تاثیر تزریق بوتاکس و مراقبت های لازم بعد از تزریق

تاثیر تزریق بوتاکس

چین و چروک های روی پیشانی که بخش بزرگی از شیارهای صورت را تشکیل می‌دهند، یکی از مهمترین بخش هایی هستند که باعث می‌شوند صورت پیر و چروک دیده شود. البته چروک های قسمت های دیگر صورت مثل خط خنده، شیارهای منحنی مانندی هستند که از قسمت‌های بغل بینی و داخل گونه ها شروع می‌شوند و به طور معمول در گوشه‌های دهان ختم می‌شود. که برخی اوقات، عملکرد عضلات در هنگام لبخند زدن می تواند آنها را برجسته کند و یا عمیق تر نشان دهد. امروزه روش های مختلفی مثل استفاده از انواع پرکننده‌ها، دستگاه ها و لوازم احیای مجدد جوانی و لیفتینگ مثل هایفو و …تب جوانسازی را در افراد باللا برده است و دیگر چین و چروک و خطوط ناراحت کننده نیستند. امروز در مجله لیلی لند به تاثیر تزریق بوتاکس و عوارض آن می‌پردازیم.

چگونه شیارهای صورت ایجاد می‌شو‌ند و آیا تاثیر تزریق بوتاکس روی پوست واقعی است؟

جواب ساده است ، آن هم یک کلمه؛ پیری. با بالا رفتن سن، طبیعت به طور خود به خود لایه چربی صورت را کاهش می‌دهد. اولین منطقه برای از دست دادن کلاژن معمولا، در اطراف چشم است؛ زیرا در حقیقت، این مناطق، مناطقی هستند که در ابتدای تولد، نازکترین لایه چربی را به خود اختصاص داده است. بنابراین با کم شدن چربی، شیارهای اطراف چشم به صورت برجسته‌تر ظاهر می‌شود. بهتر است انتظار این پدیده را در دهه قبل از40 سال داشته باشید.

خبر خوب این است که، در حال حاضر محصولات بسیاری وجود دارد که می توانند این شیارها را پر کنند و باعث زیبایی بیشتر آنها شوند. به هر حال، استفاده از برخی درمان ها، به مراتب بهتر از جراحی زیبایی صورت یا روش های جراحی است که ادعا می کنند که می توانند چین و چروک ها را از بین ببرد( انواع لیفت با جراحی). این روش های درمان، در برخی موارد بسیار رضایت بخش خواهند بود، زیرا با صرف هزینه و وقت کم، پوستی کشیده و بدون شیار خواهید داشت. همه ما افراد مختلفی را دیده‌ایم که با انجام برخی روش های درمانی زیبایی، اتفاقات ناگوار و جبران ناپذیری که منجر به از دست دادن زیبایی صورتشان شده است.

تاثیر تزریق بوتاکس
تاثیر تزریق بوتاکس

انواع پر کننده های چروک های روی پیشانی چیست؟

امرزه در اروپا از یک ماده پر کننده به اسم Artefill در این زمینه بسیار استفاده می‌شود، این ماده دارای ماندگاری طولانی مدت است که در زمینه پرکننده ها(فیلر) به کار می‌رود؛ زیرا درون آن درصد کمی از کلاژن خالص وجود دارد. کلاژن به عنوان پایه ای عمل می کند که بدن می تواند تولید کولاژ خود را افزایش دهد و بنابراین محل شیار را پر می‌کند.

در ایران ممکن است همه با Artefill آشنا نباشند. از زمان عرضه محصول (نزدیک به سه سال پیش)، بیش از 20،000 بیمار تحت درمان با آن قرار گرفته اند و چواب مثبت و رضایت مندی را داشته‌اند. سازنده آن اظهار می دارد “هیچ محصولی شبیه این محصول تا کنون تولید نشده است.”

Artefill تنها ماده ای نیست که باعث پرشدن چین و چروک می‌شود، اما باید به دلیل طولانی بودن وجود آن در بافت، مورد توجه قرار گیرد. همانطور که می دانید برخی از پرکننده ها( فیلرها) چهار تا شش ماه طول می‌کشد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس شامل چه مواردی است؟

  • به مدت شش ساعت سر را به جلو خم نکنید.
  • به مدت یک ساعت به آرامی با عضلات صورت بازی کنید. مثلا به آرامی اخم کنید و ابروهای خود را بالا بیاندازید.
  • به مدت هفت روز در مناطقی که بوتاکس تزریق شده است (خط اخم، دور چشم و …) فشار وارد نکنید.
  • به مدت 24 ساعت هر زمان که نیاز به استراحت و خوابیدن دارید، به صورت نخوابید.
  • به مدت 24 ساعت درهنگام خواب و استراحت زیر سرتان را از حالت معمول بالاتر بیاورید.
  • به مدت 24 ساعت ورزش و حرکت های تند و سریع نکنید.
  • به مدت دو ساعت محل تزریق بوتاکس را آرایش نکنید.
  • به مدت 4 ساعت از به خواب رفتن پرهیز کنید.
  • به مدت 24 ساعت استحمام نکنید و یا محل تزریق را نشورید.
  • معمولا برای بررسی اثر بوتاکس پزشک به شما پیشنهاد می‌کند، بین 12 تا 14 روز بعد از تزریق در صورت نیاز(اگر بعد از گذشت 2هفته هنوز خط اخم و یا چروک های دور چشمتان تشکیل می‌شود.)، جهت ترمیم دوباره مراجعه کنید.
  • بعد از تزریق بوتاکس ممکن است کمی دچار تپش قلب شوید که در این صورت به آرامی نشسته و پزشک خود را مطلع سازید.
  • معمولا تزریق بوتاکس عوارض خاصی ندارد، اما اگر دچار بیماری پر فشاری و یا انواع بیماری های قلبی هستید، پزشک خود را مطلع سازید.
  • هرگز درباره اثر بوتاکس خود در مدت کمتر از 14 روز ناامید نباشید.

مانند همه پرکننده ها، هنگامی که توسط یک پزشک ماهر انجام شود، گفتن اینکه مواد پرکننده تزریق شده است بسیار دشوار است. طبیعی به نظر می رسد و طبیعی است.

منابع:
https://blogs.webmd.com/healthy-skin/20101209/filling-in-the-parentheses-on-your-face

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *