اسکراپ های لایه بردار را بهتر بشناسید

اسکراپ های لایه بردار را بهتر بشناسید

از آنجا که هر فرد فقط یک بار به دنیا می‌آید و پوست او از دوران نوزادی تا پیری و میانسالی، با او همراه است؛ امروز در مجله لیلی لند می‌خواهیم کمی درباره مراقبت از آن با استفاده از اسکراپ‌ های لایه بردار صحبت کنیم و اینکه بررسی کنیم که آیا استفاده از این لایه بردارها برای پوست مفید است یا نه؟؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بسیار آسان است که فکر کنیم در جهان توصیه‌های زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد؛ اما این که شما از کدام راهکار برای مراقبت پوست خود استفاده می کنید، کاملا اختیاری است. ولی به هر حال، هر فردی خواه‌ناخواه یکسری از مراقبت‌های پوستی را به طور دائم انجام می‌دهد. به طور مثال؛ علی‌رغم باور عموم که شستن مداوم پوست صورت را مفید نمی دانند؛ این کار، یکی از ابتدایی ترین اصول مراقبت پوست است. بعد از آن؛ انجام کارهایی مانند: استفاده ازضد آفتاب، خوردن ویتامین C که یک غذای مقدس برای پوست محسوب می شود، خواب کافی و… همگی گام‌هایی برای مراقبت و نگه‌داری از پوست است و اکثر متخصصان پوست این واقعیت‌ها را؛ گام‌های اساسی برای روال مراقبت از پوست می‌دانند. با این وجود یک محصول وجود دارد که همه متخصصان پوست با آن موافق نیستند و آن هم اسکراب های براق کننده است.

بسیاری از ما بارها از اسکراب‌های ریز و پر از دانه‌های میوه خرد شده برای مراقبت و بهبود ظاهر پوستمان استفاده کرده‌ایم؛ اما این مورد امروزه فروشش در ایالات متحده آمریکا غیرقانونی است؛ ولی عده‌ای هنوز هم آن را تا به امروز جزء یک محصول نوستالژیک و نرم کننده پوست می‌دانند. این در حالی است که بعضی از متخصصان پوست و زیبایی، با استفاده از این محصول موافقند، به شرطی که شما به طور صحیح از آنها استفاده کنید. (بله، یک راه درست وجود دارد). در همین حال، عده ای هم اکیداً توصیه می کنند که این کار را انجام ندهید. حال سوال اینجاست که کدام پیشنهاد درست است؟ در ادامه مطلب، ما دقیقاً بررسی می کنیم که در مورد لکه برداری اسکراب چه چیزی بحث برانگیز است.

مزایای اسکراپ های لایه بردار چیست؟

جواب ساده این است که اسکراب های لایه بردار واقعا فایده دارند، زیرا سلول های مرده پوست را که می توانند مسدود کننده منافذ صورت باشد، به طور موثری از بین می‌برد و باعث درخشندگی پوست می شود. آنها همچنین می توانند لایه درم را که نازک‌ترین و بیرونی‌ترین لایه پوست است، صاف کنند. امی گرابر، پزشک متخصص پوست در بوستون ماساچوست می گوید: “اگر اسکراپ های لایه بردار نتوانست مشکلات سطح درم را از بین ببرد، می توانید هر محصول دیگری را با عمق بیشتری وارد پوست کنید.”

در اصل ، یک اسکراب ضدعفونی کننده می تواند پوست را آماده استفاده از بقیه محصولات مراقبت از پوست نماید و سبب شود تا مواد موثر آنها به درستی جذب شود. وی توضیح می دهد: به عنوان مثال، اگر از کرم ضدآکنه با بنزوئیل پراکسید و یا اکسید کننده فیزیکی استفاده می کنید، مواد موثر در بنزوئیل پراکسید می تواند، برای از بین بردن باکتری ها در منافذ عمیق تر پوست وارد شود. گرابر یک اسکراب ملایم را، به عنوان یک مکمل برای درمان‌های قدرتمند‌تر در مقابل یک اسکراب با دانه‌های ریز و درشت و سخت می داند، که به عنوان یک معالجه به تنهایی انجام می شود. (استثناء این مورد، ماده رتینول است که هنگام ترکیب با اسکراب می تواند خیلی تحریک کننده باشد.)

[توجه: این مورد برای زنانی که باردار هستند، با توجه به بارداری یا شیردهی، نباید مورد استفاده قرار گیرد. لطفا قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.]

اسکراب ها به سرعت کار می کنند، یک زیبایی شناس مشهور می گوید: “یک اسکراب صورت باعث می‌شود منافذ باز پوست سریعاً کوچکتر به نظر برسد، پوست خشک را سریعاً از بین می‌برد و پوست را روشن تر می کند. زیرا سرعت گردش جریان خون در سطح پوست را، از طریق عمل ماساژ افزایش می‌دهد تا ظاهری تازه و سالم به آن بخشیده شود.”

اسکراپ های لایه بردار را بهتر بشناسید
اسکراپ های لایه بردار را بهتر بشناسید

استدلال پزشکان در برابر خراشیدن پوست توسط اسکراپ های لایه بردار چیست؟

از طرف دیگر، برخی از متخصصان پوست، لکه‌برداری اسکراب را برای پوست خیلی سخت وخشن می دانند؛ حتی اگر زیاد هم لکه برداری نکنید، اما همیشه یک احتمال است. دنیس گروس، پزشک متخصص پوست در نیویورک می گوید: “اسکراب های براق کننده، اساساً مانند سابیدن سمباده کاغذی به سطح چوب هستند. ” اگرچه ممکن است پوست مرده را از بین ببرند، اما اگر دقت کنید می‌توانید خراش های ریزی را که توسط آنها ایجاد شده را در سطح پوست ببینید.” این خراش های کوچک به عنوان میکرو اشک شناخته می‌شوند و آنها نه تنها باعث سوزش در سطح پوست می‌شوند، بلکه محلی برای ورود باکتری ها ایجاد می باشند.

نگرانی دیگر این است که کنترل اثرات اسکراب سخت است؛ این بدان معنا است که همیشه امکانی برای خطای انسانی وجود دارد. یعنی شما می‌توانید فشار بیش از حد زیادی را هنگام تمیز کردن یا استفاده از اسکراپ بر روی پوست خود اعمال کنید. دکتر گراس توضیح می دهد: “شستشوی بیش از حد پوست می تواند باعث خوردن تعادل چربی پوست شود و احتمالاً باعث خشکی و سوزش می شود.” او می گوید لایه بردارهای شیمیایی یا همان کرم ها و محلول‌های شستشو را برای لایه برداری ترجیح می دهم، زیرا منجر به جدا شدن یکنواخت پوست مرده بدون ساییدگی ذرات اسکراب و خراش پوستی می شود.”

لایه بردارهای شیمیایی سطح لایه برداری یکنواخت و مطمئن تری دارند، البته با روشی متفاوت از اسکراب. روولو توضیح می دهد: “وقتی نوبت به حذف سلولهای خشک و آسیب دیده می‌رسد، اسکراپ های شیمیایی با اسیدهای که داخلشان است برای از بین بردن سلول‌های مرده عمل می کنند. این در حالی است که؛ بدن پوستی را که در اثر برخورد اسید با آنها از بین رفته است را، طی فرآیندی طبیعی حذف می‌کند.”

انواع مختلفی از لایه‌بردارهای شیمیایی وجود دارد، از جمله درمان های عمیق پوستی، وروش های مراقبت از پوست که برای درمان لایه‌های عمیق ایده‌آل هستند. اما مهمترین چیزی که باید درباره لایه‌بردار‌های شیمیایی بدانید این است که، آنها قادر به انجام کارهای بسیار بیشتری نسبت به از بین بردن سلول های مرده پوست هستند. دکتر گروس می گوید: “وقتی شما روزانه از مراقبت های ساده پوستی استفاده می کنید، پوستتان روند تولید سلول را شروع می کند و تولید کلاژن در آن تحریک می‌شود.

چگونه با خیال راحت از یک اسکراپ لایه‌بردار استفاده کنیم؟

اگر ترجیح شخصی شما استفاده از اسکراپ های لایه بردار باشد؛ تا زمانی که چند نکته را در خاطر داشته باشید، برایتان مفید خواهد بود. دکتر گرابر می گوید: “معمولاً، من توصیه می کنم که، بیماران از اسکراب های دارای اکسید کننده طبیعی استفاده کنند، مانند آنهایی که حاوی عصاره دانه برنج هستند.” یکی از نمونه های مورد علاقه ما در این گروه اسکراپی است که؛ با سبوس برنج تهیه می‌شود. دکتر گرابر می‌افزاید: “من آنهایی را که از دانه های ریز و زبر میوها و یا خاک تشکیل شده‌اند، را توصیه نمی‌کنم، زیرا می توانند باعث ایجاد اشک های ریز در پوست شوند.”

در عوض، به دنبال گزینه های ظریف دیگری، مانند اسکراپ هایی باشید که با استفاده از دانه های کوچک جوجوبا، و یا اسیدهای ضعیف میوه‌ها و مواد طبیعی می‌باشند.

طریقه استفاده از اسکراپ

اگر از اسکراپ های لایه بردار استفاده می کنید، این کار را با مالش نرم بر روی پوست انجام دهید. رولو توصیه می کند: ” بگذارید بدون اینکه فشار زیادی به پوست وارد شود، به آرامی روی صورت خود مواد را بچرخانید.” برای استفاده از اسکراپ آهسته شروع كنید. دکتر گرابر می گوید: “من پیشنهاد می‌کنم هفته‌ای دو بار آن را انجام داده و سپس به سمت استفاده در شب برسید.” شاید به نظر برسد این روش، محافظه کاری است. اما بهتر از خطر تحریک و آسیب پوستی است. در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه از چه فرمولی برای مراقبت‌های پوستی استفاده کنید و چه زمان و پودجه‌‌ای در اختیار شما است؛ به خودتان بر می گردد اما، حتماً با متخصص پوست در این زمینه مشورت کنید؛ تا ببینید آیا انتخاب شما مناسب پوست شما است یا خیر.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *