آن چه که باید در مورد پرکننده های چروک پوست بدانید

آن چه که باید در مورد پرکننده های چروک پوست بدانید

پرکننده های چروک پوست که به صورت تزریقی استفاده می شونند، می توانند پوست شما را جوان تر و شاداب تر کنند. مواد موجود در این محصولات می توانند چروک و خطوط ریز روی پوست شما را ظرف حدود 30 دقیقه پر کنند و نتایج حاصل از آن ها از 4 ماه تا بیش از یک سال بر روی پوستتان باقی می ماند.

تزریق پرکننده های چروک پوست بر خلاف تزریق بوتاکس که ماهیچه زیر چروک را شل می کند، خطوط و چین و چروک را با یکی از چندین ماده متفاوتی که برای این کار استفاده می شوند، پر می کند. در نتیجه، نقاط دارای چروک تقریبا ناپدید می شوند.

پرکننده های چروک پوست همچنین می توانند به عنوان پر گننده های گونه، چانه، فک و شقیقه ها نیز استفاده شوند. برای برجسته کردن لب و افزایش حجم آن نیز می توان از این مواد استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند را مطالعه نمایید، زیرا اطلاعات جالبی را در مورد پرکننده های چروک پوست ارائه کرده ایم.

پرکننده های چروک پوست

این روش یک درمان سریع و آسان برای کاهش چین و چروک پوست است. اما تمام پرکننده های چین و چروک دارای ضعف هستند. به عنوان مثال با مصرف برخی از آن ها خطر واکنش های آلرژیک و شکل گیری برآمدگی های کوچک زیر پوست وجود دارد. در برخی موارد، این برآمدگی ها ممکن است دائمی باشند. و گاهی اوقات، نیز تغییر رنگ پوست و مایل شدن رنگ آن به رنگ آبی اتفاق می افتد. این تغییر رنگ می تواند چند ماه طول بکشد. اما توجه داشته باشید که این خطرات بسیار نادر هستند و تقریبا در افراد سالم اتفاق نمی افتد.

در موارد بسیار نادر نیز ممکن است با تزریق پرکننده های چروک، سلول های پوستی از بین بروند. البته این مورد نیز تنها در صورتی اتفاق می افتد که این روش به صورت غیر اصولی و توسط افراد غیر متخصص انجام شود. به طور کلی هر چه اثر پرکننده های چروک پوست بیشتر باشد، خطر وقوع این عوارض جانبی کمی بیشتر می شود. اما باز هم یادآور می شویم که با انجام اصولی این روش تحت نظر متخصص مجرب و در مراکز معتبر، خطر بروز این عوارض تقریبا صفر می شود.

انواع پرکننده های چروک پوست

پرکننده های چروک حاوی اسید هیالورونیک

محبوب ترین رده از پرکننده های چروک پوست پرکننده هایی هستند که حاوی اسید هیالورونیک می باشند. هر کدام از این پرکننده ها، نتایج متفاوتی را ایجاد می کند. عوارض جانبی استفاده از این پرکننده ها بسیار نادر هستند اما ممکن است شامل قرمزی، تورم و کبودی در محل تزریق باشند. گاهی نیز پر کننده ها زیر پوست جمع می شوند. البته این مشکل به مرور زمان رفع می شود.

نتایج به دست آمده از تزریق این پر کننده ها از چند ماه تا حدود 2 سال متفاوت خواهد بود. برخی تحقیقات نشان می دهد که تزریق مکرر ممکن است به تحریک تولید طبیعی کلاژن در بدن کمک کند. تحریک تولید کلاژن در کاهش تعداد خطوط و چین و چروک بسیار موثر است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در صورت تکرار این روش، ممکن است در هر بار تزریق نسبت به دفعه قبل نیاز به پرکننده کمتری باشد.

پرکننده های چروک حاوی اسید هیالورونیک عبارتند از:

  • Belotero Balance
  • HylaForm
  • Juvederm Voluma XC
  • Juvederm XC
  • Juvederm Ultra XC
  • Juvederm Volbella XC
  • Prevelle Silk
  • Restylane
  • Restylane-L
  • Restylane-Lift
  • Restylane Silk
  • Restylane Refyne
  • Restylane Defyne

پرکننده چین و چروک مصنوعی

این نوع پر کننده ها، دسته کوچکتری را تشکیل می دهند که از مواد آزمایشگاهی ساخته شده اند و مواد داخل آن ها به هیچ وجه به طور طبیعی در پوست یافت نمی شوند. تمام پرکننده ها در این گروه عوارض مشابهی مانند قرمزی، تورم یا کبودی در محل تزریق دارند. البته این قرمزی و کبودی پس از مدتی، کم کم از بین خواهد رفت.

یکی از مزایای استفاده از این پرکننده های چروک پوست این است که اثر طولانی مدت دارند و با مصرف حداقل میزان پرکننده، می توان خطوط و چروک را به صورت نیمه دائم پر کرد. به یاد داشته باشید، محصولاتی که اثرات طولانی مدت تر دارند، بیشتر احتمال دارد باعث عوارض جانبی شوند و هنگامی که به درستی و توسط متخصص مجرب استفاده نشوند، ممکن است باعث آسیب به پوست شوند. بنابراین از این روش حتما در مراکز معتبر استفاده کنید.

انواع پرکننده های چین و چروک مصنوعی عبارتند از:

  • Bellafill
  • Radiesse
  • Sculptra
  • Silicone

پرکننده های چروک حاوی کلاژن

دانشمندان این نوع از پرکننده های چروک پوست را برای اولین بار از شکل خالص کلاژن که عمدتا در بدن گاو وجود دارد، استخراج کردند. اگر چه این استخراج به خوبی انجام شد و یک درمان تقریبا طبیعی محسوب می شد، اما نتایج دراز مدتی بر روی پوست نداشت. اغلب افرادی که از این پرکننده های چروک پوست استفاده می کردند، 1 ماه بعد شاهد بروز مجدد چروک ها بودند. از طرفی از آن جا که این پر کننده از منابع حیوانی استخراج شده بود، شانس ایجاد واکنش های آلرژیک را در برخی از افراد بالا می برد. به همین دلیل قبل از استفاده از فرم اولیه این درمان باید تست حساسیت انجام می شد.

اما روش های جدید پردازش کلاژن به کاهش خطرات این روش کمک کرده اند. علاوه بر این، اشکال جدید کلاژن های مصنوعی این تزریق را برای افرادی که حساسیت های عجیب و غریب دارند، ایمن تر می کند. اگر چه ممکن است اثرات این روش نسبت به روش های ذکر شده در بالا کمتر باشد، اما بسیاری از استفاده کنندگان از آن معتقدند که پس از تزریق پرکننده های چروک پوست حاوی کلاژن، شاهد نتایج طبیعی تری بوده اند.

عوارض جانبی تزریق کلاژن برای کاهش چین و چروک پوست شامل شانس ایجاد واکنش های آلرژیک (بیشتر برای کسانی که تا به حال از منابع استخراج شده از گاو استفاده نکرده اند)، و همچنین کبودی و قرمزی در محل تزریق می باشد.

انواع پرکننده های چروک حاوی کلاژن عبارتند از:

  • Cosmoderm
  • Evolence
  • Fibrel
  • Zyderm
  • Zyplast

پرکننده های چروک اتولوگ

چربی بیشترین ماده مصرفی در این دسته از پرکننده های چروک پوست می باشد. در این روش چربی ها را از بازوها، ران ها، باسن یا شکم فرد برداشته، سپس برای کاهش چین و چروک، به محلی که چروک دارد تزریق می شود. بنابراین باید دو بار تزریق انجام شود. یکی برای برداشتن چربی و دیگری برای تزریق آن به محل دارای چروک. البته هر دو تزریق را می توان به صورت همزمان انجام داد. مراحل تمیز کردن چربی اضافی که در آزمایشگاه انجام می شود می تواند کمی وقت گیر باشد. نتایج استفاده از این روش برای درمان چروک پوست ممکن است نیمه دائمی باشد. به همین دلیل برخی از افراد نیاز دارند که تزریق را چند وقت بعد مجددا انجام دهند.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا همان روش PRP، یکی دیگر از انواع پرکننده های چروک پوست به روش اتولوگ است. در این روش خون از بازو فرد گرفته شده، پردازش می شود و سپس به صورت تزریقی استفاده می شود. اثرات این روش می تواند بین 12 تا 18 ماه روی پوست باقی بماند.

این روش نیز خطرات شبیه به سایر پرکننده های چین و چروک، از جمله کبودی، قرمزی و تورم در محل تزریق دارد. از آنجا که این پرکننده ها از بدن خود بیمار به دست می آیند، احتمال واکنش آلرژیک در آن ها کمتر است و برای انجام این تزریق ها در آمریکا به تایید FDA نیاز نمی باشد.

به حداقل رساندن خطر و افزایش نتایج مطلوب برای تمام پرکننده های چروک پوست

پرکننده های چروک پوست یکی از ایمن ترین روش های زیبایی می باشند. اما مواردی وجود دارد که به کمک انجام آن ها می توانید خطرات احتمالی اندک این روش را نیز به طور کامل از بین ببرید. این اقدامات عبارتند از:

  • اجازه ندهید که قیمت شما را گمراه کند. اگر در تبلیغات مشاهده می کنید که برخی از مراکز با قیمت های پایین این خدمات را ارائه می دهند، هرگز فریب نخورید. این مراکز به احتمال زیاد کیفیت را فدای قیمت کرده اند.
  • تمام پرکننده های چین و چروک باید در محیط پزشکی با ابزارهای استریل انجام شوند. درمان هایی که در خانه و یا مراکزی که از نظر پزشکی ایمن نیستند انجام می شوند، صرف نظر از اینکه چه کسی آن ها را انجام می دهد، بسیار پر خطر هستند.
  • از موادی که خارج از مطلب پزشکتان تهیه می کنید استفاده نکنید. پزشکان می دانند که چه چیزی را برای شما تزریق کنند. اکثر موادی که در بازار به افراد معمولی به عنوان پر کننده فروخته می شوند، دارای تاییدیه مراکز معتبر نیستند. در برخی از این پر کننده ها از سیلیکون صنعتی و روغن بچه استفاده شده است. بنابراین انتخاب نوع تزریق را به عهده پزشک بگذارید.
  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برای این که پر کننده شما دوام بیشتری داشته باشد و از رنگدانه ها پوست پس از تزریق بیشتر محافظت کنید، بهتر است که به صورت روزانه از کرم ضد آفتاب روی پوست بمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *