نحوه استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو

نحوه استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو

اکثر زنان دوست دارند که مژه های بلندی داشته باشند. زیرا داشتن مژه های بلند نشانه ای از زیبایی ظاهری شماست. این در حالی است که به تازگی ابروهای پهن نیز مد شد است. این دو عامل باعث می شود که بسیاری از افراد به دنبال روش هایی برای رشد مژه و ابرو باشند. یکی از روش های موثر برای این کار استفاده از روغن کرچک است. در ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند شما را با نحوه استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو آشنا می کنیم.

روغن کرچک کمک می کند تا ضخامت و ظاهر مژه ها و ابرو بهبود پیدا کند. جالب است بدانید که این روغن خواص بسیاری برای رشد موها دارد. روغن کرچک حاوی مواد مغذی بسیاری است که به مرطوب کردن پوست اطراف ابرو کمک می کند. به این ترتیب محیط برای رشد مو ابرو و مژه مناسب می شود. اثر آبرسانی روغن کرچک و همچنین خواص ضد میکروبی آن بر روی مژه ها به آنها کمک می کند تا به طور طبیعی قد بکشند.

دلایل بسیاری برای محافظ از مژه ها و ابرو ها وجود دارد. به عنوان مثال عفونت، درماتیت یا سموم در هوا، می توانند سلامت مژه ها شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث ریزش آن ها شوند. در این مقاله، به چگونگی استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و و ابرو اشاره خواهیم کرد. اول از همه، بیایید به مزایای روغن کرچک برای موها، ابروها و مژه ها نگاهی بیاندازیم.

مزایای روغن کرچک برای مژه ها و ابرو

این فقط اثر مرطوب کننده روغن کرچک نیست که رشد موها را ترویج می دهد. بلکه روغن کرچک حاوی بسیاری از مواد مغذی و مواد معدنی است که مژه و ابرو را تغذیه و تقویت می کند.

روغن کرچک دارای مقدار زیادی از اسید ریسینولئیک است. این اسید چرب حدود 90٪ از حجم این روغن را تشکیل می دهد. اسید ریسینولئیک منحصر به فرد است و مزایای بسیاری برای موها، مژه ها و ابرو شما دارد.

ضد التهاب

خواص ضد التهابی روغن کرچک باعث بهبود پوست اطراف ابروها و پلک ها می شود. این خاصیت می تواند به کاهش پاسخ های التهابی پوست که موجب ریزش مژه ها و ابروها می شود کمک کند. متخصصان درمانگاه Cleveland گزارش می دهند که التهاب اطراف فولیکول های مو مانع رشد آن ها می شود و می تواند تارهای مو را ضعیف تر کند.

مطالعه بر روی خواص ضد التهابی اسید ریسینولئیک نشان داد که این ماده دارای خواص ضد التهابی قابل توجهی است. هنگامی که به صورت موضعی از آن استفاده می شود، می تواند به کاهش التهاب پوست کمک کند.

ضد میکروب

یکی از دلایل استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابروها خواص ضد میکروبی این ماده است. روغن کرچک می تواند عفونت های پوستی که عامل ریزش مژه هستند را درمان کند. مجله ISRN Pharmacology گزارش داد که روغن کرچک دارای خواص ضد میکروبی است و برای درمان عفونت های مختلف پوستی مفید است. این گزارش همچنین بیان کرد که عصاره دانه ریشه کرچک برای ریزش مو و کاهش التهاب موثر است.

همچنین، خواص آنتی اکسیدانی روغن کرچک کمک می کند که رادیکال های آزاد روی پلک و پوست که از طریق آلودگی هوا ایجاد شده اند از بین بروند.

غنی از ویتامین ها و مواد معدنی

علاوه بر اثرات مرطوب کننده، روغن کرچک یک منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی برای کمک به رشد مژه ها و ابرو است. مطالعه بر روی مزایای بهداشتی روغن کرچک که در سال 2015 انجام شد نشان داد که این روغن حاوی ویتامین A، C و B6 است. روغن کرچک همچنین منبع خوبی از کلسیم و آهن است. جالب توجه است که محققان در این مطالعه خواص ضد باکتری و ضد قارچ روغن کرچک را نیز تایید کرده اند.

تشویق رشد مو

تحقیقات علمی بر روی خواص روغن کرچک نشان می دهد که این ماده برای جلوگیری از ریزش مو و تشویق رشد آن ها مفید است. مجله Ethnopharmacology گزارش داد که روغن کرچک می تواند به جلوگیری از ریزش مو در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنی کمک کند. محققان بر این باورند که اسید ریسینولئیک، ترکیبات مرتبط با پروستاگلاندین D2 یا (PGD2) را از بین می برد. محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که می توان از داروهای طبیعی حاوی اسید ریسینولئیک در “درمان موثر ریزش مو” استفاده کرد.

با توجه به نقش پروستاگلاندین D2 در طاسی الگوی مردانه، تحقیقات نشان داده اند که مردان مبتلا به این نوع ریزش مو، PGD2 بیشتری در پوست سر دارند. بنابراین، بسیاری از درمان ها برای جلوگیری از  ریزش مو بر روی مهار PGD2 متمرکز شده اند.

بهترین نوع روغن کرچک برای رشد ابرو و مژه

دو نوع روغن کرچک وجود دارد که برای افزایش رشد مژه ها و ابروها مناسب هستند.

شایع ترین نوع روغن کرچک، روغن سرد فشرده است که دارای رنگ پریده و عطر ملایم است. نوع دیگری از روغن کرچک که برای افزایش رشد ابرو و مژه بسیار محبوب شده است، روغن کرچک سیاه جامائیکایی (JBCO) است.

روغن کرچک سیاه جامائیکایی دارای رنگ بسیار تیره تر است چرا که از دانه های کرچک بو داده شده استخراج شده است. استفاده از این نوع روغن بهتر از نوع سرد و فشرده است. با این حال نکته بسیار مهم، اطمینان از ارگانیک بودن این محصول و همچنین مناسب بودن آن برای استفاده در مقاصد بهداشتی و آرایشی است.

چگونگی استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو

روغن کرچک می تواند به شدت به بهبود کیفیت مژه ها و تحریک رشد آن ها کمک کند. هنگامی که شما به طور منظم روغن کرچک سرد فشرده یا روغن کرچک سیاه جامائیکایی را به مژه ها بمالید، متوجه خواهید شد که به زودی و به طور طبیعی رشدشان زیاد شده است.

بهترین راه برای استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو، استفاده از یک شت آرایشی و مالیدن مستقیم روغن به مژه ها می باشد. به یاد داشته باشید که روغن کرچک بسیار غلیظ است و تنها چند قطره از آن برای هر چشم کافی است. در هنگام استفاده حتما چشم ها را ببندید زیرا ممکن است باعث تحریک شود.

بهترین زمان برای استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو قبل از رفتن به رختخواب است. زیرا به این ترتیب روغن زمان زیادی برای نفوذ، تقویت و هیدراته کردن مژه و ابرو دارد. جهت مالیدن روغن نیز طبق دستور العمل زیر پیش بروید:

  • قبل از رفتن به رختخواب، صورتتان را بشویید.
  • آرایش چشم و ریملتان را حتما پاک کنید.
  • یک برس تمیز مژه را با کمی روغن آغشته کنید.
  • سپس آن را مانند ریمل به مژه ها بمالید و دقت کنید روغن وارد چشم نشود.
  • تا صبح صبر کنید.
  • هر روز این درمان را تکرار کنید.

استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه به شکل ماسک

ضمن روش ذکر شده جهت استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابروها می توانید این روغن را با ترکیبات دیگر به شکل ماسک درآورده و استفاده کنید. اگر مژه های ضعیفی دارید، این بهترین راه حل خانگی برای شما است.

روغن زیتون یک ماده عالی برای تغذیه مژه ها و سالم نگه داشتن آن ها است. روغن زیتون حاوی ویتامین E و همچنین بسیاری از پروتئین ها و مواد معدنی دیگر است که حجم مژه ها را زیاد می کند.

نحوه استفاده:
  • به مقدار برابر روغن زیتون و روغن کرچک سیاه را ترکیب کنید.
  • با استفاده از برس ریمل مقدار کمی از آن را به مژه بمالید.
  •  یک شب صبر کنید تا مژه ها همه مواد مغذی را جذب کنند.
  • برای پاک کردن روغن کرچک از مژه ها از شیر پاک کن استفاده کنید.
  • 2 الی 3 بار در هفته از این روش استفاده کنید.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای رشد مجدد ابرو

پس از استفاده از روغن کرچک بر روی مژه ها، وقت آن است که توجه خود را به ابروهایتان جلب کنید. اثر مرطوب کننده و تغذیه کننده روغن کرچک بر روی ابروها، محیط مناسبی برای رشد آن ها فراهم می کند. اگر از عطر قوی روغن کرچک سیاه خوشتان نمی آید می توانید از روغن کرچک خوراکی استفاده کنید.

اگر ابروهایتان را تراشیده اید یا با موم به اشتباه آن ها را برداشته اید، روغن کرچک راه حل موثری برای شما است. این روغن کمک می کند ظاهر ابروها به حالت اولیه باز گردد. برای این درمان هم بهتر است یک شب زمان بدهید تا مواد مغذی جذب ابروها شود.

چگونگی استفاده از روغن کرچک برای رشد ابروها

اگر می خواهید ابروهای ضخیم تری داشته باشید، روغن کرچک باید بخشی از رژیم مراقبت از پوست شما باشد. برای این کار دستور زیر را انجام دهید:

  • صورت خود را بشویید.
  • با استفاده از یک برس خط چشم، مقدار کمی روغن کرچک معمولی یا روغن کرچک سیاه جامائیکایی را به ابرو بمالید.
  • برای پاک کردن روغن اضافی که به پوست مالیده شده از گوش پاک کن خشک استفاده کنید.
  • بگذارید یک شب روغن روی ابرو بمانید تا ابروها از خواص این روغن بهره مند شوند.
  • صبح صورت را با آب و صابون بشویید.
  • 2 الی 3 بار در هفته این درمان را تکرار کنید تا ابروهای ضخیم تر و کامل تری داشته باشید.

فقط به یاد داشته باشید که استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو نیاز به صبر و حوصله و استفاده منظم دارد.

84 پاسخ

  1. من ۳ روزه دارم این روغنو روی ابروهام ماساژ میدم هر دفعه ی تعداد زادی مو از ابروهام میریزه?چی کار کنم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      مزایای روغن کرچک برای بهبود وضعیت رشد مو و ابرو، اثبات شده است و از قدیم از این روش استفاده شده. این موضوع رو می تونید در منابع دیگه هم جستجو و مطالعه کنید. اما در مورد مشکل شما:
      مشکل شما از سه حالت خارج نیست:
      1. یا خیلی سخت ماساژ می دید. در این صورت این کار رو آهسته تر و با فشار کمتر انجام بدید. بخصوص اگر ریزش در زمان ماساژ رخ می ده نشونه ماساژ بیش از حد هست.
      2. یا روغنی که استفاده می کنید اصالت نداره و روغن کرچک نیست یا کیفیتش پایینه؛ که بهتره در این صورت روغن رو عوض کنید.
      3. یا اینکه جز موارد بسیار بسیار نادر هستید که ممکنه به روغن کچک حساسیت داشته باشید. که در این صورت بهتره از روش دیگه ای استفاده کنید.
      موفق باشید

  2. سلام، راسته میگن ک اگه روغن کرچک داخل کشم بره، چشم رو ضعیف میکنه؟ و بعد چه مدت اثر میذاره؟ روغن کرچک خوراکیا هم اثر اون روغن‌های غیر خوراکی کرچک رو داره؟

  3. سلام من الان سه شب هست که استفاده میکنم امشب باعث تعجبم بود کلی از مژه هام ریزش پیدا کرده حالا منتظرم فردام چک کنم اگه قطع نشه استفاده نمیکنم

  4. من الان ی ماهه دارم میزنم ولی اصلا تغییر نکرده چیکار کنم راهنماییم کنید
    بعد میشه ب صورتمم بزنم؟

  5. منم استفاده کردم عااااالی بود یعنی آرایشگرم تعجب کرد،ميگفت چی زدی اینقدر ابروهات بلند شده،بعد استفاده هم ابروهام خارش گرفته یعنی داره موی جدید در مياد حتما اصل بخرید من از عطاری معتبر خریدم

  6. سلام خسته نباشین… من الان دوسه شبه درست به روش شما یعنی با برس خشک ریمل به ابرو و مژه هام روغن گرچک میزنم… ولی با وجودیکه خیلی رعایت میکنم میره تو چشام… انگار یه چیز سنگین تو چشممه و چشمام مثل دو کاسه خون شده و از آب میاد حالا میگی من چکار کنم؟؟؟؟

  7. واقعا تاثیر داره. من هربار شب به ابروهام میزنم صبحش میبینم ابروهام مخصوصا تاج ابروم و قسمت هشت ابروم موهاش دراز شده و حتی توی قسمت هشت ابروم موهای جدید داره رشد میکنه. قبلا کمتر بود موهاش. خلاصه خیلی عالیه

    1. سلام

      معمولا مغازه هایی که روغن کنجد را در حضور مشتری می گیرن، روغن انواع دانه های دیگه رو هم دارند.

  8. سلام من روغن کرچک گرفتم ولی چسبندگیش خیلی زیاده یه حالت سفتی داره می خواستم بدونم روغن اصله یانه ممنون.

    1. سلام
      سعی کنید محصولات این چنینی را از مغازه هایی که به تازگی باب شده اند و دانه ها گیاهی مانند روغن کنجد را در حضور مشتری روغن می گیرند تهیه کنید. روغن کرچک نباید بیش از حد چسبندگی داشته باشد.

    1. بهتر است از قوطی خالی یک ریمل یا یک ژل ابرو استفاده کنید، و درست مانند ریمل زدن مژهایتان را چرب کنید و مواظب باشید چشمتان اذیت نشود.

  9. سلام .
    من ابروهام یهویی ریزش نقطه ایی پیدا کرد
    ( بعضی جاهاش خیلی خالی شده بود ) 😫
    یکماه تمام هرشب 👈مخلوط روغن کرچک غیرخوراکی +روغن زیتون ، بهشون زدم …. با نوک انگشت باید دو سه دقیقه ضربه های آروم بزنید تا جذب بشه . شب تا صبح بمونه …صبح بشورید دوباره تا ظهر اگه شرایط بود تکرار کنید …. خدارو شکر بعد یکماه ابروهام پرشد حتی خیلی بهتر از قبل 😍… چون عالی جواب داد هنوزم گاهی برای تقویت ابرو و مژه میزنم .

    1. بله برخی از داروخانه ها و هم عطاری ها این روغن را موجود دارند. بهتر است از روغن های دارای مجوز با بسته بندی، استفاده کنید.

  10. سلام خسته نباشید
    یه جا خوندم روغن وازلین با روغن کرچک رو باهم مخلوط کنیم برای رشد مژه و ابرو؟
    میترسم بزنم ریزش بگیره
    کسی میدونه چطوره؟

    1. روغن کرچک پایه ای کاملا طبیعی دارد، اما وازلین بر پایه مواد نفتی است، بهتر است ابتدا با تعداد دفعات کم تست کنید.

    1. با سلام دوست عزیز معمولا اثرات محصولات طبیعی در مصرف طولانی مدت دیده می‌شود، بهتر است تا رسیدن به نتیجه نهایی این روش را ادامه دهید، اگر بلند شدن مژه های یکی از چشمانتان بسیار محسوس تر از یکی دیگر است، میتوانید با قیچی مقداری کوتاه کنید.

  11. باسلام من از روغن کرچک استفاده کردم یکی از چشمام مژه هاش بلند شده یکی پرپشت چیکار کنم مثل هم باشن لطفا جواب بدید

  12. سلام من ی شب از ترکیب روغن کرچک با روغن زیتون استفاده کردم ی چشمم شده کاسه خون داخلش ریخته صب که پا شدم چشمم درد میکردو سنگین بود.الان روز دومه بدتر شده دورش ورم کرده و داخلش قرمزه تورو خدا راهنماییم کنید چیکار کنم که خوب شه؟؟؟ با قطره استریل چشمی و چایی سرد هم شستم تاثیر نکرده هنوز. روغن کرچک رو هم از روغن گیری گرفتم روغنش غلیظه و رنگش هم تقریبا سیاه

    1. دوست عزیز شما در روغن زدن کمی اغراق کردید، پیشنهاد میکنم با یک گوش پاکن آغشته به آب گرم نقطه ای از خط پلک را معمولا جای مداد کشیدن است به آرامی پاک کنید، در صورت عدم بهبود به چشم پزشک مراجعه کنید و در استفاده محصولات هر چند پایه گیاهی دارند کاملا احتیاط کنید.

    1. بله، اگر فکر میکنید از لحاظ بهداشتی در حدی هست که برای مصرف مناسبه، پس روی رشد مژه هاتون تاثیر گذاره. فقط توصیه میکنیم جتما قبلش تست انجام بدید و مقدار کافی بزنید.

  13. سلام. خسته نباشید. ببخشید برای سیاه تر دیده شدن مژه ها میشه روغن کرچک وسرمه رو باهم ترکیب کرد؟ ضرری نداره که؟

    1. نه گاها در بسیاری از مناطق برای تقویت مو و مژه از انواع روغن های طبیعی استفاده می شود. ولی دقت کنید چون این ترکیب بسیار چرب می‌شود، از فرو رفتن آن به چشم مراقبت کنید.

  14. سلام.من دوهفته هرشب روغن کرچکو بانارگیل قاطی کردم به مژه هام زدم ولی ریزش پیدا کرده چندروزه….علتش چیه؟قطع کنم مصرفشو…؟

  15. سلام من نزدیک به ۲ماهه برای مژه و ابرو از روغن کرچک استفاده میکنم و تاثیر گذار بود،مژه های من براثر اکستنشن مداوم چندماهه ضعیف شده بود و الان به حالت عادی برگشته

  16. من روغنی که گرفتم سیاه نیست غلیظ زردرنگه،ازعطاری گرفتم نزدیک سه ماهه که هرشب قبل خواب به مژه ها وابروهام میزنم.چشمامم نمیسوزه خیلی هم عالیه.هم سیاه شده هم ضخیم.روغن کرچک واقعا عالیه،کاش زودتر میزدم.

    1. با سلام دوست عزیزم معمولا استفاده از روغن ها شب ها پیشنهاد میشه به این خاطر که چشم ها به مدت طولانی بسته هستن و تحمل و نگهداری این مواد روی مژه و ابروها راحت تر هست.

  17. سلام میخواستم بپرسم روغن کرچک فقط باعث رویش مجدد میشه ؟
    مثلا اگر از اول مژه ها یا ابروهامون کم پشت باشه تو پرشدنشون تاثیری نداره؟

    1. با سلام، دوست عزیز این روغن ها کلا حالت تقویت کننده دارند، برای نقاطی که پیاز موها ضعیف هستند و یا به دلایلی ریزش وجود دارد. برای مناطقی که اصلا پیاز و فولیکول وجود ندارد موثر نیست.

  18. سلام. روغن کرچک من روش نوشته مالشی و خوراکی. اینکه خوراکی هم هست میتونه نتیجه یه عکس داشته باشه و باعث ریزش مژه هام بشه؟

  19. سلام ممنون از مطلبتون، من میخوام استفاده از این روغن رو شروع کنم، باید کرچک خوراکی باشه؟ و برس ریمل رو به ریشه مژه هم بزنیم؟ من میترسم همین 4 تا دونه هم بریزه 🤦🏻‍♀️ ممنون میشم جوابم رو بدید :))

  20. سلام خسته نباشید..
    ببخشید شما بیشتر خواص روغن کرچک رو واسه رشد و تقویت مژه و ابرو گفتین..
    میخواستم ببینم استفاده از روغن کرچک واسه مو هاهم به همون اندازه تاثیرگذار هست یا ن

  21. سلام وقت بخیر . ببخشبن میخوام این روغن کرچک و روغن زیتون رو تهیه کنم ! میشه راهنمایی کنین که چجور روغن زیتون و چجور روغن کرچکی بگیرم؟ من قبلا روغن زیتون اشتفادع کردم خوراکیشم بود به حدی تاثیر داشت که یاورم نمیشد ولی کوتاه کردم به اشتباه و دیگم روغن زیتون مصرف نکردم حالا میخواو دوباره مصرف کنم چه نوع روغن زیتونی بگیرم؟ روغن زیتون بگیرم یا کرچک؟ من زیتون رو اشنایی دارم ولی کرچک رو نه چیکار کنم؟

  22. سلام روغن کرچک خوراکی خریدم
    برای رشد موهام میخوام
    چون خوراکی هست موردی نداره و ضرر نمیرسونه یا از تاثیرش کم‌نیمشه؟

    درضمن با روغن مار پخلوط کردم

  23. سلام من استفاده کردم حدودا هفته اول مصرفم ، ابروهام کمی ریزش داشت ولی بعدش دیگه ریزش نبود و الانم داره پر میشه واقعا عالیه

  24. بچه ها من صورتم پر جوش بود از روغن کرچک معمولی استفاده کردم جوشام ک خوب شد هیچ تازه لکو جای جوش صورتمم برد واسه ابروهامم استفاده میکنم واقعا اثر عالی داره حتی اون جوشای سرسیاهو هم از بین میبره و نمیزاره دیگ دربیاد

  25. سلام برای رشد مژه از چه نوع روغن کرچکی باید استفاده کنیم روغن کرچک خوراکی یا مالشی یا غیره؟؟؟؟

  26. سلام من حدودسه هفته س که روغن کرچک و ژل الورا وروغن زیتون رو به شکل مخلوط به ابروها ومژه هام زدم الان تاثیرش رو دارم میبینم هم بلند ترشده موی ابروهام وهم مشکی تر شده اما برای مژه هام تاثیری نداشته خواستم علت رو بدونم

  27. سلام.من دوشبه دارم از روغن کرچک خوراکی استفاده میکنم ولی بعد از زدن چشام میسوزه و ازش اشک میاد مث کاسه خون میشه،چیکار کنم.
    روغن کرچ خوراکی هم جواب میده؟؟؟

  28. سلام من تاج ابروهام خالی شدن اگه مدام رو ابروهام روغن کرچک بزنم مشکلی نیست یکم از ژل آلوئه ورا استفاده کنم مثل ریمل ابرو عمل می‌کنه فکر کنم عالی باشه؟میشه نظر بدین و یه سئوال دیگه میشه به پوست بزنم میترسم صورتم پر مو بشه آخه صورتم خیلی کم مو واسه آبرسانی می‌خوام استفاده کنم

  29. روغن کرچک واقعا فوق العاده هستش من روغن زیتون و روغن وازلین و ی کرمی ک از لوازم ارایشی فروشی گرفتم و و و خیلی چیزای دیگه استفاده کردم ابرو هام رشد نگرده الان سه چهار شبه دارم استفاده میکنم واقعا عالیه تاثیرش رو دارم میبینم

  30. سلام.من حدود دوماه دارم از مخلوط وازلین، روغن زیتون،کنجد، بادام تلخ، سیاه دانه، ویتامین E، کرچک،نارگیل استفاده میکنم از هر کدوم به مقدار کم.ابروهام پرپشت ضخیم و تیره شد در حالی که ابروهام قهوه ای تیره بود،از قسمت هایی که مو نبود مو رشد کرده.مژه هام فقط بلند و ضخیم شده و پرپشت نشده.اما ممکنه این ترکیبات حساسیت زا باشه.من خط وسط پیشانیمو که سطحی بود هم با این ترکیبات کاملا از بین بردم.پیشنهادم اینه که اصلا لیفت ابرو و مژه و کاشت مژه انجام ندید که به ابرو اسیب میزنه
    .از تقویت کننده های تجاری هم استفاده نکنید چون حاوی مواد شیمیایین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *