مهمترین اشتباهات رایج در شستن صورت

مهمترین اشتباهات رایج در شستن صورت

همه ما صورتمان را می شوییم تا از خاک، گرد و غبار و ذرات دیگر روی پوست خلاص شویم. در واقع شستشوی صورت مهمترین گام در مراقبت از پوست است. بسیاری از افراد تصور می کنند که این کار ساده ترین بخشی از فرایند زیبایی و مراقبت از پوست است. اما متأسفانه اکثر ما این کار را درست انجام نمی دهیم. شستن صورت به شیوه اشتباه می تواند به بسیاری از مشکلات پوستی از جمله خشکی، سوزش، چربی، جوش، آکنه، چروک و افتادگی زودرس پوست کمک کند. با استفاده از یک روش شستشوی مناسب و اجتناب از اشتباهات رایج در شستن صورت می توانید از داشتن پوست بی نظیر و جوان لذت ببرید.

برای اطلاع از اشتباهات رایج در شستن صورت و داشتن پوست زیبا و بی عیب با ما تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند همراه شوید.

اشتباهات رایج در شستن صورت

شستشو بیش از حد

نشستن پوست باعث تجمع مخمر می شود که می تواند منجر به مشکلات زیادی در پوست شود. بنابراین، بسیاری از ما صورتمان را در فواصل منظم در طول روز شستشو می دهیم. اما شستشو زیاد نیز می تواند باعث تحریک، تولید چربی و افزایش سن پوست شود.

شستن صورت دو بار در روز یک پروتکل خوب است. بار اول باید بعد از بیدار شدن از خواب باشد تا خاک و باکتری هایی که در هنگام خواب به پوست وارد شدن از بین برود و مرحله دوم، باید قبل از خواب باشد. اگر بین این دو زمان نیاز به شستشوی صورت دارید از آب استفاده نکنید. به جای آن از دستمال مرطوب برای پاک کردن صورت استفاده کنید. البته از دستمال مرطوب نیز زیاد استفاده نکنید. زیرا الکل موجود در آن باعث خشکی پوست می شود.

مهمترین اشتباهات رایج در شستن صورت
مهمترین اشتباهات رایج در شستن صورت

شستشو با آب داغ

استفاده از آب گرم برای شستشو صورت به خصوص در زمستان، می تواند خیلی آرامش بخش باشد. اما این کار به شدت پوست را خشک می کند. حتی شستن صورت با آب خیلی سرد نیز می تواند بد باشد. زیرا باعث تحریک پوست و مویرگ ها می شود.

بهترین گزینه این است که از آب ولرم یا آبی که به دمای اتاق رسیده است استفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد که پوست شما سالم بماند. همچنین می توانید از آب فیلتر شده نیز استفاده کنید. هرگز صورت را با آبی که مناسب آشامیدن نیست شستشو ندهید.

اول آرایش را پاک کنید

یکی از اشتباهات رایج در شستن صورت این است که صورتمان را با آرایش می شوییم. درست است که شستن صورت کمک می کند تا آرایش و دیگر ذرات گرد و غبار از روی پوست پاک شوند. اما با این حال، قبل از شستن صورت بهتر است که آرایش را پاک کنید. به این ترتیب، تمیز کننده ای که استفاده می کنید می تواند بدون مانعی به نام کرم پودر وارد منافذ پوست شده و آن ها را تمیز کند.

ابتدا آرایش خود را با پاک کننده آرایشی پاک کرده و سپس پوست را بشویید. شما می توانید از روغن نارگیل، روغن زیتون یا شیر کامل به عنوان یک پاک کننده آرایش استفاده کنید. یک تکه پنبه را در هر یک از این مواد خیس کنید و به آرامی روی آرایش بمالید. توجه ویژه ای به آرایش چشم خود داشته باشید. هرگز با آرایش نخوابید. این کار می تواند باعث آسیب جدی به پوست شود.

استفاده از پاک کننده اشتباه

بسیاری از افراد برای تمیز کردن صورت از پاک کننده استفاده می کنند. متاسفانه بسیاری از ما پاک کننده مناسب را انتخاب نمی کنیم و به این ترتیب به پوستمان آسیب می رسانیم. همان طور که می دانید افراد مختلف پوست های متفاوتی دارند. بنابراین هر کس باید پاک کننده مناسب با پوست خود را انتخاب کنند.

پاک کننده ای مناسب است که به طور کامل خاک، آرایش و گریم را پاک کرده اما بیش از حد چربی طبیعی پوست را کاهش ندهد. علاوه بر این، پس از استفاده از پاک کننده، پوست شما باید مرطوب و نرم باشد.

هرگز از پاک کننده ای که حاوی صابون است استفاده نکنید. زیرا می تواند چربی طبیعی پوست را کم کرده و باعث تحریک شود. همیشه از پاک کننده ملایم و غیر صابونی که پوست شما را پس از شستشو ملایم می کند استفاده کنید. افرادی که دارای پوست حساس هستند، باید از پاک کننده حاوی مواد آرام بخش مانند چای سبز که پوست حساس را آرام می کند، استفاده کنند.

مهمترین اشتباهات رایج در شستن صورت
مهمترین اشتباهات رایج در شستن صورت

شستشو به طور کامل

استفاده از پاک کننده برای تمیز کردن صورت یک ایده فوق العاده است. اما اگر پس از شستشو این پاک کننده به طور کامل از روی پوست پاک نشود می تواند خطرناک باشد. باقی ماندن این مواد روی صورت می تواند منافذ را مسدود کرده و موجب خشکی پوست شود. علاوه بر این، مواد باقی مانده می توانند خاک بیشتری را جذب کنند.

بنابراین به طور کامل، به خصوص شققیه ها و لای مو های این ناحیه، گردن و اطراف بینی را تا زمانی که تمام پاک کننده از پوست پاک شود، شستشو دهید. یکی از اشتباهات رایج در شستن صورت این است که عجله می کنیم. سعی کنید بعد از این که از نظر ظاهری پاک کننده مورد استفاده حذف شد چند دقیقه هم پوست را با آب خالی ماساژ دهید.

لایه برداری نامناسب

لایه برداری یک قدم مهم برای داشتن پوست سالم است. این کار کمک می کند تا پوست از سلول های مرده خلاص شود، سلول های پوستی بازسازی شود، پوست ظاهر بهتری پیدا کند و از نظر ظاهری جوان تر و سالم تر به نظر برسد. با این حال، درصد کمی از افراد پوست خود را به شیوه ای مناسب لایه برداری می کنند.

یکی از اشتباهات بزرگ ما در مراقبت از پوست این است که تصور می کنیم باید پوست را زیاد لایه برداری کنیم. از لایه برداری یک بار در هفته استفاده کنید. هرگز این عدد را به بیش از دو بار در هفته نرسانید. استفاده از یک اسکراب ملایم نیز ایده بسیار عاقلانه ای است. اسکراب میوه ای می تواند شما را به اهدافتان برساند.

به مقدار مساوی شکر و عسل، و چند قطره روغن زیتون را مخلوط کنید. با استفاده از انگشتان به آرامی این ترکیب را روی پوست بمالید. 5 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب ولرم پاک کنید. این کار را به صورت هفتگی انجام دهید. بهتر است که لایه برداری را هنگام خواب انجام دهید. زیرا در این زمان پوست در حالت تجدید خود است و سلول های جدید را تولید می کند.

شستن صورت با دست های کثیف

یکی از اشتباهات رایج در شستن صورت این است که بدون توجه به دست ها صورت را می شوییم. اگر می خواهید پوست سالم و بی عیبی داشته باشید، انجام این کار را متوقف کنید. هنگامی که صورت خود را با دست های کثیف می شویید، آلودگی ها و گرد و غبار از دست به صورت شما منتقل می شود. این کار پوست را دو برابر بیشتر در معرض آسیب قرار می دهد و شما باید دو برابر بیشتر صورتتان را بشویید.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از شستن صورت، دست ها را شسته اید. ابتدا دست ها را با صابون مایع شستشو دهید و سپس صورت خود را بشویید.

مالش با حوله

بسیاری از ما بعد از شستن صورت سعی می کنیم با مالش شدید حوله پوست را خشک کنیم. اصطکاک و سایش ثابت ناشی از این کار می تواند چربی های طبیعی پوست را برداشته و منجر به تحریک و خشکی شود. علاوه بر این، کشیدن حوله روی پوست به طور مداوم می تواند منجر به افتادگی پوست شود.

به جای استفاده از حوله می توانید از یک دستمال پنبه ای مرطوب برای خشک کردن پوست استفاده کنید. ضمن این که این دستمال باید مخصوص خشک کردن صورت باشد. هرگز با حوله ای که پس از استحمام بدنتان را با آن خشک می کنید، صورت را پاک نکنید.

استفاده از لیف کثیف

همیشه از دستمال مرطوب تازه و لیف تمیز برای پاک کردن صورت استفاده کنید. دستشویی مکان مرطوبی است و می توان به سرعت لیف را کثیف کند. استفاده از این لیف خاک و ناخالصی ها را روی پوست شما جایگزین می کند. این فرایند می تواند منجر به مشکلاتی مانند آکنه، جوش و ضایعات شود.

هر روز پس از استفاده از لیف، آن را بشویید. برای شستشو آن نیز از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و آن را زیر نور خورشید خشک کنید. دستشویی را نیز همیشه تمیز نگه دارید. ضمن این که دستمال پاک کننده و حوله خود را هرگز با دیگران به اشتراک نگذارید.

استفاده از مرطوب کننده

بسیاری از ما تصور می کنیم که اگر پس از شستن صورت، پوستمان خشک باشد، یعنی شستشویمان کامل است. در حالی که این طور نیست. شستشن صورت رطوبت پوست را از بین می برد. بنابراین بعد از شستشو باید از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنیم تا رطوبت طبیعی پوست حفظ شود. یک مرطوب کننده خوب یک مانع حفاظتی ایجاد می کند که از تبخیر و خشک شدن آب پوست جلوگیری می کند.

بنابراین بلافاصله پس از تمیز کردن و خشک شدن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار جذب رطوبت را به حداکثر می رساند و پوست را هیدارته می کند. حتما از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. برای مثال، افرادی که پوست چرب دارند، باید از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنند.

برای اعمال مرطوب کننده روی پوست نیز از ایجاد فشار بیش از حد اجتناب کنید. برای این کار از نوک انگشتان استفاده کنید و تا زمانی که کرم جذب پوست نشده مالش را ادامه دهید. برای استعمال کرم مرطوب کننده به اطراف چشم نیز مراقب باشید. زیرا پوست اطراف چشم بسیار خشک و ظریف است. این کار را با دقت انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *