31 استفاده از آلوئه ورا و لیستی از مزایای آن

31 استفاده از آلوئه ورا و لیستی از مزایای آن

گیاه آلوئه ورا ، که مصری ها به عنوان “گیاه جاودانگی” و “اکسیر ماندگاری” توسط روسها از نظر پتانسیل مواد تشکیل دهنده شناخته می شود، نتایج و اثرات متنوعی دارد که امروز در مجله لیلی لند روش‌های بسیاری از استفاده از آلوئه ورا و لیست مزایای آن را تهیه کردیم. این گیاه متعلق به گونه‌های گیاهی شاداب است، که از ابتدای قرن اول به عنوان داروی گیاهی شناخته شده است. آلوئه ورا به طور گسترده‌ای برای اهداف آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های پزشکی و … استفاده می‌شود، و همچنین تعداد بیشماری خاصیت درمانی، تسکین دهنده و جوان کننده را در آن مشاهده می‌کنیم؛ که این امر این گیاه را به یکی از گیاهان قدرتمند در نوع خود تبدیل می‌کند.

خوبی اصلی این گیاه دارا بودن برگهای اسفنجی یا گوشتی آن است که حاوی ژل شفافی است که برای چند منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه غیر سمی، به دلیل عادت به ذخیره آب در ساقه‌های خود از ویژگی‌های ویژه‌ای برای زنده ماندن حتی در باران کم برخوردار است.

این گیاه معجزه آسا حاوی بسیاری از مواد مغذی از جمله فیتوشیمیایی است که برای مو، سلامتی و پوست مفید است. شما می‌توانید آب آن را بنوشید و یا یک کاربرد موضعی را بر روی صورت یا سایر قسمتهای بدن آسیب دیده برای تسکین سوختگی یا آسیب دیدگی خود انجام دهید.

ارزش غذایی استفاده از آلوئه ورا

ژل موجود در گیاه آلوئه ورا حاوی مواد مغذی زیادی شامل 12 نوع انواع ویتامین‌ها، 18 نوع اسید آمینه،20 ماده معدنی، 75 ماده مغذی و 200 آنزیم فعال است. مواد معدنی این گیاه ترکیبی از کلسیم، روی، مس، پتاسیم، آهن، سدیم، منیزیم، کروم و منگنز است. هنگامی که به محتوای ویتامین‌های درون آن اشاره می‌کینم شامل ویتامین E، ویتامین C، ویتامین های B12 ، B6 ، B2 ، B1 ، همچنین نیاسین و اسیدفولیک است. این عناصر غذایی سبب شده تا این گیاه، به عنوان یکی از گیاهان بسیار بسیار مفید ظاهر شود. علاوه بر این، برخی از ترکیبات مفید مانند پلی ساکاریدها، آنتراکینون ها، مانان ها و لکتین ها نتایج مثبت آن را بر سلامت و زیبایی چند برابر می‌کنند، این در حالی است که اهداف درمانی این گیاه بسیار کمک کننده است.

31 استفاده از آلوئه ورا و لیستی از مزایای آن
31 استفاده از آلوئه ورا و لیستی از مزایای آن

مزایای آلوئه ورا در سلامتی

این گیاه معجزه آسا فواید بیشماری از مزایای سلامتی برای درمان مشکلات سلامتی، تسکین آلرژی یا سوختگی و بسیاری دیگر از مواردی است که آن را به عنوان یک مکمل پزشکی معرفی می‌کند. برخی از آنها عبارتند از:

  1. نوشیدنی آلوئه ورا
    توانایی بدن را، در مقاومت در برابر بیماری و انطباق سریع با تغییرات محیطی تقویت می‌کند. همچنین، آلوئه ورا یک سازگار کننده طبیعی است، از این رو مصرف این نوشیدنی بالقوه؛ توانایی شما را در مقابله با استرس، آلودگی و چندین عامل ذهنی و محیطی دیگر تقویت می‌کند.
  2. باعث بهبود هضم غذا می شود
    خاصیت ملین این گیاه باعث می‌شود با ارائه یک اثر تسکین دهنده و پاکسازی دستگاه های گوارشی فرآیند هضم را سرعت بخشد.
  3. یبوست را تسکین می دهد
    آلوئه ورا باعث می‌شود که مواد غذایی به راحتی از سیستم گوارش شما عبور کنند، که این امر باعث می‌شود مواد زائد به دلیل بهبود حرکت روده به راحتی تخلیه شوند.
  4. تقویت سیستم ایمنی بدن
    خاصیت آنتی اکسیدانی این گیاه به بدن شما کمک می‌کند تا در برابر آسیب های رادیکال‌های آزاد مقاومت کند و همچنین از طیف وسیعی از بیماری‌های باکتریایی و ویروسی جلوگیری می‌کند.
  5. تقویت سلامت قلب و عروق
    انتقال اکسیژن و قابلیت ضرب گلبولهای قرمز آلوئه ورا به کاهش فشار خون و تعادل کلسترول کمک می‌کند؛ همچنین باعث می‌شود خون چسبنده‌تر شود.
  6. درمان آرتریت روماتوئید
    التهاب و سفتی ناشی از آرتریت روماتوئید با مصرف آب آن بهبود می‌یابد
  7. موثر در درد مفاصل
    استفاده موضعی از ژل تازه آلوئه ورا که به تازگی تهیه شده است، در بهبود دردهای مفاصل یا عضلات بسیار مؤثر است.
  8. درمان رفلاکس قلب
    مشکل هضم شدید باعث ریفلاکس قلب می‌شود که با مصرف آب آلوئه ورا به دلیل آرام کردن دیواره های معده و تسکین می‌یابد.
  9. کمک به کاهش وزن
    آب آلوئه ورا باعث تثبیت میزان سوخت و ساز بدن و کاهش سطح چربی برای کاهش وزن طبیعی و سالم می‌شود. این گیاه همچنین به دلیل خاصیت هضم کننده و سم زدایی که دارد، فواید ثانویه این گیاه کاهش وزن است.
  10. کمک های بهداشتی به دهان و دندان
    شستشوی دهان با آب آلوئه ورا به کاهش تشکیل پلاک‌، تسکین جوش‌های سرماخوردگی و مراقبت از بهداشت دهان و دندان و در عین حال جلوگیری از زخم دهان کمک می‌کند.
  11. کاهش التهاب
    B- سیترول موجود در آلوئه ورا در مهار التهاب کمک می‌کند، ضمن اینکه سفتی و سختی در تحرک را بهبود می‌بخشد درد مفاصل را کاهش می‌دهد.
  12. خاصیت درمان آنتی سپتیک‌، ضد باکتری و ضد قارچ
    استفاده مفید از ژل آلوئه ورا می‌تواند از رشد میکروارگانیسم ها و کمک به پوست در برابر بیماری‌ها‌، به دلیل وجود گوگرد‌ و اسید سینامیک جلوگیری کند.
  13. سطح کلسترول را حفظ می‌کند
    مصرف کافی و مدت دار ناین نوشیدنی، باعث کاهش تری گلیسیرید می‌شود. بنابراین نوشیدن آب آلوئه ورا به صورت روزانه باعث افزایش سطح کلسترول خوب و در عین حال کاهش مقدار بد آن می‌شود.
  14. مبارزه با دیابت
    آلوئه ورا توانایی مدیریت قند خون را دارد و از این رو نوشیدن منظم آب آن می‌تواند در کنترل دیابت به شما کمک کند.
  15. تسکین دهنده حساسیت چشم
    با استفاده از 2 قاشق غذاخوری ژل در یک لیوان آب برای شستشوی چشم ها می‌توانید تحریک و قرمزی چشم را کاهش دهید.
  16. بهبود سلامت لثه
    کافی است ژل آلوئه را روی لثه های خود بمالید و بهداشت دهان را بهبود ببخشید. همچنین به شما در خلاصی از التهاب، درد و مشکلات خونریزی لثه کمک می‌کند.
  17. به سینوس کمک می‌کند
    آلوئه ورا غنی از منیزیم است به همین سبب؛ کمک بزرگی به التهاب قفسه سینه، مشکل مداوم سینوس و بسیاری از آلرژی های دیگر می‌کند.
  18. مبارزه با سرطان
    سطح بالای خواص ضد سرطان زای این گیاه سبب می‌شود تا در صورت مصرف روزانه به مبارزه با سرطان و مهار رشد تومور کمک کند.
  19. نقش موثر در سرماخوردگی
    اختلالات تنفسی مانند آنفولانزا، بینی پر از ترشح، سرماخوردگی، سرفه، برونشیت و غیره را می‌توان با مصرف روزانه آب آلوئه ورا به دلیل غنی بودن آن با ویتامین C درمان کرد.
  20. مزایای زیبایی آلوئه ورا برای پوست و مو
    اگرچه بعد از نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا، طعم تلخی در دهان باقی می‌ماند، و شاید تأثیر آنی آن بر روی پوست و معده شما نشان داده نشود، اما شما از دیدن نتایج مثبت آن حیرت می‌کنید. وجود کلاژن موجود در آب آن، باعث تعجب در بهبود کیفیت پوست شما شده و اثرات پیری را کاهش می‌دهد.
  21. با سایر میوه ها ترکیب کنید
    اگر به صورت ترکیبی با توت فرنگی و آواکادوو مصرف شود ، از شما در برابر مشکلات پوستی، ریزش مو و چشم محافظت می‌کند.
  22. ژل ضد پیری
    اگر روزانه آن را روی صورت خود بمالید، ژل آلوئه می تواند سرعت پیری را بسیار کند. علاوه بر این، به کاهش لکه ها کمک می‌کند.
  23. علائم چروک و شیارهای پوستی را کاهش می دهد
    برای جلوگیری از چندین مشکل پوستی، بهتر از این نوشیدنی خاص استفاده کنید، زیرا پوست شما را مرطوب می‌کند و علاوه بر این، به کاهش علائم پیری کمک می‌کند.
  24. لوسیون بعد از اصلاح
    استفاده از آن بعد از تراشیدن می‌تواند التهابات و سوزش پوست شما را که معمولاً بعد از شیو احساس می‌شود، آرام کند.
  25. جلوگیری از آسیب در برابر اشعه آفتاب
    استفاده از ژل آلوئه ورا در برابر اشعه خورشید می‌تواند واقعاً مؤثر باشد و از پوست شما در برابر آسیب SUV یا برنزه شدن محافظت می کند.
  26. رشد مو
    سرشار بودن این نوشیدنی از آنزیم های پروتئولیتیک به پوست سر شما کمک می‌کند تا سلول های مرده و منافذ پوست را پاک کند. آلوئه ورا همچنین مانع از تجمع زیاد سموم در پوست سر می شود؛ و همچنین یک درمان کابردی برای کاهش طاسی جزئی و ریزش مو می‌باشد، و از این رو باعث رشد مو می‌شود.
  27. شوره سر را تسکین می دهد
    آلوئه ورا دارای خواص ضد قارچ و شکست سلول های پوستی است که در کاهش شوره سر بسیار مفید است.
  28. موهای شما را حالت می‌دهد
    ژل آلوئه ورا را می توان بعد از شستن مو استفاده کرد؛ که موهای شما را درخشان می کند و به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می‌کند.
  29. تعادل سطح pH
    خواص قلیایی گیاه آلوئه میزان pH مو و پوست سر شما را متعادل می‌کند؛ موهای شما را مرطوب نگه می‌دارد و باعث تقویت رشد مجدد مو می‌شود.
  30. آلوئه ورا برای موهای بهتر
    موخوره و خشکی مو، از مشکلات رایج مو در زنان امروزی است. اینها برخی از اثرات منفی عواملی مانند بیش از حد در معرض آفتاب ، آلودگی ، گرد و غبار ، آفتاب و غیره است. از این گذشته ، استفاده بیش از حد از شستشوی موهای شیمیایی ، ژل و سایر محصولات مو باعث ایجاد شوره سر ، ریزش مو و بسیاری دیگر از مشکلات موهای شما می شود. همچنین نیز می‌توانید از آلوئه ورا به عنوان یک درمان طبیعی برای ماندگاری موهای خود استفاده کنید.
31 استفاده از آلوئه ورا و لیستی از مزایای آن
31 استفاده از آلوئه ورا و لیستی از مزایای آن

چگونه کار عمل می‌کند

استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا به بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس کمک می‌کند، در حالی که با افزایش جریان خون در آن قسمت خاص بدن، بهبود زخم را تسریع کرده و به جلوگیری از پوسیدگی بیشتر ناحیه زخمی کمک می‌کند.

دوز و اثرات جانبی استفاده از آلوئه ورا!

اگرچه آلوئه ورا گیاهی و کاملاً بی‌خطر است، اما هنوز بخشی از این گیاه وجود دارد که در صورت مصرف مقدار زیاد، ممکن است مضر باشد. آلوئه ورا حاوی لاتکس زرد در لایه بیرونی آن است؛ که می‌تواند به طور بالقوه خطرناک باشد. اما قرص ها، کپسول ها، شربت ها و همچنین سایر فراورده‌های موجود در بازار بسیار فرآوری شده و این ماده از آن جدا می‌شود. به همین دلیل، آب خالص آلوئه ورا که در خانه استخراج می‌شود، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

دوز اهمیت دارد!
بنابراین آب آلوئه ورا را به مقدار معین تجویز، مصرف کنید. زیرا مصرف بیش از حد آن به دلیل اثرات پاک کننده و ملین آن می‌تواند باعث اسهال شود. شما باید با کاربرد موضعی آن و همچنین عوارض حساسیت به آن بسیار مراقب باشید، توصیه می‌شود با پزشک برای مصرف حتما مشورت شود.

احتیاط!

اگر به مدت طولانی از آب آلوئه ورا استفاده می‌کنید، برای دستیابی به نتایج ایمن باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام شود. مانند:

  • مصرف طولانی مدت این آب میوه می‌تواند باعث از بین رفتن الکترولیت ها مانند پتاسیم شود.
  • از مصرف آن در دوران بارداری یا قاعدگی خودداری کنید.
  • استفاده از آن برای افرادی که از بواسیر، مشکلات کبد یا مثانه و کیسه صفرا رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود.

آلوئه ورا پشتیبان باستانی بسیار قوی برای سلامتی و زیبایی افرد است،که می‌توانیم به تمدن یونان، روس و هند باستان اشاره کنیم؛ و اگر بخواهیم پتانسیل های مثبت آن را توضیح دهیم، کلمات حرفی برای گفتن نخواهند داشت. اما به هر حال توصیه می‌شود در مصرف آن دقت و حتما با یک پزشک مشورت شود.

منابع:

https://khoobsurati.com/31-aloe-vera-uses-benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *