یکی از کارهای روزمره در کلینیک‌های زیبایی، انجام مشاوره‌های حضوری است. این مشاوره‌ها معمولا به نوعی ارتباط برقرار کردن میان مراجعان و پزشکان آن مرکز می‌تواند باشد. برخی از مراجعان می‌خواهند، پیش از انجام هر نوع عمل زیبایی، اندکی اطلاعات از پزشک خود دریافت کنند؛ تا با نحوه انجام کار و حتی اینکه مناسب این نوع از عمل جراحی هستند پاسخ‌های بدست آورند. اما موضوع از سوی پزشکان متفاوت است؛ آنها علاوه بر آشنایی اولیه با بیمارشان می‌خواهند به نوعی یک معاینه اولیه بر روی بیمار انجام دهند، شاید این معاینه تنها با یک نگاه موشکافانه صورت بگیرد یا با انجام معاینات پیشرفته‌تری مانند آزمایشات مختلف به انجام برسد. معمولا برای انجام عمل‌های زیبایی مانند: تزریق ژل یا فیلر و همچنین تزریق بوتاکس، همان معاینه دیداری پزشک کافی خواهد بود. در این زمان پزشک با توجه به خطوط چین و چروک روی صورت بیمار، تصمیم می‌گیرد باید از چه نوع درمانی استفاده کند. معمولا بسیاری از بیماران می‌بایست از تزریق بوتاکس و فیلر هم زمان در بخش‌های مختلف صورتشان استفاده کنند.

امروز در مجله لیلی لند می‌خواهیم به یکی از سوالات شایع زیبا جویان در کلینیک های زیبایی مبنی بر اینکه آیا می توانند به طور همزمان تزریق بوتاکس و فیلر (همان پر کننده ها) را انجام دهند، پاسخ دهیم.

چرا می بایست در برخی موارد، تزریق بوتاکس و فیلر‌ هم زمان استفاده شود؟

این معمولا یک پرسش متداول بیماران در جلسات ابتدایی معاینات است. باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که در مطالعات اخیر ثابت شده است، درمان ترکیبی بوتاکس و پرکننده‌ها بهتر از هر دو روش درمانی به تنهایی عمل می کند. بوتاکس و پرکننده‌هایی مانند Restylane ، Perlane ، Prevelle ، Juvederm و Radiesse عملکرد متفاوتی دارند. بوتاکس عضله زیرین صورت را فلج می‌کند، در حالی که پرکننده‌ها پوست را برجسته می کنند و خطوط و چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند. افراد جوان که فقط خطوط سطحی دارند، ممکن است فقط به بوتاکس احتیاج داشته باشند. اما بوتاکس قدرت آن را ندارد تا چروک‌های عمیق پیشانی یا خطوط ماریونت (چین های عمودی که از دهان به چانه می رود) را از بین ببرد. به همین دلیل، اکثر بیماران به پرکننده‌ها نیاز دارند. این درحالی است که نوع صورت و سن بیمار برای پزشک تایین کننده است.

در معاینه اولیه پزشک چه خواسته‌هایی از بیمار دارد؟

معمولا پزشکان در معاینات اولیه از بیمار انتظار دارند در مورد اطلاعات خواسته شده توسط پزشک با او صادق باشند. اگر در دادن اطلاعاتی مانند بیماری زمینه ای قبلی یا عمل‌های جراحی پیشین به پزشک خود اطلاعات نادرستی بدهیم در واقع سلامت خود را به خطر انداخته‌ایم در مورد برخی از مراجعان آزمایشات بارداری نیز توسط پزک انجام خواهد شد؛ زیرا برخی از اعمال جراحی برای جنین ممکن است خطرناک باشد. توصیه ابتدایی پزشکان به بیماران در مورد رعایت برخی مراقبت‌های پس از انجام تزریقات باید جدی گرفته شود. این مهم ترین خواسته یک پزشک از بیمار خود پس از اعمال جراحی است.

تزریق بوتاکس و فیلر هم زمان
تزریق بوتاکس و فیلر هم زمان

چرا فیلرهای پر کننده و یا ژل‌های پرکننده ماندگار نیستند؟

این نیز یکی دیگر از پرسشهای متداول بیماران است. آنها می‌خواهند یک درمان مادام العمر را داشته باشند. اما نکته در اینجاست که مشکل پرکننده‌ها این است که دیر یا زود آنها توسط بدن جذب می‌شوند. هرچه ماهیچه‌های چهره متحرک‌تر و فعال‌تر باشد، پرکننده سریعتر جذب بدن می شود. Prevelle ، یکی از پر کننده‌های سبک است که حدود چهار ماه طول می کشد تا جذب بدن شود، در حالی که Perlane و Juvederm Ultra Plus حدود هشت ماه تا یک سال دوام دارند. با این حال، اگر اولین بار در همان جلسه نخست همزمان با آنها بوتاکس تزریق شود، مدت زمان جذب پرکننده به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. به عنوان مثال برای پیشانی بوتاکس را به خطوط تزریق می کنند، بلافاصله پرکننده‌ها یا ژل را در همان قسمت تزریق می کنند. در این روش که ترکیبی از تزریق بوتاکس و ژل بصورت همزمان است. معمولا میزان جذب پرکننده‌ها از شش ماه به نه ماه یا حتی یک سال به تاخیر خواهد افتاد. که این یک خبر خوب برای بیماران است هنگامی که این موضوع برای بیمار توضیح داده می‌شود؛ آنها دلیل تزریق همزمان بوتاکس و پر کننده‌ها را متوجه خواهند شد.

در چه مواردی نمی‌توان از تزریق بوتاکس و فیلر هم زمان بصورت ترکیبی استفاده کرد؟

بوتاکس و پرکننده‌ها حتی می توانند در اطراف دهان مورد استفاده قرار گیرند، جایی که پرکننده‌ها سریعتر تجزیه می شوند. دهان انسان هر لحظه در حالت بیداری در حال حرکت است. و با توجه به مطالب پیشین هرچه حرکت بیشتر باشد، پرکننده‌ها سریعتر جذب می‌شوند. یک نکته در مورد تزریق بوتاکس به اطراف دهان وجود دارد و آن این است که تزریق بوتاکس بصورت جداگانه در این قسمت از صورت می‌تواند برای کسانی که از دهان خود برای استفاده‌هایی مانند گویندگی، خوانندگی و بازیگری بهره می‌برند مشکل آفرین باشد. زیرا که عضلات اطراف دهان را برای مدتی فلج کرده و مانع فعالیت حرفه ای این دسته از افراد می‌شود. معمولا برای این گروه از بیماران تزریق همزمان پرکننده‌ها و بوتاکس رقیق شده توصیه می‌شود.

نتیجه نهایی

هرچند ممکن است برای تزریق بوتاکس و ژل پرکننده بصورت همزمان مجبور باشید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اما باید به این موضوع توجه کنید که در نهایت این هزینه اولیه بیشتر باعث ماندگاری بالاتری خواهد بود و همزمان کیفیت نهایی کارپزشک شما هم بهتر خواهد شد.

منابع:

https://blogs.webmd.com/healthy-skin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *