متخصصان می‌گویند، اگر چه کاهش وزن ممکن است باعث افزایش موقت در عزت نفس شما شود، اما حتی مطابقت خود با اندازه لباس هرگز اثر طولانی مدت در روحیه نخواهد داشت. چیزی که می‌تواند تغییری در روحیه و شادی ایجاد کند تغییر در روش نگرش شما و در واقع آنچه که در حال حاضر در آینه وجود دارد.

از قضا، انجام این کار اغلب به نوعی تغییر در مراقبت از خود است که می‌تواند منجر به پیشرفت در نحوه نگاه شما شود.

محققان می‌گویند “وقتی اعتماد به نفس شما زیاد است، شما بیشتر به خودتان اهمیت می‌دهید، بنابراین انجام کارهایی که برای شما مفید است، مانند خوردن یک رژیم غذایی سالم تر یا ورزش منظم که در این شرایط بسیار آسان تر می‌شود، و ما در این امر موفق تر می‌شویم، و در پایان کار بهتر به نظر می‌رسیم. ” متخصصان مجله لیلی لند برای کمک به شما در آغاز فکر کردن درمورد خود در یک طیف مثبت هستند، و این کارشناسان به شما می‌گویند، مقیاس‌ها را کنار بگذارید، و برچسب ها‌ را نادیده بگیرید و به موارد زیر توجه کنید.

 

افزایش زیبایی بدن بدون از دست دادن وزن
افزایش زیبایی بدن بدون از دست دادن وزن

6 راه برای افزایش زیبایی بدن بدون از دست دادن وزن شامل چیست؟

  1. بلافاصله افکار و ذهنیت منفی خود را متوقف کنید. در حالی که هنوز هم ممکن است آنچه را که در آینه می‌بینید دوست ندارید، دکتر مارتز می‌گوید، یادگیری توصیف خود با عبارات بی طرف و عینی می‌تواند به توقف چرخه عزت نفس کمک کند. بنابراین، به جای اینکه به خودتان بگویید “من واقعاً ران های زشتی دارم”، فکر کنید “ران های من می‌توانند از برخی افراد که آرزوی داشتن آن را دارند بهتر است.”
  2. چیزهایی را که دوست دارید در مورد ظاهر خود پیدا کنید و تمرکز کنید. بهتر است ظاهر خود را با عزت نفس خود پیوند ندهید، زیرا تصویر بدنی کاملاً منطبق با تصور خود کار بسیار دشواری است. بهترین چیز بعدی این است که چیزی در مورد تصویر ذهنی خود از اندامتان را که واقعاً دوست دارید پیدا کنید با برخی از ویژگی های زنانه عوض کنید. دکتر مارتز می‌گوید: “این می‌تواند داشتن موهای عالی، ناخنهای عالی و حتی دندانهای فوق العاده باشد. چیزهایی راجع به خودتان پیدا کنید. می‌توانید چیزهای خوبی برای گفتن در رابطه با خود داشته باشید و هر بار که به آینه نگاه می‌کنید، ابتدا به آنجا بروید و چیزهای مثبت وجودتان را برای خودتان بگویید.”
  3. با همان مهربانی و احترامی‌که به بهترین دوست خود نشان می‌دهید، با خودتان رفتار کنید. دکتر مه می‌گوید: “آیا از اینکه به خودتان احترام می‌گذارید دیگران شکایت می‌کنند و یا اینکه آن ها هم یاد می‌گیرند با شما به احترام رفتار کنند؟
  4. برخی اوقات منظور ما از ذهنیت به خومان تعمیم دادن افکار و احساسات بنا به دلایل متفاوت تری است. مثلا متنفر بودن از اندازه ران ها و تمایل به داشتن رانهای نازک تر دلایلی غیر از این داشته باشد. دکتر كافمن می‌گوید، افكار منفی بدن، راهی برای ابراز نارضایتی نسبت به سایر موضوعات زندگی شماست. او می‌گوید رمزگشایی این پیام ها‌ را یاد بگیرید.
  5. اگر قصد خرید لباس های جدید را دارید تا زمانی که بدن خود را بهتر دوست ندارید، این کار را نکنید. این که آیا شما در حال باز کردن درزهای لباس هایی هستید که خیلی تنگ هستند یا برای پوشاندن بدن خود در لباس های بزرگ سعی می‌کنید، اعتماد به نفس خود را از بین می‌برید. دکتر انوراویزیت می‌گوید: “آنچه را برای شما مناسب است بخرید و به بهترین شکل ممکن نگاه کنید. در این حالت این پیام به شما می‌رسد که ارزش آن را دارید.”
  6. به این موضوع فکر کنید که افراد به طور طبیعی در اشکال و اندازه های مختلف قرار می‌گیرند و این موضوع شامل منحصر به فرد بودن بدن شما نیز است. دکتر مارتز می‌گوید، این را بخاطر بسپارید: “فقط 2٪ از زنان جهان در گروه سوپر مدل قرار می‌گیرند، و این باعث می‌شود فضای زیادی برای بقیه ما در سایر طبقات و تیپ های بدنی باقی بماند!”

منابع:

https://www.medicinenet.com/beauty_and_body_image/article.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *