لیمو در این میان لکه های تیره ناشی از جوش ها را روشن می‌کند، بنابراین یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق آب لیمو تازه مخلوط کنید، سپس این مخلوط را در قسمت های جوش و لکه دار در شب پخش کنید و به مدت 20 دقیقه بگذارید بماند. برای نتایج رضایت بخش، حداقل 3 بار در هفته از این مخلوط استفاده کنید.

جوش های صورت را با خاک رس و ژل آلوئه ورا درمان کنید

خاک رس به پاکسازی صورت و خلاص شدن از شر چربی های اضافی کمک می‌کند؛ در حالی که ژل آلوئه ورا پوست را مرطوب می‌کند و از اثر جوش های صورت خلاص می‌شوید. برای دریافت این مخلوط، یک قاشق غذاخوری خاک رس را با یک قاشق ژل آلوئه ورا تازه، مخلوط کنید و سپس مخلوط را در نواحی تحت تأثیر جوش‌های صورت پخش کنید. عصراها و یا شب ها به مدت 20 دقیقه بگذارید این ماسک روی پوستتان بماند و سپس پوست را با آب سرد بشویید و آن را به آرامی‌خشک کنید. برای نتایج رضایت بخش، حداقل 3 بار در هفته از این مخلوط استفاده کنید.

درمان جوش های صورت با سیر

سیر حاوی خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده برای باکتری ها است و از آنجا که این دستور العمل بسیار آسان و مؤثر اما کمی نامطلوب است، بنابراین چند حبه سیر را به قطعات بسیار ریز خرد کنید و قسمت های جوش های صورت را به مدت 5 دقیقه مالش دهید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

جوش های صورت را با روغن درخت چای درمان کنید

روغن چای دارای خاصیت ضد باکتریایی مهمی‌است و سلولهای پوست را در لایه های عمیق ضد عفونی می‌کند، که با تمیز کردن و استریل کردن سطح پوست، جوش ها از بین برده و به بهبود اثرات آکنه کمک می‌کند و تنها آنچه شما برای درمان جوش های صورت نیاز دارید این است که هر شب 5 دقیقه به آرامی نواحی جوش دار را با این روغن به صورت دایره ای ماساژ دهید. آن را از شب تا صبح بگذارید بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. اگر می‌توانید هر روز این روند را تکرار کنید تا پوستی شفاف داشته باشید.

درمان جوش صورت با کرم

علی رغم تنوع زیاد کرم های ضد جوش صورت در بازار، باید کرم هایی با منابع قابل اطمینان انتخاب کنیم که هیچ گونه اثر منفی بر روی پوست نداشته باشد و از همه مهمتر در درمان جوش های صورت موثر است.

بهترین مواد تشکیل دهنده این محصولات باید بنزوئیل پراکسید باشد که بلافاصله باکتری ها را بدون درد از بین می‌برد و همچنین کرم‌هایی که حاوی اسید سالیسیلیک اسید هستند، از آنجا که به لایه برداری ملایم پوست و در نتیجه رهایی پوست شما از سلول های مرده پوست و اثرات جوش ها و به دست آوردن سلول های جدید و جوان کمک می‌کند، بسیار عالی هستند. از استفاده از آن در محل‌ زخم‌های باز، بریدگی یا سوختگی خودداری کنید.

جوش های صورت را با ماسک‌ها و کرم های ارزان درمان کنید
جوش های صورت را با ماسک‌ها و کرم های ارزان درمان کنید

نکاتی برای جلوگیری از بروز جوش های صورت

  1. اطمینان حاصل کنید که روزی دو بار پوست را به خوبی تمیز کنید و لوسیون مناسب حاوی اسید سالیسیلیک را انتخاب کنید که به خلاص شدن از جوش ها کمک می‌کند و باعث بهبود پوست می‌شود. تمیز نکردن پوست به طور مرتب از جمله دلایل اصلی بروز جوش های صورت است که باکتری ها، میکروب ها و روغن های اضافی در آن سبب بروز آنها هستند، را جلوگیری می‌کند. همچنین توصیه می‌کنیم برای تمیز کردن پوست از مصرف صابون خودداری کنید.
  2. پوست خود را، از هر نوع که باشد، مرطوب کرده و از مرطوب کننده مناسب برای محافظت از آن در برابر خشکی و ترک خوردگی، که ممکن است باعث آکنه شود، استفاده کنید.
  3. محصولات مراقبت از پوست را متناسب با نوع پوستتان را مصرف کنید، زیرا این کار به خلاص شدن از شر جوش ها کمک می‌کند و زیرا پوست باید همراه از چربی اضافی، کثیفی و آلودگی عاری باشد.
  4. در هیچ شرایطی از لمس و بازی با جوش ها خودداری کنید، زیرا باعث شیوع باکتری ها و افزایش جوش های صورت و همچنین باقی ماندن اثرات بارز جوش ها بر روی پوست می‌شود.
  5. استفاده از مواد آرایشی را به حداقل برسانید زیرا باعث تجمع باکتری ها و گرد و خاک بر روی پوست می‌شوند و در صورت نیازاستفاده از کرم پایه بدون روغن توصیه می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم مرتباً وسایل آرایش، برس و اسفنج را با صابون و آب گرم تمیز کرده و آنها را روی یک حوله نرم و تمیز خشک کنید، زیرا این کار از انتشار باکتری های مضر که باعث آکنه می‌شوند جلوگیری می‌کند.
  6. از خوردن برخی غذاها مانند برنج سفید، ماکارونی و شیرینی، نان سفید، قند و لبنیات و غذاهای سرخ شده خودداری کنید و همچنین مصرف کافئین و آب گازدار را کم کنید زیرا باعث افزایش آکنه بر روی پوست می‌شود.
  7. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها، منابع روی، چربی های سالم و ویتامین ها مانند ماهی، آووکادو، سبزیجات و میوه ها میل کنید.
  8. برای حفظ رطوبت پوست و خلاص شدن از شر آن از سموم حتماً روزانه به اندازه کافی آب بنوشید.
  9. از هرگونه ایجاد تنش و اضطراب خودداری کنید، زیرا می‌تواند بروز جوش های صورت را تضمین کند، زیرا باعث افزایش تولید استروئیدها و در نتیجه ظاهر شدن جوش های التهابی و مزاحم بر روی پوست ‌شوند.

بعد از اینکه با مهمترین روش ها در درمان جوش های صورت آشنا شدید، اکنون همه روش ها را برای رهایی از جوش ها در اختیار دارید، همچنین با توصیه های مهمی‌که برای شما تهیه کرده ایم، قادر خواهید بود از بروز این مشکلات جلوگیری کرده و در هر سنی از پوستی شفاف و بی عیب و نقص بهره مند شوید!

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *